Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppers in de USA zoeken ook naar de juiste plek voor hun BOL


Longmen

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Best jaloers. Stukje grond kopen voor relatief weinig geld. Probeer dat is in Nederland.

 

Al geprobeerd dan ?

Achterhoek, groningen best goedkoop hoor.

Boerderijtje voor 2 ton met grond vind ik niet duur (toevallig gegoogled tijdens vakantie vorig jaar ;-). Koop je hier nog niet eens een rijtjeshuis voor.

 

DE bunker in Gouda is ook weer te koop las ik in de krant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al geprobeerd dan ?

Achterhoek, groningen best goedkoop hoor.

Boerderijtje voor 2 ton met grond vind ik niet duur (toevallig gegoogled tijdens vakantie vorig jaar ;-). Koop je hier nog niet eens een rijtjeshuis voor.

 

DE bunker in Gouda is ook weer te koop las ik in de krant.

 

Als woning misschien te betalen, maar als bol komt het toch maar weer bovenop je 'normale leven' dat je al moet te zien financieren. Zal voor vele mensen (mijzelf inclusief) te duur zijn.

Prijzen in de lage landen, zijn gewoon ongelofelijk duur. Als je dat vergelijkt met bv Bulgarije waar je al voor 10 000 een boerderijtje met een paar duizend meter land kan kopen.

Natuurlijk heb je dan weer de afstand, de taal, en de cultuurbarriere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nieuwe Opel Karl voor €10.000,= is ook niet duur, maar ik heb dat soort geld niet en zeker geen twee ton. :rolleyes:

Hell, zelfs een normaal woonhuis van €200.000,= kan ik niet betalen. ;)

 

Helemaal mee eens, maar een bol is toch gewoon een 2de huis ?

 

We kunnen er allemaal over discuseren maar zonder geld, en ik heb het ook niet, heb je geen bol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groningen en Drenthe zijn wel plekken waar je mooie stukjes grond kunt kopen voor weinig. Slechts weinigen doen het!

 

Dat zou je toch aan het denken moeten zetten toch LOL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou je toch aan het denken moeten zetten toch LOL

 

Ik heb er nu geen geld voor, maar het is wel iets wat ik overweeg. Heb een project in Groningen gehad en daar naar grond/woningprijzen gezien; je kunt daar nog werkelijk voor spotprijzen oude arbeidershuisjes kopen met een stukje grond. En het loopt nog steeds leeg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er nu geen geld voor, maar het is wel iets wat ik overweeg. Heb een project in Groningen gehad en daar naar grond/woningprijzen gezien; je kunt daar nog werkelijk voor spotprijzen oude arbeidershuisjes kopen met een stukje grond. En het loopt nog steeds leeg...

 

Nee hier in groningen is niks te zoeken;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Het probleem is dat het niet goedkoop genoeg is. Ik kom oorspronkelijk uit drenthe en heb nu nog niet het budget om zo even een stukje grond te komen. (Misschien ben ik gewoon een armoed saaier) :p

 

Dat ben je vast niet. Maar het is wel een kwestie van prioriteiten. Je kan elke euro maar één keer uitgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een kwestie van prioriteiten. Je kan elke euro maar één keer uitgeven.

Dat is helaas zo en buiten prioriteiten heb je ook verplichtingen in het leven.

 

Ikzelf heb een aardig riant inkomen, maar na het betalen van mijn vaste lasten (huur, gas, water, licht, alimentatie)

hou ik echt niet veel over om (een bedrag te sparen om) grond te kopen, zonder mijzelf in de schulden te werken

(en ik hou er niet van om op de pof te leven). :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er nu geen geld voor, maar het is wel iets wat ik overweeg. Heb een project in Groningen gehad en daar naar grond/woningprijzen gezien; je kunt daar nog werkelijk voor spotprijzen oude arbeidershuisjes kopen met een stukje grond. En het loopt nog steeds leeg...

het loopt niet alleen leeg.. het zakt nog weg hier ook...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat het niet goedkoop genoeg is. Ik kom oorspronkelijk uit drenthe en heb nu nog niet het budget om zo even een stukje grond te komen. (Misschien ben ik gewoon een armoed saaier) :p

 

Welkom bij de club dan maar. Als ik het zo lees hebben verreweg de meeste forumleden het niet zo breed. Na bijna acht jaar crisis, honderdduizenden gedwongen ontslagen en een arbeidsmarkt die voor Pampus ligt krijg je dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de periode voor SHTF in Nederland bestaat de kans dat de grote jacht naar zilver/goud is begonnen, als je/we gebruik maken van deze time-window kunnen we voor een paar Canadian Maple Leafs een locatie op z'n kop tikken >:)

 

Daar zit ik ook over na te denken. Ben wel tevreden over mijn huis nu, maar niet over de hoeveelheid grond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey -geanonimiseerd- waarom denk je dat een bol een tweede huis moet zijn ?

mijn inziens woon je als prepper in een huis, flat,studio al dan niet eigendom of huur , om gewoon leven te kunnen leiden als alle andere mensen,

mijn ideale bol is een stuk bos aangepast naar mijn wensen , ver weg van de bewoonde wereld .

greetz lebaro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, hier is onze BOL meteen ook onze woonplek. Met alle dieren en moestuin zou ik niet weten waar ik anders het beter zou hebben.

Maar goed, inderdaad in het noorden is het goedkoper en daarom wonen we hier. Een boerderijtje, 1.2 ha grond en een grote (vis) vijver, een kas van 3x6 m2, Werkplaats van 6 x 12 m. Mooie moestuin, ik weet werkelijk niet waar ik een BOL voor zou moeten gebruiken, als het hier niet lukt dan nergens.

In aanbouw, smederij.

In aanbouw, composttoilet in het bos.

Nou dan, we gaan het redden.

Zo niet dan heeft het niet aan de voorbereiding gelegen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey -geanonimiseerd- waarom denk je dat een bol een tweede huis moet zijn ?

mijn inziens woon je als prepper in een huis, flat,studio al dan niet eigendom of huur , om gewoon leven te kunnen leiden als alle andere mensen,

mijn ideale bol is een stuk bos aangepast naar mijn wensen , ver weg van de bewoonde wereld .

greetz lebaro

 

Voor mij moet je niets.

Maar 95% van de keren dat het over een BOL gaat is dit een huis, woning elders. Woning kan ook, in mijn ogen, een tent, grot, hol zijn.

 

De definitie is:

Een Bug out Location (BoL) is de plek waar een prepper naartoe wil kunnen vertrekken als de SHTF. Basiskenmerken van een BoL zijn: goed bereikbaar, mogelijkheden voor zelfvoorzienendheid (vruchtbare grond, waterbron etc.) en goed verdedigbaar. De voorkeur in de keuze van een BoL gaat vaak uit naar een dunbevolkt gebiedt.

 

Dus dat houd in dat je naar elders vertrekt. Natuurlijk kan je net als @Roel ook gewoon thuis blijven, daar waar je nu woont. Maar dat is technisch gesproken geen BOL, maar BIL.

"Bug in location" :cool:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...