Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 45
    Senior Prepper
    Ingeschreven
    May 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Longmen Bekijk Berichten
    Het was gewoon een bubbel, niet meer en niet minder. De Chinese overheid stimuleerde de bevolking om te gaan beleggen. Vele deden dit met geleend geld. Zie hier de reden voor de correctie.

De val van de Chinese beurzen kwam overigens na een periode van sterk gestegen aandelenkoersen." En dat kwam weer omdat de Chinese overheid beleggen met geleend geld (!) aanmoedigde. Tja. Wat omhoog gaat, kan ook met de zelfde snelheid ook omlaag
    Het is wel de vraag hoe groot die bubbel is. Bovendien hebben veel Chinezen hun geld verloren door naar de beurs te gaan. Dat kan de gewone economie weer remmen, enzovoort.
    You're really in a laundry room
    You're really in a laundry room
    The clue just came to you, oh

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Pump and dump. Het eeuwige verhaal. Ik koop pas na een dump. Ben al 2 jaar uitverkoop aan het houden.
    Peace allemaal en fuck al de haters.
    _

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GodelEscherBach Bekijk Berichten
    Het is wel de vraag hoe groot die bubbel is. Bovendien hebben veel Chinezen hun geld verloren door naar de beurs te gaan. Dat kan de gewone economie weer remmen, enzovoort.
    Komt bij dat de markt voor een groot deel uit particulieren. Die rennen altijd naar de nooduitgang wanneer de koersen onder druk staan, met een zelfversterkend effect tot gevolg.

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vladimir Bekijk Berichten
    Niet genuanceerder, het beeld wat jij van China schetst klopt gewoon niet.
    Volgens mij heb je ook een heel dik boek nodig om China te beschrijven
    keyserpreppersuze@gmail.com

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Het is vrij normaal als beurzen een correctie hebben. Zelfs zo nu en dan met 30-40% (iemand moet toch zijn geld kwijtraken). Probleem in China is dat met name de gewone Chinees speculeert op de beurs, vaak met geleend geld of met bijv. hun pensioen. Het is dus niet zo zeer het probleem dat er een correctie is gekomen, maar de onrust die er zou kunnen ontstaan in het prachtige communistische staatje. Daar vrezen de machtshebbers dus meer voor, want als daar de pleuris uitbreekt,dan kan volksrepubliek China wel een nieuwe leiders gaan krijgen.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Ik blijf de Chinezen wel steunen.

Naam:     BILD0196.jpg
Bekeken:  142
Groote:   176,8 KB

Zo, weer 15€ overgemaakt naar China.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Ik blijf de Chinezen wel steunen.
    Zo, weer 15€ overgemaakt naar China.
    Zo heb ik gisteren de Grieken gesteund door bij de Griek uit eten te gaan. Sociaal volk zijn wij toch

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loreen Bekijk Berichten
    Zo heb ik gisteren de Grieken gesteund door bij de Griek uit eten te gaan. Sociaal volk zijn wij toch
    Ja, ik stelde ook voor om op z'n Grieks te gaan gisteren maar toen kreeg ik een klap voor mijn bolus.

Dan hou ik het wel bij Chinees eten vanavond.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Maar die chinezen steunen ons ook hoor.

Even het verhaal erbij:

Geloof een jaar geleden moesten wij (ik en mn team) spelen tegen een chinees team. Nou allemaal heel mooi, die chinezen wisten nog net wat een basketbal was dus het was geen echte wedstrijd maar wel de belofte dat volgend jaar hun 1e team werd gestuurd. Maar wat viel mij nou zo op... de Coach, hield zich de hele wedstrijd stil en zei nooit wat. Ik na de wedstrijd op hem af om erover te vragen maar geen woord engels natuurlijk. Tolk erbij en wat er ongeveer bij hem uit kwam: Ik ben de baas en heb gezegd wat ze moeten dus dan doen zij dat. Maar omdat ik ernaar vroeg vond hij mij geloof ik wel een "tof kereltje" dus ik moest mee met hem terwijl hij een rondleiding kreeg door de stad.

Toen kwamen we bij de horloges....... Keek even door het pand heen, greep zn portemonnee en legde zo handje contantje 15,5k op de toonbank. Meneer wou het beste van het beste, nouja oke als je dat wilt doen ga je gang! Meerdere horloges later, moest hij daarna een wedstrijd "coachen" en had het tasje onder zn stoel staan. Na afloop loopt meneer weg......... zonder zn tasje. Ik grijp het tasje en ren achter hem aan. Kijkt eventjes naar het tasje.... ohja bijna vergeten nou bedankt he. (tolk had het over zijn lakse woordkeuze).

Ben nog nooit zo verbaasd geweest.

Nu iedereen toch zijn ervaringen deelt, Doe ik ook even mijn 2cent in het zakje.
    Vind mij ook op preppers-shelter.nl

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Beleggen met geleend geld (reden bubbel en crash Chinese beurs) in China vergeleken met Japan en de Verenigde Staten:

Bijlage 19580

Bron: Karel Mercx twitter: https://twitter.com/KarelMercx/statu...55683950858241
    Laatst gewijzigd door Changing the mindset; 12-07-15 om 12:14.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Het wonder China
    Door Kans in forum Internationaal
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 18-02-14, 06:20
  2. Aanslag in China
    Door Mike in forum Azie
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 29-10-13, 21:47
  3. China vs VS
    Door Kans in forum Internationaal
    Reacties: 0