Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 27
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012

Hulp/advies gevraagd: startonderbreking

Mijn 20 jaar oude Corolla heeft van de vorige eigenaar een after market startonderbreker gekregen, een klein toetsenpaneel met 4 cijferige code. Helaas komt het steeds vaker voor dat de code juist wordt ingevoerd (lampje brandt groen) maar ik toch niet kan starten.
    Na 30 seconden kan ik het dan opnieuw proberen en na een aantal keer lukt het wel weer.

Normaal gesproken hoor ik na het invoeren van de code een "klik" achter het dashboard, wat, neem ik aan, een relais is maar als ik die klik niet hoor kan ik ook nooit starten. Of de onderbreker ook nog andere zaken onderbreekt als ontsteking of brandstofpomp weet ik niet.
    Helaas is het een zeer obscuur ding en navraag bij een monteur leerde dat het weer verwijderen van de onderbreker potentieel tijdrovend (dus duur) is omdat alles moet worden nagemeten en er moet worden gezocht naar de originele verbindingen om die weer te herstellen.
    Het zou dus kunnen helpen om een schema te vinden van deze onderbreker zodat ik die een monteur zou kunnen geven. Of kan ik er van uit gaan dat als de relais achter het dashboard wordt vervangen alles weer in orde is? Liever ben ik van die hele onderbreker af (want kan helemaal stuk en daar sta je dan) maar ik heb ook weinig zin om nog hoge kosten aan deze auto te maken voor zo'n futiliteit.

De obscure startonderbreker is van het merk Safety Stop en is, naar ik begrijp, een klasse 1 onderbreker en ik vind wel verhalen van anderen maar geen info die praktisch bruikbaar is.
    Ziet er uit als hieronder. Wie heeft hier kennis over, heeft tips, weet een aansluitschema te vinden of anderszins?

Naam:     SafetyStop.jpg
Bekeken:  1598
Groote:   31,7 KB
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Hier is nog een reserve te koop
    http://www.marktplaats.nl/a/auto-ond...elke-auto.html
    QuiQ

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Kun je als niets anders werkt niet gewoon een knop maken dat dat relais activeert? Met andere woorden je bypassed het hele toetsenpaneel?

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    [MENTION=3387]quiqsilver[/MENTION] lol ik vind die advertentie net ook, tja wellicht is het een optie, ik zal eens kijken of ik dat grijze doosje ergens vind in mijn auto en of ik het gevoel heb dat die makkelijk uitwisselbaar zijn. Dank voor het zoeken. [MENTION=150]phaelin[/MENTION] ik heb geen idee of dat kan, ik ben totaal niet thuis in dit soort zaken. Ondertussen begrijp ik dat onderstaand onderdeel dus ook deel uit maakt van de installatie en ik vermoed nu eigenlijk dat de genoemde klik daar vandaan komt en niet van een apart relais achter mijn dashboard.

Naam:     $_85.JPG
Bekeken:  1302
Groote:   48,1 KB
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Ik ken dit systeem niet maar meestal werken ze allemaal het zelfde. Als ik er vanuit ga dat je hem eruit wilt hebben is dat denk ik niet zo een probleem. Deze kastjes en of alarmen zijn veelal aangesloten op het draad van de contactslot en ontsteking. Waarschijnlijk zijn ze ook aangesloten op je knipperlichten als een visueel signaal mocht de auto gestolen worden. Wat er gebeurd is dat als de code niet is ingevoerd er een stroomonderbreking is naar je startmotor en naar je ontsteking. Als je de code invoert dan loopt de stroomkring door het kastje is en is de stroomkring weer compleet. Als je de draden volgt van het kastje naar de bedrading van je auto dan zal je zien dat ergens draad is doorgeknipt en naar het kastje loopt. Vervolgens zie je dat er ook weer een draad weer terugkomt en op het andere eind van het draad zit. Als je de 2 draden doorknipt en weer de aan elkaar soldeert dan heb je de originele stroomkring hersteld. Doe dit ook voor de andere draden en het zou weer moeten werken.
    Er zullen ook wel draden aan zitten voor 12v, aarde en natuurlijk naar je display. Knip zoveel mogelijk weg en isoleer de draden natuurlijk.
    Disclaimer: Prepping is addictive so don't trust my "objective" opinion

