Pagina 3 van de 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 60
    Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phaelin Bekijk Berichten
    Heeft even geduurt (ik had geen smeerboel voorhanden) maar ik heb wat geprobeert.

Was met wapenolie aan het pielen en met wd40, er zat iets vast. Dus olie op m'n aanrecht ondanks de keukenrol die eronder lag en m'n handen onder natuurlijk. M'n aanrecht is van dat geribbelde staal spul dus dat is sowieso al lastig schoon te houden. Eerst maar m'n handen schoonmaken dan. Pakje openmaken met glibberige handen is minder handig maar 't gaat. M'n handen werden er goed schoon van, roken nog licht naar de olie maar dat heb ik altijd, hoe ik m'n handen ook was.
    Ik kreeg met datzelfde doekje het aanrecht niet meer schoon, hoewel het wel opruimde. De rest met een gewoon keukendoekje gedaan want het was bijna schoon.
    De doekjes werken dus prima tegen die olie die ik gebruik (groene 1l bus OX-13 van de dumpshop).

Na m'n avontuurtje met de ketel die ermee ophield in 'mid shower' toen ik net ingezeept was deed me denken.. Was een middagje op stap geweest, nogal haast dus gezweten enzo. Ik wilde 's avonds gaan douchen maar ik dacht, weet je wat. Dus ik heb mezelf met twee coolhands helemaal afgezeemd en ik moet zeggen.. Goed te doen. Wel koud omdat het spul snel verdampt maar het heet niet voor niets COOLhands
    Ik heb die avond nog gedouched uit gewoonte maar eigenlijk was het niet meer nodig geweest.

Geen foto's gemaakt, want vieze handen plus smartphone doe ik liever niet. En jullie kunnen je vast wel een 41 jarige man voorstellen die zich met een doekje afzeemt

Ik vind de pakjes ook handig, zo rond. Er zou er eentje precies in m'n edc doosje passen.

Ik heb er nog eentje over, die zal ik in m'n tas doen die ik altijd bij heb. Kijken of het eens van pas komt.

Als ik volgend jaar weer prep budget heb vastgesteld dan gaan er zeker 2 of 3 doosjes van 50 komen. Twee in m'n edc en de rest als prep voor het water besparen mocht dat eens schaars worden.
    Lol, je mag ze ook even opwarmen in de magnetron wel een coole test

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Omdat er al verschillende dingen zijn uitgeprobeerd met de Coolhands duurde het even voor ik wist waar ik de test mee wilde doen. Op de SC kwam ik er al snel achter. Samen met [MENTION=805]Stuudje[/MENTION] had ik, op de brander die ik van [MENTION=3484]Nickx[/MENTION] heb gekregen, water gekookt voor een kopje thee. Even later pakte ik het afgekoelde pannetje op en wilde het ergens anders neerzette. Ja hoor daar was het idee voor de test. Ik had roet aan mijn vingers. En roet is erg plakkerig.

Zondagmorgen bij [MENTION=1789]Shadow[/MENTION] in de tent wilde ik de test doen. Ik kreeg wat houtskoolas op mijn hand.

Naam:     coolhands 1.jpg
Bekeken:  549
Groote:   173,1 KB

Met mijn linkerhand heb ik het zakje van de wipes open gemaakt. Het doekje voelde zoals andere ook al zeggen verrassend stevig aan. De geur van het doekje is niet vervelend. Met het doekje ben ik twee keer of drie keer over mijn hand gegaan. Het doekje was nog bruikbaar voor iets anders.

Naam:     coolhands 2.jpg
Bekeken:  546
Groote:   186,7 KB
    Naam:     coolhands 3.jpg
Bekeken:  3291
Groote:   184,3 KB

Omdat het doekje nog bruikbaar was heb ik het beroete pannetje gepakt. Dat werd met een veeg redelijk goed schoon.

Naam:     coolhands 4.jpg
Bekeken:  581
Groote:   169,0 KB
    Naam:     coolhands 5.jpg
Bekeken:  535
Groote:   179,7 KB

Om het pannetje schoner te krijgen had ik een schuursponsje nodig.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Dec 2013
    [MENTION=1789]Shadow[/MENTION] wilde het volgende doekje wel testen. Tijdens het afbreken van de tent moest de kachel schoon en verplaatst worden. De handen van [MENTION=1789]Shadow[/MENTION] zagen er toen zo uit:

Naam:     coolhands 6.jpg
Bekeken:  580
Groote:   166,9 KB

Met het doekje is Shadow gaan boenen over zijn handen. Toen zijn handen niet schoner werden zag het doekje er als volgt uit:

Naam:     coolhands 7.jpg
Bekeken:  534
Groote:   172,5 KB

En zijn handen zo:

Naam:     IMG_9001.jpg
Bekeken:  621
Groote:   165,7 KB
    Naam:     coolhands 9.jpg
Bekeken:  1390
Groote:   173,5 KB

Op het eerste gezicht zagen zijn handen er redelijk schoon uit. Maar als je beter kijkt zit er nog zwart in de kloofjes en rimpeltjes. Dit heeft Shadow met garagezeep weggewassen.

Conclusie:
    Voor oppervlakkig vuil werkt het doekje. Maar vuil en bacteriŽn die in de lijnen van je hand zitten krijg je met dit doekje niet weg. Daar is water, zeep en een borstel bij nodig.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Derde doekje.

Het derde doekje had ik in een werkbroek gedaan, en prompt vergeten. Op mijn werk was ik met de kinderen het bos in gegaan. Daar waren we verstoppertje aan het spelen. Ik zat ergens goed verstopt en merkte dat mijn broekzak nat was. De verpakking van de Coolhands wipe had een klein gaatje en het vocht was doordat ik op mijn knieŽn lag uit de verpakking gedrukt.

Voor mij is dit een klein minpuntje.

Het doekje heb ik daarna nog niet gebruikt.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Wat fijn dat jullie dit uitproberen en testen. Roet is iets wat bij "ons" vuurstokers en vuurkokers wel vaak voorkomt. Voor dit doel zijn ze dus eigenlijk niet goed genoeg. Jammer ook dat de verpakking zo makkelijk kapot gaat.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Hmmm, vandaar dat ik ze dus bij de bestelling kreeg!

Ik gebruik 'handgel' en dat lijkt mij ecologisch beter verantwoord. Al is het maar om het verschil in de prijs en hoeveelheid verpakkingsmateriaal. Goed er is een kleine nuance, ik denk dat deze bamboe wassers iets grondiger kunnen reinigen dan de handgel maar of dat het dit verschil waard is?

Op moment van spreken betaal je 8,95 voor 50 stuks van die bamboe
    Ik betaal voor een pompje van 300 ml 0,99 cent (AloŽ vera, non alcohol)

Desondanks op zichzelf staand een veelbelovend product!
    'Beroemd om zijn eindresultaat, berucht om de manier hoe'

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Ook heb ik zelf deze prachtige kans gehad om deze coolhandwipes uit te mogen proberen met een voor mij toch wel verrassend resultaat, zeker wanneer ik de overige zeer positieve ervaringen van andere preppers lees

De doekjes voelen zeer stevig en sterk aan en ruiken ook lekker fris naar citrus waarbij je jezelf heel goed mee kan wassen wanneer je vies bent geworden na een Shelter camping of ander kampeertripje Ook handen waar wat naaldboomhars opzit is redelijk makkelijk het grootste gedeelte te verwijderen maar blijven nog wel een paar restjes op de huid achter die er weer snel vanaf gesleten zijn.

Tijdens het uitproberen kwam ik met het doekje ook langs een heel klein krasje wat al bijna genezen was op m'n onderarm wat de kat een paar dagen eerder met z'n nagels gemaakt had toen ik aan het stoeien met hem was.
    Precies daar begon er vrijwel direct erna uitslag rond het wondje te ontstaan wat erg rood en een eczeem gelijkende uitslag gaf in combinatie met wat lichte blaasjes op m'n huid (foto zal ik er maar niet bijvoegen voor de mensen die dat hier niet zo een fris beeld vinden)
    Als zo een heel klein bijna genezen wondje (ter grote van een half nietje/papiersneetje) al zo een reactie geeft kan ik me zelf goed indenken hoe het er dan bij mij uit zou kunnen zien wanneer het een grotere en meer verse wond is.
    Hierdoor gaat m'n review gedeelte wat minder over het gebruiksgemak en wat meer over de gevoeligheid van de huid bij het gebruik van een coolhand-wipes doekje.

Na wat onderzoek kwam ik gelukkig redelijk snel achter de echte boosdoener die voor mij deze typische uitslag veroorzaakte.
    In de coolhandwipes zit een conserveringsmiddel in genaamd Methylisothiazolione (afgekort MIT) deze zit veel in cosmetische producten als vervanging van parabenen om er voor te zorgen dat het product veel langer houdbaar is en dat er geen bacteriŽn en schimmels in het product kunnen groeien.
    De MIT heeft de farmaceutische industrie van Europa in 2006 goedgekeurd als conserveringsmiddel in cosmetica producten met een maximale MIT hoeveelheid van 0,01% van het totale verzorgingsproduct.
    (Zelfs in Japan is deze stof verboden, terwijl ik altijd het idee had dat ze daar in mijn ogen een stuk meer chemicaliŽn in producten toestaan)
    Terwijl in 2004! wetenschappelijk onderzoek bewees dat ongeveer 10% van de mensen die getest waren allergisch bleken te zijn voor Methylisothiazoline, maar omdat deze zoveel voordelen heeft met het conserveren van cosmeticaproducten is deze stof in de afgelopen jaren juist steeds meer in verschillende producten gebruikt en zitten ze nu voornamelijk juist in producten die je op de huid kan laten zitten zoals cosmetische doekjes, billendoekjes, bodylotions, bodybutters en creme's.

