Dit had eigenlijk mijn 2000ste post moeten worden, maar ja, had het even niet in de gaten, toen ik vanmorgen op een paar draadjes reageerde.
Waarom deze vraag ?
Omdat ik b.v. aan mezelf merk, wanneer ik hierover nadenk, toch wel bepaalde verwachtingen heb.
Ik verwacht namelijk het volgende:
Volledige medewerking om de groep waar je bij hoort op dat moment, zo goed mogelijk te laten overleven.
Dit vergt nogal wat: grote werkwilligheid, luisteren naar gekozen leiding nodig voor dat moment, inschikkelijkheid, saamhorigheid, aanpassingsvermogen, oplossingsgerichtheid, groot verantwoordelijksheidsgevoel naar de groep, en respect voor allen en de natuur.
Waar ik niet zo goed tegen kan:
Luiheid, niet behulpzaam zijn naar anderen, onverantwoordelijk gedrag, niet luisteren wanneer nodig, nooit initiatieven tonen, alles van anderen laten af hangen, niet willen leren van fouten, geen respect voor anderen.
Zo noem ik wat dingen, al typende, denk ik dan, ben ik zelf wel geschikt om in zo'n groep te functioneren ?
Misschien ben ik wel te veeleisend, maar zonder bovengenoemde zaken, red je het gewoon niet.
Hoogstwaarschijnlijk bij disfunctioneren zal ik op zijn minst gezegd niet blij zijn.
Wil ik dat dan wel ? Wil ik wel helpen om de kar te trekken, wanneer er steeds onnodige zaken spelen wanneer SHTF ?
Als ik zie, hoe vaak mensen op dit forum elkaar al typende in de haren vliegen, vraag ik me bovenstaande zaken af.
Ik vraag me af, hoe jullie hierover denken.
Ben ik echt te veeleisend ? Of juist niet ? Misschien niet realistisch ?
AD