Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Op onze website staat al veel informatie over welke boeken erg interessant zijn om te lezen om een goede kijk te krijgen over het onderwerp "preppen" en het voorbereiden met goede achtergronden.

 

Hebben jullie voor ons nog tips over boeken die jullie hier missen en erbij kunnen. Persoonlijk ben ik ook erg geinteresseerd welke boeken jullie gelezen hebben en wat de kijk op de wereld veranderde voor jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Bij 2e hands winkels en de witte boekenmarkt zijn leuke boeken voor leuke prijzen te vinden.

Deze boeken heb ik gelezen, en in de boekenkast staan natuurlijk:

 

sas survival boek, ray mears survival boeken

moestuin boeken, 2e hands winkels gekocht, en witte boeken markt

boeken over eetbare en geneeskrachtige kruiden/planten welke in de natuur voorkomen

boeken over het verzorgen van bomen, en boeken over het snoeien, boeken over enten van bomen , witte boekenmarkt.

diverse boeken over 1 gewas, aardbei, druiven, pruimen en fruitbomen etc.

diverse boeken over het conserveren en inmaken van voedsel

Basic Butchering Of Livestock And Game (bol.com, ERG SLECHT niet kopen zou ik zeggen)

jacht en slacht boeken, vallen en fuiken

het slagershandboek zelf geprint

The encyclopedia of country living (emery carla) geprint

The complete book of self sufficiency (john seymour) geprint

enorm veel digitale boeken, waarvan ik van goed naar minder goed aan het printen en inbinden ben.

 

Voor het slachten van diverse wild/dier soorten kun je het beste op internet op zoek naar stap voor stap handleidingen en hiervan een mooi word's document maken en uitprinten, want de boeken die ik tegen ben gekomen zijn erg slecht om uit te "leren".

Over de volgende soorten heb ik duidelijke uitleg kunnen vinden en geprint thuis liggen: konijn eend duif kip kalkoen varken schaap eekhoorn vis gans hert/ree. Ik ben het niet echt van plan maar het schijnt zo te wezen dat er tussen konijn en kat weinig verschil zit.

 

hier zijn veel eetbare planten/paddestoelen te vinden:

http://www.permacultuurnederland.org/planten.php

Permacultuur is het ontwerpen van stukjes natuur zodat het elkaar ondersteund

 

hier kun je een .doc bestand vinden en printen met eetbare planten/paddestoelen:

http://www.permacultuurnederland.org/planten.php

 

Op dit moment ben ik ook aan het lezen in Light's out, dit gaat over een EMP aanval. ben nog niet ver maar het is wel lekker om weg te lezen (engels)

http://misc.weedwhacker.org/misc/lights_out.pdf

rechtse muisknop, opslaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Wel zo overzichtelijk: alle naslagwerken in een eigen topic

 

Bij deze vast de LDS bijbel. De LDS (The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints) hebben (in ieder geval in Amerika) een specifieke kijk op 'survival'.

De kerk adviseert al haar leden om minimaal een jaar voorraad aan voedsel, kleding, brandstof etc. aan te houden.

In dit boekwerk staan veel tips en zaken waaraan je zou moeten denken. Het is wel in het Engels geschreven.

 

http://www.abysmal.com/LDS/Preparedness/Preparedness.pdf

 

En hier nog een keer "The complete book of Self Sufficiency" (Ook in het Engels)

 

http://www.rivendellvillage.org/The_Complete_Book_of_Self_Sufficiency.pdf

 

 

Hebben jullie nog meer tips en/of boeken??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook een grote fan van boeken over prepper-gerelateerde onderwerpen. Net bij Amazon het boek "Surviving the Economic Collapse" besteld, met informatie en tips over de Argentijnse crisis/bankroet 10 jaar geleden. De schrijver ervan, Fernando ‘ FerFAL’ Aguirre, is Argentijn en schrijft over zijn eigen ervaringen.

 

Ik was ook echt op zoek naar een boek over de economische crisis van Argentinie in 2001 en kwam toen op een interview van VPRO Tegenlicht met schrijver Aguirre. Zeer prepwaardige informatie, paar quotejes:

 

‘Dit boek is er om te zorgen dat u weet wat u te doen staat als deze veranderingen optreden in uw land,’ leest de inleiding. En die veranderingen zijn niet mis: 'het vinden van een pinautomaat met geld erin wordt het equivalent van jagen op voedsel.'

 

Destijds nam Argeninië ingrijpende maatregelen, waardoor het land in feite failliet ging. Wat zou Griekenland moeten doen?

