Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 27

Onderwerp: Waarom preppen wij?

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014

Lightbulb Waarom preppen wij?

Ik ben redelijk nieuw hier (zie voorstellen Holana), ben ook niet heel erg bekend met gebruik van Forum, dus vergeef me als ik fouten maak en spreek me daar gerust over aan!
    Wat ik me al een paar dagen loop af te vragen is waarom ieder van jullie heeft besloten te gaan preppen. Wat bedoel ik hiermee en waar wil ik naar toe.....ik leef mijn leven op een sjamanistische wijze. Sjamanisme is wel de oudste leefwijze (geen religie) op aarde te noemen. Sjamanisme is leven vanuit respect voor alles dat leeft en de wetenschap dat alles uit energie bestaat. Ik sta met beide pootjes stevig op de grond en bekijk het leven graag spiritueel. Vanuit dit gezichtspunt weet ik dat alles gaat zoals het moet zijn en ik heb een diep vertrouwen dat alles goed komt (is wat anders of ik het ook leuk vind).

Anderhalf jaar geleden ben ik met mijn vriend en dochters naar Duitsland verhuisd, ik had erg sterk het gevoel dat langer wachten zou kunnen betekenen dat we om de een of andere reden het land niet meer uit zouden kunnen. Daarbij heb ik ook al langere tijd het gevoel dat we er niet ver van af zijn om onze "aardse" zekerheden kwijt te raken....geld, elektra etc. Van preppen had ik nog nauwelijks gehoord. Natuurlijk zie en hoor ik alles dat in de media voorbij komt maar dat is voor mij niet de reden geweest om me voor te willen bereiden op rampen etc. Mijn gevoel komt dieper weg. Ik ben dus ook heel benieuwd wat voor de anderen hier de aanleiding is geweest dit te gaan doen.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    [MENTION=4121]Holana[/MENTION] hoe de meesten met preppen zijn begonnen kan je lezen ik de voorstelronde daar wordt het een en het ander bloot gelegt . Bij mij is het zowat begonnen toen ik 17 jaar was een beetje uit noodzaak een beetje uit levens gewoonte . Omdat mijn ouders zelfredzaam leefden ben ik het ook gaan doen . Voor mij is het geen hobby maar een levenswijze .
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Survivor
    Ingeschreven
    Jul 2014
    [MENTION=4121]Holana[/MENTION] Gewoon logisch nadenken denk ik. Om me heen kijken en een mening vormen op basis van gebeurtenissen in de wereld. En dan zullen mensen zeggen: 'Ja, het valt mee.' Ja, nu wel. Maar op alles wat ze te zeggen hebben, kan ik het niet helpen om dezelfde vraag opnieuw te stellen. Wat als? Ik prep me liever onnodig, dan dat ik er niets aan doe en het blijkt nodig te zijn. Dan is het te laat.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Welkom [MENTION=4121]Holana[/MENTION] op het forum.

Misschien kan een [MENTION=1]Admin[/MENTION] dit draadje naar de voorstelronde verplaatsen.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    merkte dat de wereld steeds meer agressief werd en voelde dat ik voor mezelf moest gaan zorgen toen had ik een sporttas vol met mijn gehele voedselvoorraad en survival gear toen maar besloten dat het wat efficienter moest, perongeluk dit forum ontdekt en nu alweer een tijdje bezig en vele leuke mensen online ontmoet en as zaterdag een paar van die mensen ook in het echt ontmoeten
    Vind mij ook op preppers-shelter.nl

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Holana Bekijk Berichten
    Ik ben redelijk nieuw hier (zie voorstellen Holana), ben ook niet heel erg bekend met gebruik van Forum, dus vergeef me als ik fouten maak en spreek me daar gerust over aan!
    Wat ik me al een paar dagen loop af te vragen is waarom ieder van jullie heeft besloten te gaan preppen. Wat bedoel ik hiermee en waar wil ik naar toe.....ik leef mijn leven op een sjamanistische wijze. Sjamanisme is wel de oudste leefwijze (geen religie) op aarde te noemen. Sjamanisme is leven vanuit respect voor alles dat leeft en de wetenschap dat alles uit energie bestaat. Ik sta met beide pootjes stevig op de grond en bekijk het leven graag spiritueel. Vanuit dit gezichtspunt weet ik dat alles gaat zoals het moet zijn en ik heb een diep vertrouwen dat alles goed komt (is wat anders of ik het ook leuk vind).

Anderhalf jaar geleden ben ik met mijn vriend en dochters naar Duitsland verhuisd, ik had erg sterk het gevoel dat langer wachten zou kunnen betekenen dat we om de een of andere reden het land niet meer uit zouden kunnen. Daarbij heb ik ook al langere tijd het gevoel dat we er niet ver van af zijn om onze "aardse" zekerheden kwijt te raken....geld, elektra etc. Van preppen had ik nog nauwelijks gehoord. Natuurlijk zie en hoor ik alles dat in de media voorbij komt maar dat is voor mij niet de reden geweest om me voor te willen bereiden op rampen etc. Mijn gevoel komt dieper weg. Ik ben dus ook heel benieuwd wat voor de anderen hier de aanleiding is geweest dit te gaan doen.
    ik denk dat wij preppers, beter dan andere mensen, beseffen hoe afhankelijk we zijn geworden van systemen zoals internet, gastoevoer, supermarkten, transportnet, elektriciteit, enz, en hoe kwetsbaar daardoor onze maatschappij is i.g.v. kleine rampen (internet valt uit, transportsystemen haperen, 15 cm sneeuw, stroomuitval, overstromingen, e.d.), en tevens snappen hoe dicht bij grote rampen we (met name de laatste tijd) staan, b.v. wereldoorlog, complete instorting economie, complete stroomuitval, virusuitbraak, etc.

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Het preppen is een gevolg van een oorzaak dat bij iedereen verschillend is.
    - Prepare yourself - The End is Coming -

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cyberbeer Bekijk Berichten
    Het preppen is een gevolg van een oorzaak dat bij iedereen verschillend is.
    maar soms is het ook een gevolg van iets anders.....

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Natuurlijk, alles heeft een bepaalde complexiteit.
    - Prepare yourself - The End is Coming -

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Betere vraag is misschien: Waarom zijn mensen opgehouden te preppen? Nog niet zo heel lang geleden was het heel normaal om een voorraad voedsel, drinken en gebruiksartikelen op voorraad te hebben.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 5
    Laatste Bericht: 27-01-15, 05:23
  2. Een beetje preppen = geen preppen
    Door Diazepam in forum Koffiecorner
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 31-03-14, 15:53
  3. Het preppen van uien, hoe & waarom
    Door phtvs in forum Eten en drinken
    Reacties: 25
    Laatste Bericht: 20-09-13, 18:49
  4. waarom preppen voor een maand-30 dagen
    Door Cris.is.hoax in forum Survival Algemeen
    Reacties: 13
    Laatste Bericht: 27-03-13, 15:01
  5. Wanneer en waarom ben jij begonnen met preppen?
    Door Martha in forum Survival Algemeen
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 21-03-13, 17:51

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten