Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 22
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Changing the mindset Bekijk Berichten
    Die kennis staat mij ook bij. Maar wat [MENTION=2429]lewieke[/MENTION] zegt zou evt ook kunnen misschien. Ik hou het op persoonlijke keus.
    Ik hou het op strakke budgetcontrole. Dingen die aan vervanging toe zijn worden vervangen. Niet eerder. Een ketting die breekt is niet zo'n ramp aangezien het om een fiets gaat die elektrisch wordt aangedreven. In noodgevallen kom ik gewoon wat trager thuis enkel en alleen op de motor.
    Peace allemaal en fuck al de haters.
    _

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lewieke Bekijk Berichten
    Ik hou het op strakke budgetcontrole. Dingen die aan vervanging toe zijn worden vervangen. Niet eerder. Een ketting die breekt is niet zo'n ramp aangezien het om een fiets gaat die elektrisch wordt aangedreven. In noodgevallen kom ik gewoon wat trager thuis enkel en alleen op de motor.
    Wise choice, [MENTION=2429]lewieke[/MENTION], Zolang je je banden elke week of om de 2 weken controleert op hardheid (4 bar) heb je naar mijn mening minder te vrezen van een lekke band, Ik raadt hierbij de Schwalbe buitenbanden met antileklaag aan. Binnenbanden met antilek zegt me niks, daar ga ik m'n collega over aanspreken na de vakantie. De ketting is goed bij te houden als je het om de zoveel tijd smeert en controleert op rek. Door je achterwiel naar achteren toe bij te stellen, maak je steeds optimaal gebruik van je ketting totdat de as niet verder meer kan.

Misschien wist je deze info al? Sorry maar ik citeer gewoon ff direct van mn eigen brein,

See ya,

CtM
    Your knife and mind: Both can cut through thick situations if sharpened correctly.

Hier doen wij wat we wťl kunnen doen voor onszelf ipv alleen te klagen. Toch?

Prepping: How to turn your life from boring to Epic!

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Changing the mindset Bekijk Berichten
    Wise choice, [MENTION=2429]lewieke[/MENTION], Zolang je je banden elke week of om de 2 weken controleert op hardheid (4 bar) heb je naar mijn mening minder te vrezen van een lekke band, Ik raadt hierbij de Schwalbe buitenbanden met antileklaag aan. Binnenbanden met antilek zegt me niks, daar ga ik m'n collega over aanspreken na de vakantie. De ketting is goed bij te houden als je het om de zoveel tijd smeert en controleert op rek. Door je achterwiel naar achteren toe bij te stellen, maak je steeds optimaal gebruik van je ketting totdat de as niet verder meer kan.

Misschien wist je deze info al? Sorry maar ik citeer gewoon ff direct van mn eigen brein,

See ya,

CtM
    Thx voor de tips. Ik verhoog morgen de bandendruk naar 3.5bar, als dat goed gaat, volgende week naar 4 bar. Zodra mijn huidige banden versleten zijn leg ik Schwalbe. Is er een type wat de voorkeur geniet ? Het achterwiel laat ik netjes zitten, het maakt me niet zo veel uit of de ketting al dan niet optimaal gebruikt wordt. Als hij maar werkt zonder moeilijkheden. Breekt ie, ook geen probleem.
    _

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Ik rijd de laatste jaren met de Schwalbe Marathon Plus. Misschien niet de snelste band, maar zeker het best bestand tegen lekken.
    Daarvoor heb ik ook wel met Continental Sport contact gereden. (enkel asfalt) Snellere band, maar iets rapper kapot. (slick band)

Volgens mijn mening de beste voor gewoon / algemeen gebruik dus Schwalbe Marathon Plus. (goed profiel)

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cat Weasel Bekijk Berichten
    Ik rijd de laatste jaren met de Schwalbe Marathon Plus. Misschien niet de snelste band, maar zeker het best bestand tegen lekken.
    Daarvoor heb ik ook wel met Continental Sport contact gereden. (enkel asfalt) Snellere band, maar iets rapper kapot. (slick band)

Volgens mijn mening de beste voor gewoon / algemeen gebruik dus Schwalbe Marathon Plus. (goed profiel)
    Koop je die in de vakhandel ? Online ? Heb je een goeie leverancier ? Hoeveel betaal je normaal ? Wat in geval van ijzel, ga je dan niet te snel onderuit ? Ik vond net bikester.be. Die band tegen 22€, is dat een correcte prijs ?
    Laatst gewijzigd door lewieke; 08-08-14 om 23:46.
    _

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Ik heb die banden al een tijd geleden gekocht, en ze zijn nog lang niet versleten.
    Dus ik weet niet meer wat ik er voor betaald heb, maar het was zeker meer dan 22 euro.
    22 euro is goedkoop denk ik.
    Er is hier een goede lokale fietswinkel en die bestelt alle banden voor mij.
    Hij heeft ze niet in stock. Ik koop weinig via internet.
    Ik kan moeilijk ver rondrijden voor fietsbanden dus ik doe niet moeilijk over een paar euro meer.
    Ik heb er toch al meer dan 40 000 km op gereden zonder noemenswaardige sleet.