Griekenland moet failliet verklaard worden. Dit beëindigt de illusie van een eindeloze stroom geld die vanuit een magische deur het land instroomt. Het is ook geen echt geld; het is niet aan goederen of diensten verbonden. Het wordt kunstmatig gecreëerd op bankrekeningen en digitaal overgemaakt. Maar de schuld die het veroorzaakt is wel heel echt. Het leven zal na de economische ineenstorting slechter worden. Niet zo erg als in Argentinië, waar de president met een helikopter moest ontsnappen en we één week vijf presidenten gehad hebben, omdat niemand die taak wilde vervullen. Maar als je eenmaal op de bodem zit, dan kan je alleen nog maar naar boven.

 

Laten we even uitgaan van een ‘worst case scenario’. Als de situatie destabiliseert in Griekenland, wat zijn dan de belangrijkste dingen waar de Griekse burgers op moeten letten om te kunnen overleven?

1 - Veiligheid is het belangrijkste. Zonder twijfel. Het wordt steeds gevaarlijker. Mensen zullen moeten gaan leven met meer geweld op straat, of je het nou leuk vindt of niet. Het gaat gewoon gebeuren. Dus ik zou als eerste mijn veiligheidssituatie verbeteren. Goede sloten op mijn huis kopen en de zwakste punten versterken tegen inbraak.

2 - Je uitgaven terugdringen. Extra mobieltjes wegdoen, of een auto die niet zuinig rijdt inruilen voor een zuinige. Budgetteren is ook heel belangrijk, zo kun je zien waar je je geld niet efficiënt gebruikt.

3 - Bouw een voedselvoorraad van zes maanden op. Voor veel mensen lijkt dat teveel. Maar vraag het iedereen maar die een half jaar zonder baan heeft gezeten. Het zal een hele geruststelling zijn als je weet dat je even vooruit kan. Koop dan ingeblikt of gedroogd eten zoals spaghetti en rijst.

4 - Kijk of je nieuwe inkomens kan generen. Maakt niet uit wat, of hoe vreemd het is. Hoe vreemder hoe beter soms, want dan heb je een niche in de markt. In deze tijd is het gemakkelijker met behulp van het internet een gemeenschap te vinden als markt voor je dienst of product. Zoek iets waar je met passie aan kan werken, ook al heb je een vaste baan. Besteed hier elke dag wat tijd aan.

 

Ook heeft 'FerFAL' een vrij uitgesproken mening over wapenbezit: "Ik zou lid worden van een schietvereniging of een jagersvereniging als het moest. In de meeste landen mag je een jachtgeweer bezitten. Essentieel om thuis te hebben als iemand je deur intrapt en je oprecht wil kwetsen. Dit is niet het soort geweld dat men in Europa gewend is. Maar aan dit soort geweld zijn we wel gewend geraakt in Argentinië. Als je geen vuurwapen bezit, kan een keukenmes ook best effectief zijn. Je hoeft geen zwarte band te hebben, maar een paar goede lessen in zelfverdediging zijn van onschatbare waarde."

 

Als ik het boek binnen heb, zal ik er nog wat aanvullende info over posten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben ook op zoek geweest naar KENNIS. het volgende heb ik gevonden wat mij erg aan trok

 

SAS survival boek

Crisis Survival (Adriaan van 't Hoft) voor de nederlandse prepper (moeilijk te verkrijgen maar wel de moeite waard)

Grow your own drugs (James Wong) deze meneer heeft ook een tv program op de BBC. kijk maar op youtube

Groenten en kruiden kweken van A tot Z (Michel Caron) een overzichtelijk boek met hoe je een moestuin kunt aanleggen

(€6,95 gekocht bij boekenvoordeel)

Basisgids Composteren hoe je compost kan maken en gebruiken in je moestuin (€1,99 gekocht bij boekenvoordeel)

Uw tuinoogst bewaren en inmaken (piers Warren) hoe het beste je groente en fruit kunt bewaren ook in combinatie met een recept

(gekocht bij boekenvoordeel)

De complete gids voor geneeskrachtige kruiden en planten (gekocht bij boekenvoordeel)

ANWB buitensport kookboek (gekocht bij "het goed" 2e handswinkel)

 

Netals 08091981 heb ik ook The complete book of self sufficiency (john seymour) maar nog niet uitgeprint.

op marktplaats is hij wel te koop in het nederlands maar voor €60 iets te veel van het goede.

 

Ik ben ook bezig met een eigen handboek aan het maken met dingen die ik vind die belangrijk zijn b.v. hoe kan ik iets zwaars optillen in combinatie met een katrol of een hefboom. of hoe moet ik seinen enz.

 

Voor de mensen die een Ebook zoeken over alles wat een prepper nodig denkt te hebben (wel in het engels) dit is de site en het is nog gratis ook:

http://urbansurvivalsite.com/ebooks/

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

ik heb een paar boeken staan,

wapen naslagwerken

antenne handboeken

gebruiksaanwijzingen van mijn zenders

moestuin boeken

handboek voor de soldaat ;)

sas survival boek

het ray mears bushcraft boek (een echte aanrader)

Prepardness Now!

One Second After

The Long Emergency

een aantal doe het zelf boeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel informatieve boeken zijn vrij te lezen dan wel te downloaden op:

http://www.soilandhealth.org/

 

This website provides free e-books, mainly about holistic agriculture, holistic health and self-sufficient homestead living. There are secondary collections about social criticism and transformational psychology. No fees are collected for this service.

 

The library's subject seemingly-diverse topic areas actually connect agricultural methods to the consequent health or illness of animals and humans, shows how to prevent and heal disease and increase longevity, suggests how to live a more fulfilling life and reveals social forces working against that possibility.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog een paar boeken die nog niet genoemd zijn in deze draad.

Net als Preppy ben ik ook op zoek naar Kennis. Alles wat ik her en der aan interessante informatie tegenkom, plaats ik in een ordner. Ondertussen zijn dat al ettelijke ordners.

 

Toch schaf ik ook wel boeken aan. Zoals:

- Tom Brown Jr. (die veel geleerd heeft van Grandfather Stalking Wolf) --- verschllende boeken van zijn hand

 

- Thomas J. Elpel --- Primitive living, self-sufficiency and survival (A field guide to primitive living skills)

 

- Richard Graves --- Bushcraft, a serious guide to survival and camping

 

- Derek "Deek" Diedricksen --- Humble Homes... (simple shacks, cozy cottages, ramshackle retreats, funky forts)

 

- Edmond Bordeaux Szekely --- o.a. :

---- The Essene Way Biogenic Living

---- The Ecological Health Garden (the book of survival)

---- The Biogenic Revolution

 

- Rüdiger Nehberg ---Überleben ums Verrecken (Das Survival-Handbuch)

 

- The Mother Earth News --- Handbook of Homeade Power

 

- Rolfe Cobleigh --- Handy Farm Devices (and how to make them)

In dit laatste boek staat bv. een eenvoudig te maken werktuig om hoog hangend fruit te plukken; zonder ladder en zonder het fruit te beschadigen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb hier de volgende op de plank staan:

 

* John Wiseman - Survival (overleven in uw eigen omgeving)

* Fernando Ferfal Aguirre - Surviving the economic collapse

* Adriaan van 't Hoft - Crisis survival

* Reader's Digest - Wat te doen in een noodgeval?

* Cody Lundin - When all hell breaks loose

* Cody Lundin - 98.6 Degrees, the art of keeping your ass alive

* Geert Verhelst - Groot handboek geneeskrachtige planten

* John Seymour & E.F. Schumacher - Leven van het land

* Anonymous - Survival Guide For Citizens In A Revolution (link: http://www.scribd.com/doc/76593171/Anonymous-Survival-Guide-for-Citizens-in-a-Revolution)

 

Ik zal verder eens even zoeken in de collectie ebooks en uploaden via Hotfile.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aantal boeken over heel verschillende onderwerpen en invalshoeken staat ook op http://preppers.nl/producten/boeken/ Een van mijn favorieten daarvan is The Creature from Jeckyll Island, over de geschiedenis van het grote financiële kartel, genaamd The Fed. En Geld, Goud en Zilver kan ik ook absoluut aanraden.

 

Kortom, er zijn ook buiten de survival boeken ook heel veel andere boeken interessant vanuit een preppers perspectief.

 

Zal deze lijst ook binnenkort eens bijwerken, want er zijn al meerdere goeie titelsuggesties hier gekomen de laatste tijd.

 

Ik zal verder eens even zoeken in de collectie ebooks en uploaden via Hotfile.

 

Het plaatsen van (links naar) illegaal materiaal kunnen we niet toestaan op het forum, hoe interessant of aantrekkelijk ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast partizan

wat ik een geweldig boek vind is waargebeurde verhaal "18 years in the jungle" (ben de naam van de schrijver even kwijt)

dit gaat over een peleton Japanners die de opdracht hadden om dat eiland te verdedigen

na afloop vanWO2 zijn ze nog 18 jr daar geweest zonder te weten dat het vrede was

18 van de 23 man hebben dit avontuur overleeft

dat is echt overleven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...