"You never know how strong you are untill being strong is the only choice you have"

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Het is echt de meest basic van alle startonderbrekingen, sowieso geen knipperlichten aangesloten. Ik ben niet zo geneid er zelf veel aan te gaan doen want als ik het fout doe dan sta ik hier met een auto die het niet meer doet, moet ik hem laten afslepen enz. Eerst maar eens op zoek naar het grijze kastje en kijken wat ik zie.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnVonSchutz Bekijk Berichten
    Ik ken dit systeem niet maar meestal werken ze allemaal het zelfde. Als ik er vanuit ga dat je hem eruit wilt hebben is dat denk ik niet zo een probleem. Deze kastjes en of alarmen zijn veelal aangesloten op het draad van de contactslot en ontsteking. Waarschijnlijk zijn ze ook aangesloten op je knipperlichten als een visueel signaal mocht de auto gestolen worden. Wat er gebeurd is dat als de code niet is ingevoerd er een stroomonderbreking is naar je startmotor en naar je ontsteking. Als je de code invoert dan loopt de stroomkring door het kastje is en is de stroomkring weer compleet. Als je de draden volgt van het kastje naar de bedrading van je auto dan zal je zien dat ergens draad is doorgeknipt en naar het kastje loopt. Vervolgens zie je dat er ook weer een draad weer terugkomt en op het andere eind van het draad zit. Als je de 2 draden doorknipt en weer de aan elkaar soldeert dan heb je de originele stroomkring hersteld. Doe dit ook voor de andere draden en het zou weer moeten werken.
    Er zullen ook wel draden aan zitten voor 12v, aarde en natuurlijk naar je display. Knip zoveel mogelijk weg en isoleer de draden natuurlijk.
    Forumregels

Moderator
    Ingeschreven
    Aug 2013
    dat kreng zou ik er asap uit slopen... en nooit meer vervangen

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Highway Bekijk Berichten
    dat kreng zou ik er asap uit slopen... en nooit meer vervangen
    Dat is inderdaad het onderwerp van dit topic...
    Forumregels

Moderator
    Ingeschreven
    Aug 2013
    deze moest er nog bij http://www.e-bookspdf.org/download/1...rs-manual.html

kan je zelf denk ik wel doen, niet moeilijk, wel veel tijd en aandacht

ghostwhiper
    Guest
    Ohw die dingen werken zo simpel
    Meestal als volgt
    Plus en min draad voor het kastje zelf
    1 draad tussen contact slot en startmotor
    1 of 2 draden tussen contact slot en bobine.

Eigenlijk is het gewoon de kabels volgen en aan de hand van de kleur van de originele draad de boel weer aan elkaar knopen.

Kost een uurtje of 2 werk als je weet waar je mee bezig bent.
    Omzeilen van die dingen heb ik langs de kant van de weg wel gedaan en is 10 minuten werk.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Advies gevraagd
    Door prepper053 in forum Communicatie
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 05-05-14, 22:43
  2. Advies gevraagd!!! wilde zwijnen op me erf
    Door GuywithAplan in forum Koffiecorner
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 29-11-13, 21:18
  3. [Advies gevraagd] Aanschaf winterbanden
    Door morningglory in forum Voertuigen
    Reacties: 16
    Laatste Bericht: 15-10-13, 14:42
  4. Advies gevraagd: Slaapmatje? Ja of Nee.
    Door prepper053 in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 25
    Laatste Bericht: 10-07-13, 00:04
  5. Fiets met kar - advies gevraagd
    Door Sandokan in forum Voertuigen
    Reacties: 38
    Laatste Bericht: 21-07-12, 10:25

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten