Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 41
    Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Ik ben het helemaal met [MENTION=76]Charlie[/MENTION] eens. Alleen zijn wij met onze vredelievendheid wel een beetje naÔef. We kunnen de problemen nu niet meer met praten oplossen, en eigenlijk is naar de geweren grijpen ook niet alles. Overigens begin ik wel respect te hebben voor de moslims die op een goede manier in de wereld staan, zij lezen de Koran op de zelfde wijze zoals de gematigde christenen hun Bijbel lezen. Kortom, door de hardliners worden we overal met angst geconfronteerd.

Over Rusland kunnen we ook iets zeggen, doordat ze de keuze voor het orthodoxe geloof zeer letterlijk nemen, zijn ze naar mijn idee op dezelfde manier als de extreme moslims bezig. Dit zorgt ervoor dat ook de gematigde Russen bijna met moeite met hun ideeŽn naar het Westen komen. Het verdedigen van die waarden gaat bijna op dezelfde manier als de IS dat doet. Ook de belangen worden daarbij zeer scherp genomen.

Als Poetin nog steeds aan de macht is en er zal weer een Bush in de Amerikaanse Witte Huis komen, dan ben ik bang dat we weer vaak op het randje van de Derde Wereldoorlog zullen komen.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japio Bekijk Berichten
    Ik ben het helemaal met [MENTION=76]Charlie[/MENTION] eens. Alleen zijn wij met onze vredelievendheid wel een beetje naÔef. We kunnen de problemen nu niet meer met praten oplossen, en eigenlijk is naar de geweren grijpen ook niet alles. Overigens begin ik wel respect te hebben voor de moslims die op een goede manier in de wereld staan, zij lezen de Koran op de zelfde wijze zoals de gematigde christenen hun Bijbel lezen. Kortom, door de hardliners worden we overal met angst geconfronteerd.

Over Rusland kunnen we ook iets zeggen, doordat ze de keuze voor het orthodoxe geloof zeer letterlijk nemen, zijn ze naar mijn idee op dezelfde manier als de extreme moslims bezig. Dit zorgt ervoor dat ook de gematigde Russen bijna met moeite met hun ideeŽn naar het Westen komen. Het verdedigen van die waarden gaat bijna op dezelfde manier als de IS dat doet. Ook de belangen worden daarbij zeer scherp genomen.

Als Poetin nog steeds aan de macht is en er zal weer een Bush in de Amerikaanse Witte Huis komen, dan ben ik bang dat we weer vaak op het randje van de Derde Wereldoorlog zullen komen.
    Verdiep je misschien iets meer in het Orthodoxe geloof? Hoeveel oorlogen zijn er door de ongedeelde kerk begonnen? in tegenstelling tot de katholieken, en protestanten? Probeer eerst iets in te lezen voor je De orthodoxe kerkvaders of staretsen gaat vergelijken met extreme moslims.

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronin Kogaratsu Bekijk Berichten
    Verdiep je misschien iets meer in het Orthodoxe geloof? Hoeveel oorlogen zijn er door de ongedeelde kerk begonnen? in tegenstelling tot de katholieken, en protestanten? Probeer eerst iets in te lezen voor je De orthodoxe kerkvaders of staretsen gaat vergelijken met extreme moslims.
    Ik zeg bijna, alle geloven verspreiden liefde in hun boodschappen. Ik ben in mijn kijkwijze ook extreem, maar ik wil niet naar het geweer grijpen. Daarom moeten we kijken wat ons verbindt en niet wat ons verder van ons afdrijft. Dat wil ik ook doen, maar ik wordt door boosheid nu ook blind. Dat wil ik koste wat kost voorkomen. We zijn tenminste allemaal mensen. Laten we ons dat realiseren. We zullen allemaal hard moeten werken als we de wereldvrede willen bereiken.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodan Bekijk Berichten
    Als je kijkt hoe zot je zelfmoord gasten krijgt, weet ik niet of dat ze nog veel "nadenken" of "willen"...

En ja, de westerse wereld heeft zich inderdaad gigantisch bij de neus laten nemen en dit is nog steeds zo.

