Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tin stove


Trooper

Aanbevolen berichten

Iemand deze al eens gemaakt/geprobeerd? Heb zelf nu ff getest hoe makkelijk/moeilijk dat te maken was maar met ca 3 minuten heb je een gave in elkaar staan. Ben wel benieuwd of hij in de praktijk ook werkt??? Vroeg me af of iemand er al ervaring mee heeft aangezien ik zelf momenteel de deur nog niet uit kan.

Ik was hem hier op het forum ook nog niet tegen gekomen (of ik kan niet goed zoeken. lol).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Search-results werken niet @AWOL deze zijn (jouw) sessie afhankelijk, je zult echt een forum-post URL moeten plaatsen. ;)

 

BTW: ik heb zojuist gezocht op de term "Tin Stove" en alleen "Stove", maar krijg alleen dit draadje als resultaat terug... :confused:

 

Oh dat realiseerde ik mij niet. Zoek maar eens op "hobo" alleen in titels en dan vind je 4 topics.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand deze al eens gemaakt/geprobeerd? Heb zelf nu ff getest hoe makkelijk/moeilijk dat te maken was maar met ca 3 minuten heb je een gave in elkaar staan. Ben wel benieuwd of hij in de praktijk ook werkt??? Vroeg me af of iemand er al ervaring mee heeft aangezien ik zelf momenteel de deur nog niet uit kan.

Ik was hem hier op het forum ook nog niet tegen gekomen (of ik kan niet goed zoeken. lol).

 

 

Appelsap uit blik! Dat heb ik nog nooit gezien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Trooper die kacheltjes werken best goed en als je er op de bodem een stukje fijnmazig gaas in legt zodat de lucht overal goed bij komt werkt hij zelfs beter .

Ik zou wel die 4 '' pootjes'' in de midden voorzien van een kleine vouw (knikje in de midden hierdoor worden de pootjes stijver want je pannetje wat je erop zet moet

niet al te zwaar zijn . Wil je nog een kleine extra , dan ipv die balpen stift die de man gebruikt om lucht in te blazen ( als je het vuurtje beging) is een metalen buisje

en daar een stukje siliconen slang op doen , dan hoef je niet zo dicht met je hoofd bij dat ''kacheltje te komen :rolleyes:

gr will

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Trooper die kacheltjes werken best goed en als je er op de bodem een stukje fijnmazig gaas in legt zodat de lucht overal goed bij komt werkt hij zelfs beter .

Ik zou wel die 4 '' pootjes'' in de midden voorzien van een kleine vouw (knikje in de midden hierdoor worden de pootjes stijver want je pannetje wat je erop zet moet

niet al te zwaar zijn . Wil je nog een kleine extra , dan ipv die balpen stift die de man gebruikt om lucht in te blazen ( als je het vuurtje beging) is een metalen buisje

en daar een stukje siliconen slang op doen , dan hoef je niet zo dicht met je hoofd bij dat ''kacheltje te komen :rolleyes:

gr will

 

bedankt voor de tip. van het weekend maar eens een goede bouwen dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Trooper wat @fragalot schrijft is waar je kan lege nieuwe verfblikken (1 l en 2,5l ) bij de gamma kopen maar natuurlijk ook gewoon lege blikken nemen

dit is het principe http://driveonwood.com/sites/default/files/pdf/THE_COMPLETE_MIDGE.pdf en als je op MIDGE zoekt vind je er nog veel meer over

kleine waarschuwing niet in gesloten ruimtes gebruiken want bij niet goed werken komt er CO vrij !!!

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ghostwhiper: bedankt voor de info. twijfel nog wel omdat ik ook meeweeg wat makkelijk mee te nemen is in mijn rugzak en schat daarin de esbit weer iets makkelijker. Ben er hard over aan het twijfelen. Ik denk toch dat ik een esbit ga aanschaffen omdat ze toch geen drol kosten bij dat adresje en dan maar eens beiden testen om te kijken wat in de rugzak gaat. De ander gebruik ik dan wel eens bij andere uitstapjes of doneer ik dan wel ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Ik ben zelf steeds meet bezig om natuurlijke materialen te gebruiken om op te koken in het bos.

