Dit had deze persoon voor...het handvat brak...de reden was omdat het een rond handvat was en het staal van het mes niet doorliep over de volledige lengte.
Nu bij dit ontwerp is het handvat doorlopend staal..bekleed met eik.
Ik kreeg volgend voorbeeld van persoon toegestuurd...
Zie je ...weer een fluut handvat...dus dit heb ik toch veel sterker voorzien door het staal te laten doorlopen.
Laatst gewijzigd door tom666; 22-02-15 om 00:52.
Je hebt een beetje een flutmes als voorbeeld gekregen inderdaad.......
van Buck heb je wel mooie voorbeelden
http://www.zakmeskopen.nl/buck-zipper-691black/
Lijkt wel prima op jouw ontwerp!
Ik heb zelf messen van Muela uit Spanje meegenomen.
Ik heb de messen wel maar heb het ontweiden tot nu toe aan anderen overgelaten....
Mooie link maar zie je handvat...allemaal zelfde fout...het handvat zit rond het metaal. Dit is een zwak punt om te gaan wringen...je hebt echt doorlopend metaal nodig om het mes strek te maken aan het handvat...snap je ?
Nochtans geven ze 25 jaar garantie ...amaai...
Maar....dit is om te gaan villen...ik weet niet of dit geschikt zou zijn om het slot over te trekken....ik heb geen slachtervaring met zwijnen..
Tja de persoon voor wie dit mes in oorsprong was bedoeld haakte af...
Reden???? Onbekend.
Nu laat ik mij dit totaal niet ter harte komen en werkte ik een handvat af in bleke eik dat heel mooi is uitgevallen. (vind ik zelf althans).
![]()
Super mooi geworden dat mes!, jammer dat de opdrachtgever heeft afgehaakt maar ik zag dat je hem al te koop aanbied hier op het forum. Volgende keer een aanbetaling vragen als je een mes voor iemand maakt.
Ziet er dondersmooi uit Tom!!!
Als ik het geld ervoor zou hebben had ik hem zeker gekocht![]()
Dank voor de reacties...
Ja...een aanbetaling . Kan hoor....maar ja...als het niet doorgaat verkoop ik het gemaakte mes wel ergens hoor...
Het zijn nu ook geen fortuinen he... [MENTION=3351]sqeaky[/MENTION] [MENTION=4732]Two Socks[/MENTION]
Wauw, gaaf, Welke metaal is het lemmet?