We kopen zaken die we niet nodig hebben, met geld dat we niet hebben, om mensen jaloers te maken die we niet mogen... Jep, we zijn allemaal een beetje gek.
    Dacht dat ik patent had op De tekst in de laatste alinea

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Het westen is naief. Extreem naief.
    Zo naief, dat anderen het niet eens willen geloven.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2014
    zuidwest nederland .... maar liever ergens anders...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japio Bekijk Berichten
    Ik zeg bijna, alle geloven verspreiden liefde in hun boodschappen. Ik ben in mijn kijkwijze ook extreem, maar ik wil niet naar het geweer grijpen. Daarom moeten we kijken wat ons verbindt en niet wat ons verder van ons afdrijft. Dat wil ik ook doen, maar ik wordt door boosheid nu ook blind. Dat wil ik koste wat kost voorkomen. We zijn tenminste allemaal mensen. Laten we ons dat realiseren. We zullen allemaal hard moeten werken als we de wereldvrede willen bereiken.
    Die gedachten is mooi en wenselijk en je mag er trots op zijn dat je zo denkt ....en zou het niet mooi zijn als................. Maar dat 'als' is er niet.
    Je kan nog zo sociaal en vredelievend zijn, maar als de andere partij dat niet is en oorlog wil dan moet je je met hand en tand verdedigen of kiezen om ten onder te gaan.
    Praten werkt niet als iemand wilens en wetens wil knokken.....sterker nog, het maakt 't alleen maar erger.

Banned
    Ingeschreven
    Feb 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greener Bekijk Berichten
    Nu zat ik deze ochtend eens je laatste berichten te lezen en ik had het idee dat jij vanuit je emotie overal lukraak een reactie neerkwakt.

Greener
    Misschien tijd om mijn berichten eens objectief te lezen en dan de stand van hedendag eens erbij te betrekken
    Er gaat een wereld voor je open.....
    En nee. speelt geen emotie bij en ook geen (neer) kwak.
    Reeeeeeeeeeeeee....aaaaaaaaaaaaaaaaaaaliteit.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Ik weet niet of mensen het doorhebben, maar er zitten gewoon mensen met de islam als geloof op dit forum. Lijkt me bijzonder klote om steeds maar weer op 1 hoop geveegd te worden.

CtM
    Your knife and mind: Both can cut through thick situations if sharpened correctly.

Hier doen wij wat we wťl kunnen doen voor onszelf ipv alleen te klagen. Toch?

Prepping: How to turn your life from boring to Epic!

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Changing the mindset Bekijk Berichten
    Ik weet niet of mensen het doorhebben, maar er zitten gewoon mensen met de islam als geloof op dit forum. Lijkt me bijzonder klote om steeds maar weer op 1 hoop geveegd te worden.

CtM
    Geweldig om dit te lezen! we worden al genoeg bang gemaakt naar mijn idee. @Changingthemindset, je kan je naam eer aan doen door bij velen hier te proberen om ze op andere gedachten te zetten.
    Zo wil ik niet meer bang of boos gemaakt worden, maar het gevoel doet toch andere dingen met je. Het is niet een religie die dingen kapot kan maken in de wereld, het zijn de mensen die hun geloof op een andere manier bekijken, en daar andere mensen met geweld over proberen te halen. Gelukkig zijn er ook goede mensen, laten we die mensen niet uit het oog verliezen, want samen met hen kunnen we een wereld maken die zoveel mooier is. Bedankt voor de zin met grote wijsheid!

Japio.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2014
    zuidwest nederland .... maar liever ergens anders...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Changing the mindset Bekijk Berichten
    Ik weet niet of mensen het doorhebben, maar er zitten gewoon mensen met de islam als geloof op dit forum. Lijkt me bijzonder klote om steeds maar weer op 1 hoop geveegd te worden
    Het zou mooi zijn als zij dan zouden laten zien in woord en daad dat ze tegen het "moslimgeweld" zijn en dat het geen "moslim" maar gewoon "geweld" is.
    Helaas doet de moslimgemeenschap in mijn ogen vrij weinig tot niets ... en als er dan een zootje opgeschoten moslimjeugd op dodenherdenking staat te gillen en te krijsen komt ze dat ook niet echt ten goede.

Het wordt nu eens tijd dat de moslims die hier willen zijn, willen blijven en het naar de zin hebben eens laten blijken dat dit zo is en dat ze daar van hun kant ook eens moeite voor gaan doen.
    Het moet tenslotte wel van 2 kanten komen en niet alleen van de onze.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 124
    Laatste Bericht: 16-08-15, 22:16
  2. Terug van weggeweest!
    Door eva1986 in forum Voorstelronde
    Reacties: 18
    Laatste Bericht: 29-10-14, 16:19
  3. Reacties: 32
    Laatste Bericht: 25-07-14, 22:21
  4. En de eurocrisis is terug
    Door Powerbox in forum Europa
    Reacties: 6