Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 51
    Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2013

Red face Mentale voorbereiding (AD(H)D, HSP, Autisme)

Lieve forumleden,

Ik kamp sinds mn kinderjaren al met het feit dat ik een lichte vorm van ADHD heb, ADD dus. Tijdens de tijd van diagnose was er nog niet veel onderzoek gepleegt omtrent ADD (Misschien wel maar toen niet gepubliceerd). Door me heel erg in te lezen op zowel de negatieve als de positieve kanten van mijn 'afwijking' begrijp ik mezelf meer, M'n grijze massa is zegmaar iets meer een open boek voor me. Dingen zoals orde zijn een groot streven maar tevens ook een falen. Je zaken op orde hebben is nu eenmaal handig als je er op wilt terugvallen.

Ik vroeg me af of jullie met zulke dingen te dealen hebben in je dagelijkse (prep)bezigheden.

Groetjes,

CtM

http://www.levente.nl/
    http://www.addkenmerken.net/blog/vol...-met-add-adhd/
    Your knife and mind: Both can cut through thick situations if sharpened correctly.

Hier doen wij wat we wél kunnen doen voor onszelf ipv alleen te klagen. Toch?

Prepping: How to turn your life from boring to Epic!

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Changing the mindset Bekijk Berichten
    Lieve forumleden,

Ik kamp sinds mn kinderjaren al met het feit dat ik een lichte vorm van ADHD heb, ADD dus. Tijdens de tijd van diagnose was er nog niet veel onderzoek gepleegt omtrent ADD (Misschien wel maar toen niet gepubliceerd). Door me heel erg in te lezen op zowel de negatieve als de positieve kanten van mijn 'afwijking' begrijp ik mezelf meer, M'n grijze massa is zegmaar iets meer een open boek voor me. Dingen zoals orde zijn een groot streven maar tevens ook een falen. Je zaken op orde hebben is nu eenmaal handig als je er op wilt terugvallen.

Ik vroeg me af of jullie met zulke dingen te dealen hebben in je dagelijkse (prep)bezigheden.

Groetjes,

CtM

http://www.levente.nl/
    http://www.addkenmerken.net/blog/vol...-met-add-adhd/
    aha, dat is onze link. Same here.
    keyserpreppersuze@gmail.com

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Ieder huisje draagt zijn kruisje zeggen ze dan. De mijne is neiging tot somberheid (lichte depressies) wat soms weer kan leiden tot inactiviteit / fatalisme. Het is de reden voor mij om mij niet echt voor te bereiden op een echt lange termijn SHTF omdat ik verwacht niet de motivatie te zullen hebben het meerdere jaren vol te willen houden in een TEOTWAWKI.
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Ha, dat plakkertje heb ik zo'n 10-15 jaar terug ook gekregen XD

Dat dingen op orde hebben, ja, ik noem het graag een georganiseerde chaos hier maar ik geloof dat ik dan niet heel erg realistisch ben. Blijft een aandachtspuntje.
    Verder moet ik eerlijk zeggen dat ik in het begin het heel fijn vond om punten van herkenning te lezen, voelde als een enorme opluchting (ik ben geen lutser maar heb "gewoon" ADD). Maar tegenwoordig ben ik er eigenlijk niet meer zo mee bezig, ik heb een beetje een aversie voor hokjes en labeltjes enzo. Al is zo'n site dan wel nog steeds een "feest" van herkenning
    Laatst gewijzigd door Loreen; 21-08-14 om 23:12.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AWOL Bekijk Berichten
    Ieder huisje draagt zijn kruisje zeggen ze dan. De mijne is neiging tot somberheid (lichte depressies) wat soms weer kan leiden tot inactiviteit / fatalisme. Het is de reden voor mij om mij niet echt voor te bereiden op een echt lange termijn SHTF omdat ik verwacht niet de motivatie te zullen hebben het meerdere jaren vol te willen houden in een TEOTWAWKI.
    Gebrek aan motivatie in het huidige systeem wil niet automatisch zeggen dat je in een andere situatie ook geen motivatie zou hebben.
    Hiermee wil ik je gevoel overigens absoluut niet relativeren of bagatelliseren. Maar misschien dat juist het huidige systeem bijdraagt aan je inactiviteit of somberheid.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loreen Bekijk Berichten
    Gebrek aan motivatie in het huidige systeem wil niet automatisch zeggen dat je in een andere situatie ook geen motivatie zou hebben.
    Hiermee wil ik je gevoel overigens absoluut niet relativeren of bagatelliseren. Maar misschien dat juist het huidige systeem bijdraagt aan je inactiviteit of somberheid.
    Ja dat is zeker een element daarin, maar het is ook wel onderdeel van mijn persoonlijkheid.
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Ik spoor gewoon niet (zelfdiagnose).

Dat hoeft geen arts me te vertellen.

Ik werk 15 uur per dag en heb elk (zakelijk) scenario reeds 10 maal in mijn hoofd afgespeeld. Zeer vermoeiend, edoch... Tot noch toe werkt het...

Maar ik word er soms zo verdomd moe van...

ghostwhiper
    Guest
    Tsja de riagg heeft zo veel plakkertjes op mij geplakt en voor de rest denk ik inmiddels zoals [MENTION=73]Johnny BravoNL[/MENTION].
    Denk juist door alle plakkertjes wat is het probleem nu werkelijk.
    Ik spoor gewoon niet en moet links of rechtsom mijn draai zien te vinden en meestal lukt dat aardig.
    Structuur werkt voor mij goed vooral icm echt rustmomenten pakken en vanaf 3de persoon naar mezelf kijken.
    Dat is er is loop van mijn jeugd zo ingebakken en het werkt blijkbaar nog steeds.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Ik denk dat het voor iedereen, ongeacht plakkertjes, goed is om te kijken waar je nu zelf als persoon tegen aanloopt en wat je daar aan wil en kan doen. Los van de dingen die wel of niet bij jouw hokje zouden horen.
    Daarnaast is (zelf)reflectie denk ik ook een van de belangrijkste dingen om te doen =)
    Een mens is zo veel meer dan een stoornis, aandoening of ziekte!
    Laatst gewijzigd door Loreen; 22-08-14 om 00:35.

ghostwhiper
    Guest
    Helemaal met je eens [MENTION=3965]Loreen[/MENTION].

Vergelijkbare onderwerpen

1. [Fysieke+mentale voorbereiding] Je conditie geprept?
    Door Zanshin in forum Gezondheid, medisch en verzorging
    Reacties: 383
    Laatste Bericht: 12-02-15, 21:03
  2. Hamsteren officieel mentale stoornis
    Door Blik(voer) op oneindig in forum Koffiecorner
    Reacties: 12
    Laatste Bericht: 09-02-13, 23:12
  3. Waterfilter als voorbereiding in Nederland
    Door Prepping76 in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 06-12-12, 21:59
  4. voorbereiding compleet?