Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 6 maanden later...

hij heeft toch wel wat goede advies ook al is het niet altijd zo als het er uit ziet. http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/7304617.stm

 

ik ken een survivalexpert die helpt bij de show. hij vertelde dat bear het af en toe iets naar het overdreven heen trekt b.v. er was een stuk over dat herten niet goed hun eten verteren en dat er voedzame bouwstoffen in hun ontlasting zit. een normaal tv mens zal er dan 1 of 2 nemen voor de show maar bear deed denkbeeldig een servet om en begon lekker op te puzelen en at de hele hoop op.

 

ik vind je dat je moet kijken naar wat werkt netals bij: les stroud, man womam wild en dual survival. En het blijft een tv show er moet een veiligheid gewaarborgt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind zulke programma's in het algemeen heel intressant. Bear Grylls wild weekend met zo'n Bekende is ook wel grappig. Weet alleen niet of ik moet geloven dat het alleen hij en zijn camera man is

 

hij heeft toch een crew?? maakt hij volgens mij ook geen geheim van.

sommige mensen missen het punt een beetje misschien??

die man maakt een programma waarin hij laat zien hoe je kunt overleven, hij doet zonder meer tof en stoer etc.

maar dat neemt niet weg dat hij het toch maar kan en doet.

 

ik blijf erbij , dat deze man waarschijnlijk beter kan overleven in de natuur dan al die wat over hem te melden menen te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij gebruik survival als invalshoek om een sensationeel programma te maken. Knap. Maar als je net als hij doet wild heen en weer gaat lopen en springen, ga je niet lang 'overleven' maar

met een verzwikte enkel of zo een stille dood sterven. Dus haal er uit wat realistisch bruikbaar is en beschouw de rest als amusement.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij heeft toch een crew?? maakt hij volgens mij ook geen geheim van.

sommige mensen missen het punt een beetje misschien??

die man maakt een programma waarin hij laat zien hoe je kunt overleven, hij doet zonder meer tof en stoer etc.

maar dat neemt niet weg dat hij het toch maar kan en doet.

 

ik blijf erbij , dat deze man waarschijnlijk beter kan overleven in de natuur dan al die wat over hem te melden menen te hebben.

ik twijfel zeker nier aan zijn survival skills hoor,ik doe het hem niet na
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het YouTube kanaal van die andere gast van dual survival (Dave Canterbury van de pathfinder school) maar eens checken; die gast snapt echt waar het over gaat; pragmatisch survival.

 

In het programma vind ik hem wat lomp overkomen, maar als je zijn kanaal checked zie je dat ie echt heel zijn leven gewijdt heeft aan een survival filosofie gebaseerd op lean six sigma; super interessant spul!

De beste vidz zijn de praktijktests van zijn studenten; van hun fouten leer je enorm!

 

Bear Grylls; die vind ik te roekeloos om series te nemen als heeft ie wel kennis in huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het YouTube kanaal van die andere gast van dual survival (Dave Canterbury van de pathfinder school) maar eens checken; die gast snapt echt waar het over gaat; pragmatisch survival.

 

In het programma vind ik hem wat lomp overkomen, maar als je zijn kanaal checked zie je dat ie echt heel zijn leven gewijdt heeft aan een survival filosofie gebaseerd op lean six sigma; super interessant spul!

De beste vidz zijn de praktijktests van zijn studenten; van hun fouten leer je enorm!

 

Bear Grylls; die vind ik te roekeloos om series te nemen als heeft ie wel kennis in huis.

 

Gebaseerd op lean six sigma? Lean (komt bij toyota vandaan geloof ik) en Six Sigma zijn voor zover ik begrepen heb, technieken om verbeteringen door te voeren in bedrijfsprocessen. Misschien dat mijn cursus leiders wat onderbelicht hebben maar ik zie geen toepassingen voor survival/preppen, los van: met kleine stappen iets verbeteren levert veel sneller en betere resultaten. Ik ben erg benieuwd naar je toelichting :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correct; "lean" geeft aan dat je niet het complete model over neemt, maar de best practices overneemt en toe past. Net als ITIL binnen bedrijgsautomatisering; als je dat volledig wilt doen heb je een complete managementlaag extra nodig. Als je de filosofie alleen gebruikt (change management, problem management etc) om je product te verbeteren ben je al een heel eind.

 

anyways; als je Dave bij dual survival ziet, komt ie imo nogal bot en lomp over, terwijl hij dus eigenlijk een hele gestructureerde, beredenerende manier van aanpakken hanteerd. Das de kern van mijn post ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
Als ik ooit met hem in een noodsituatie kom, ren ik eerst snel de andere kant op.

Hij weet in ieder geval heel goed zijn energie te verspillen.

 

 

Hij is ook een motivatie coach die mensen naar hun sterke ik laat graven en zo iemand is een noodsituatie goud waard om een groep te leiden.

 

Heb zijn autobiografie en zijn motivatieboek gelezen en ik heb liever iemand met zijn achtergrond dan iemand die z'n grenzen nog niet heeft afgetast...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is ook een motivatie coach die mensen naar hun sterke ik laat graven en zo iemand is een noodsituatie goud waard om een groep te leiden.

 

Heb zijn autobiografie en zijn motivatieboek gelezen en ik heb liever iemand met zijn achtergrond dan iemand die z'n grenzen nog niet heeft afgetast...

Hij heeft inderdaad een "Tsjakka" houding. Vandaar.

 

In een overlevingssituatie heb ik liever een leider die rust uitstraalt. Benieuwd of hij dat wel kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...