Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16
    Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2013

Ondertussen in Engeland

De conservatieven van David Cameron hebben bij de verkiezingen gisteren de absolute meerderheid behaald (331 van de 650 zetels). Een detail (wat best vaak uit de media word gehouden) is dat Cameron aangekondigd had dat als hij zou winnen er een referendum zal komen in 2017 of de Britten bij de EU willen blijven (en de meerderheid wil dit dus niet). Dit referendum gaat er nu komen, ik vraag me af welke gevolgen dat kan hebben? Gaat na (misschien) Griekenland nu ook Engeland voor destabilisatie zorgen en is dit misschien het begin van het einde van de EU??

Vond er nog geen topic over dus maar even een nieuwe gemaakt, indien het ergens toch weggestopt stond dan graag samenvoegen

http://www.nu.nl/weekend/4045780/con...kiezingen.html
    http://www.nu.nl/buitenland/4045948/...s-kabinet.html
    Prepper informatie nodig? PDF bestanden over elk denkbaar onderwerp beschikbaar, PM voor meer info.

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Hopelijk kunnen we dit verschrikkelijke project dat Europa en de Euro heet nu eindelijk de rug toe keren. Ik hoef niet per se de verenigde staten van Europa te spelen. Wat mij betreft heeft Engeland gelijk ik zou ook voor eigen souvereiniteit kiezen en geld besparen op de gigantische burocraten machine die Brusel heet. Baas over eigen valuta, immigratiebeleid en regels lijkt mij zo slecht nog niet. Waarom starten we niet een nieuw land samen met Duitsland en Belgie, nou ja de helft kunnen we aan frankrijk geven want daar heb je toch niks aan

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2014
    zuidwest nederland .... maar liever ergens anders...
    Dat over de EU is wel goed nieuws ...... maar die gast schijnt, voor zover ik het begreep, ook nogal aangetrokken te voelen tot het financiele voordeel voor hem van het natuurvernietigende schaliegas....

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Leuke plotselinge wending. Is een referendum 'defnitief' volgens de Engelse wet? E.g. De uitkomst daarvan maakt dat het ook gebeurd?
    'Beroemd om zijn eindresultaat, berucht om de manier hoe'

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Range Bekijk Berichten
    Leuke plotselinge wending. Is een referendum 'defnitief' volgens de Engelse wet? E.g. De uitkomst daarvan maakt dat het ook gebeurd?
    IPV dat schandaal wat hier heeft plaatsgevonden..
    Vind mij ook op preppers-shelter.nl

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MyronPrps Bekijk Berichten
    IPV dat schandaal wat hier heeft plaatsgevonden..
    Heb je het nou over gisteren? (Nee tuurlijk niet, weet ik ook wel. Ik snap gewoon niet dat er net gedaan wordt of er niets aan de hand is)
    no matter how cold the winter there's a springtime ahead

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxgainz Bekijk Berichten
    Hopelijk kunnen we dit verschrikkelijke project dat Europa en de Euro heet nu eindelijk de rug toe keren.
    Probeer je eens in te denken met welke gigantische kosten zon exit gepaard zou gaan? Is iedereen de x 2.20731 vergeten die in de praktijk x een veelvoud werd toegepast? Kan je nagaan wat er zou gebeuren als we weer terug zouden moeten naar de NL Gulden. Huizenprijzen, hypotheken, rentesystemen... Ofwel, ik geloof niet dat zon omschakeling snel gemaakt zou gaan, en daarom ook zeer laag op de agenda van de regering staat.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    een referendum is voor zover ik weet niet definitief.

ook is de UK altijd al "maar half" deel geweest van de EU.. Enkel de voordelen er uit halen, en verder moeten ze er niets van weten.
    vrij verkeer van goederen en personen enz vind ik best wel prettig.

Peerke
    Guest
    Engeland, altijd al een eiland geweest.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nazdrovje Bekijk Berichten
    Probeer je eens in te denken met welke gigantische kosten zon exit gepaard zou gaan? Is iedereen de x 2.20731 vergeten die in de praktijk x een veelvoud werd toegepast? Kan je nagaan wat er zou gebeuren als we weer terug zouden moeten naar de NL Gulden. Huizenprijzen, hypotheken, rentesystemen... Ofwel, ik geloof niet dat zon omschakeling snel gemaakt zou gaan, en daarom ook zeer laag op de agenda van de regering staat.
    Becijfer eens wat er IN blijven al zoal heeft gekost aan 'de Engelsen' en zal blijven kosten?
    Anders gezegd, WAT heeft het hen 'bespaard' door er in mee te gaan of extra op gebracht? Uitstappen is de korte pijn...

De aangesloten landen van de EU zijn TE verschillend op vele vlakken om op de manier waarop het NU is, samen te zijn. Vooral halfslachtig, met vooral veel nadelen.

De enige plaats waar stevig verschillende regio's goed samenwerken, is Zwitserland... DAAR kunnen we veel van leren.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Ondertussen in Griekenland..
    Door Kans in forum Europa
    Reacties: 54
    Laatste Bericht: 20-08-15, 17:54
  2. Oostenrijk wil goud inspecteren in Engeland
    Door Kans in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 29-05-14, 22:13
  3. Reacties: 9
    Laatste Bericht: 28-01-13, 20:26
  4. Engeland neemt de als eerste de stap