Sleep zelf wel een esbit mee omdat het lekker makkelijk is snel een kop koffie te maken maar steeds vaker gebruik ik alternatieve methodes.

 

Wat betaal je voor die esbit? Zelf heb ik hem voor 2 euro gekocht.

Dingen zijn overal spot goedkoop en op marktplaats staan ze regelmatig voor een euro of minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb laatst een alcohol stove gekocht voor iets van €10 en volgens mij is dat relatief goedkoper dan hem zelf maken.

 

Outdoor-Camping-Picnic-Cookout-Spirit-Alcohol-Stove-Cooker-Burner-Outdoor-Camping-Equipment-Whol.jpg.af909ae75f3da4b59f2697d69f05bca9.jpg

 

Maar... als je graag knutselt of we bevinden ons al in poep die een ventilator geraakt heeft, dan is het leuk/handig om zelf te doen misschien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@carismo de goedkoopste aanbieder gezocht op AliExpress (dat was toen deze).

Het enige nadeel is dat je drie weken geduld moet hebben.

 

Is schat dat de diameter van de brander zelf zo'n 7cm is.

De brander is gemaakt van mooi koper/brons en heeft een stevig schroefdeksel en los doofkapje, die daar weer overheen past.

 

Wanneer je er alcohol (ik heb er bio ethanol van de Action in gedaan) in stopt, dan komt er een prachtige blauwe vlam vanuit de "Sproeiers" aan de zijkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ken het principe.

 

Ik heb er een, maar groter maar zonder doof dekseltje, alsook met dat action spul... Heb ermee gekookt op de winter sc omdat het te koud was voor mijn butaanbrander. werkte echt goed. en heb tal van koppen water gekookt en amper een halve bus opgebruikt dus nog niet voor een euro aan brandstof.

 

 

 

DSC_0035.jpg.b94c063521b090549f6ce182f4b72766.jpg

 

Het voordeel is dat je deze kan afsluiten en de resterende brandstof nog eens kan gebruiken terwijl je de meeste diy pennystoves helemaal moet laten uitbranden. wel op letten als je het deksel met de rubber O ring erop doet dat dat ding afgekoeld want het doet de ring smelten en het zuigt vacuum zodat je het niet meer open krijgt zonder het deksel te beschadigen (zelf niet voorgehad maar wel al iets over gelezen)

 

maar zoek ook nog een kleinere voor in de bob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben die brandertjes ook los voor ongeveer €5 per stuk, maar ik weet niet of die ook van Alocs zijn.

Als ik de plaatjes bekijk "Lijken" ze er in ieder geval wel op.

 

Ik heb inderdaad gemerkt dat hij loeiend heet wordt (na 30 seconden kun je hem al niet meer met blote handen vastpakken), dus je moet hem echt af laten koelen nadat je hem gebruikt hebt. ;)

 

Mocht er interesse voor dergelijke branders zijn (de versie, met "Korf", die ik heb danwel de losse brander alleen), dan zou ik wel een inkoop-actie op kunnen zetten misschien.

Of wellicht een idee voor @Simurgh voor in de PrepShop? :D

 

Groeten,

 

QF

Link naar reactie
Delen op andere sites

eeuh van welke wiskundige planeet kom je m'n beste @QuickFix ??

 

blikje cola koste nog geen € 0,50,- cent iedereen heeft een schaar , mes , meetlat , etc etc zelfs (bijna iedereen ) aluminium tape ,

de mijne kosten niks aangezien ik tussen het bouwafval snuffel (als je eens weet hoeveel daar tussen ligt) voor tape en andere restjes

 

vertel hoe kom jij aan meer dan € 10,- ??

en graag knutselen??? lijkt me meer dat @Trooper zich de eigenschap eigen wil maken voor het geval SHTF gebeurt , en als het zover is en de jouwe is kapot bestel jij dan maar lekker een nieuwe.

 

TIP : voor trooper stop tussen de wandjes eens steenwol , brand niet en het houdt goed alcohol vast.

 

Ik heb laatst een alcohol stove gekocht voor iets van €10 en volgens mij is dat relatief goedkoper dan hem zelf maken.

 

 

 

Maar... als je graag knutselt of we bevinden ons al in poep die een ventilator geraakt heeft, dan is het leuk/handig om zelf te doen misschien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...