Ik weet eigenlijk niet hoe ze op ijzel zijn ten opzichte van gewone banden.
    Naar mijn idee hebben ze goede grip.
    Het stuur draait dus ook iets stroever.
    Ik heb iets bredere/dikkere banden gekozen omdat ik geen vering wil.

Als er ijs ligt rijd ik overigens met een driewieler zodat ik zo hard kan blijven doorrijden als dat er geen ijs ligt.
    Ook daar heb ik die marathon plus op liggen.
    Op ijs is de driewieler onovertroffen kwa snelheid.
    Af en toe wat opletten in bochten en bij het op tijd kunnen stoppen, maar omvallen is geen probleem.
    Ik heb ooit gelezen dat brede banden beter zijn op sneeuw dan dunne. Dus ik heb brede banden gekozen. (kwa rolweerstand op sneeuw)
    Op losse sneeuw is de tweewieler weer beter wegens die hoge rolweerstand.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Sinds kort gebruik ik nu schuim om lekke banden te stoppen. Het gaat behoorlijk snel en is behoorlijk goedkoop. Als je de kleine spuitbusjes die in de handel te koop zijn gebruikt dan is dat natuurlijk niet het geval. Ik gebruik de grote spuitbussen die bestemd zijn voor auto's. De spuitbus kost 10€. Uit ondervinding weet ik dat je de banden ook preventief kan inspuiten. Dat biedt het voordeel dat je niet meer hoeft te stoppen bij een gaatje. De band stopt zichzelf. De bank blijkt alsnog leeg te lopen als er meer dan drie lekken zijn. Sinds ik dit systeem gebruik is het aantal lekke banden dat ik rijd nog maar een fractie van wat ik vroeger had. Let op : autobanden werken met Shraderventielen. Als je fiets een ander ventiel heeft, dan moet je ergens anders een klein verloopstukje vinden. Dat zit meestal bijgeleverd op zo'n busje voor fietsen.

De spuitbus is goed om ongeveer 6 ŗ 10 fietsbanden mee te vullen. Die dure busjes speciaal voor fietsen zijn goed als noodoplossing maar in principe veel te duur.
    _

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Morgenmiddag langs bij de fietsenmaker om een schwalbe marathon plus-band om te leggen aan m'n achterwiel. Ik betaal alleen de buitenband: €37,-. Arbeid verricht ik zelf

Was ook van plan om deze er gelijk bij te nemen: http://bbbcycling.com/accessories/minitools/BTL-41L

Heb een mooie tijd bij deze man gewerkt dus veel goeie info over materiaal en gereedschapskwaliteit en kwantiteit.

Groetjes,

CtM
    Your knife and mind: Both can cut through thick situations if sharpened correctly.

Moderator
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Vandaag ook weer een band moeten plakken...gelukkig maar een 10min klusje
    "Fuck voting, fuck protesting, fuck writing letters to your congressmen. I will protest silently, with my wallet."
    ''You know when you're a Survivalist/prepper If you have ever been caught in the tub playing with your Katadyn''
    ''Whether through force (war) or democratic means, we subject ourselves to the order of governments.''

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kungfufox Bekijk Berichten
    Vandaag ook weer een band moeten plakken...gelukkig maar een 10min klusje
    Ik heb m'n binnenband ook gelijk maar vervangen. Oude was nog puntgaaf dus meegenomen als reserve.

Fiets heeft naast de nieuwe buiten en binnenband achter ook gelijk een nieuwe ketting gekregen. Oude zat er al op sinds 2010, of zelfs 2008.

Tooltje is ook supergaaf!.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Werken aan onafhankelijkheid : kiemen
    Door lewieke in forum Eten en drinken
    Reacties: 53
    Laatste Bericht: 02-12-15, 22:11
  2. Werken aan onafhankelijkheid : bijleren.
    Door lewieke in forum Survival Algemeen
    Reacties: 39
    Laatste Bericht: 24-09-14, 23:02
  3. Werken aan onafhankelijkheid : ham
    Door lewieke in forum Eten en drinken
    Reacties: 15
    Laatste Bericht: 12-08-14, 14:20
  4. Werken aan onafhankelijkheid : champignons
    Door lewieke in forum Tuinieren
    Reacties: 13
    Laatste Bericht: 31-07-14, 22:53
  5. Werken aan onafhankelijkheid : witloof