Conclusie: voor het algemene schoonmaakwerk van je lichaam en vuil op je handen een heel goed stevig en gemakkelijk doekje. Maar helaas voor een groot gedeelte van de mensen zou ik deze zeker niet aanraden om bijvoorbeeld vuil uit schaafwonden of andere wonden mee schoon te maken wanneer je geen schoon water tot je beschikking hebt omdat de eventuele heftige uitslag die je ervan kunt krijgen nooit gunstig kan zijn voor een mooie en snelle wondgenezing.
    Laatst gewijzigd door Vempain; 19-10-14 om 21:54.
    "Life isn't about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain." Vivian Greene

Teamwork divides the task and multiplies the succes

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Dank je [MENTION=1810]Vempain[/MENTION] voor het testen en uitzoeken welke stof het is die voor nogal wat mensen niet zo goed valt.
    Zelf ben ik zo iemand die als het kan natte washandjes in een afsluitbaar bakje bij me te heeft, werkt meestal prima,kan in de was. Al was ik blij dat de swipes bij roet werkten...tja, dan maar mini-nalgene potje mee met garagezeep.

Dermatologen waarschuwen voor dit middel, vooral omdat je van het ene op andere moment allergisch kunt worden.

Nederlandse dermatologen luiden de noodklok over het conserveringsmiddel Methylisothiazolinone dat in dagelijkse beauty- en reinigingsproducten is verwerkt. De stof kan tot een allergische reactie leiden met symptomen zoals zwelling van het gezicht, jeuk, netelroos, roodheid en eczeem. Dermatologen zien een stijging van het aantal patiŽnten met een allergie voor dit conserveringsmiddel. Op aandringen van dermatologen uit verschillende Europese landen gaat het wetenschappelijke comitť van de EU, de Committee on Consumer Safety (SCCS), dit conserveringsmiddel opnieuw beoordelen. "Mensen kunnen soms jaren zonder problemen een product gebruiken en dan ineens een allergische reactie krijgen", aldus Joke Herremans, hoofd van de afdeling Consumenten en Productveiligheid van het RIVM.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Oct 2014
    @ Vempain, dank voor het testen en het rapporteren van de mogelijke impact van het conserveringsmiddel voor mensen die hiervoor allergisch zijn. We gaan op zoek naar een alternatief, geen allergisch, conserveringsmiddel. Daarnaast waren we al bezig om testen te doen om het doekje zonder conserveringsmiddel te produceren. Immers, het gebruikte biologische desinfectiemiddel zou afdoende moeten zijn voor het weren van schimmels op de bamboe.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remmer Bekijk Berichten
    @ Vempain, dank voor het testen en het rapporteren van de mogelijke impact van het conserveringsmiddel voor mensen die hiervoor allergisch zijn. We gaan op zoek naar een alternatief, geen allergisch, conserveringsmiddel. Daarnaast waren we al bezig om testen te doen om het doekje zonder conserveringsmiddel te produceren. Immers, het gebruikte biologische desinfectiemiddel zou afdoende moeten zijn voor het weren van schimmels op de bamboe.
    Wat dacht je van azijn. Zelfs goed voor de huid en dood schimmels en bacteriŽn. Het werkt bij mij zelfs TEGEN eczeem klachten.

Wellicht kan [MENTION=1810]Vempain[/MENTION] uitweiden over hierover, ik weet niet het fijne ervan om te zeggen of er schimmels en bacteriŽn zijn die de azijn wel overleven.
    Het nadeel van azijn is dat een hoop mensen de geur onplezierig vinden. Over de houdbaarheid van azijn op een doekje in een plastic zakje weet ik eveneens niet genoeg, wel dat het normaal behoorlijk stabiel is als het niet blootgesteld wordt aan zonlicht.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Vergelijkbare onderwerpen

1. 2 reviewers gezocht om tritium markers te testen.
    Door Mr. Gold in forum Reviews
    Reacties: 72
    Laatste Bericht: 20-01-15, 22:53
  2. [Reviewers gezocht] voor PocketBoy van Silky
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 22-08-14, 11:02
  3. Reacties: 35
    Laatste Bericht: 20-01-14, 11:18
  4. Gezocht reviewers voor Inka pen en Rain noteblok
    Reacties: 4