Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 37

Onderwerp: kluis

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2014

kluis

Ik ben ook aangestoken door de zilverkoorts en zoek voor de opslag ervan naar een goede kluis.
    Zijn er nog kluisjes bij banken beschikbaar tegen een redelijk tarief?
    Wellicht thuis opslag ook voor belangrijke papieren wel handig.

Wat voor merk? Classificaties?

tom666
    Guest
    Een kleine kluis is goed. Wil je echter zeker zijn dan zal je wat centen moeten neertellen en vooral de kluis verankeren in de muur of grond of eender omdat het anders wel heel simpel wordt om de kluis mee te nemen.
    Dus plan eerst de plaats waar je de kluis wilt en ga dan even meten. Stel ze strategisch op en denk goed na. Maak een plan. (en vooral zwijg als een graf van wat en waar en de inhoud en eender wie) !!!

Veel succes

Naam:     kluis.png
Bekeken:  1133
Groote:   69,9 KB

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    [QUOTE=tom666;372062]Een kleine kluis is goed. Wil je echter zeker zijn dan zal je wat centen moeten neertellen en vooral de kluis verankeren in de muur of grond of eender omdat het anders wel heel simpel wordt om de kluis mee te nemen.
    Dus plan eerst de plaats waar je de kluis wilt en ga dan even meten. Stel ze strategisch op en denk goed na. Maak een plan. (en vooral zwijg als een graf van wat en waar en de inhoud en eender wie) !!!

Veel succes
    Ik heb in mijn carrière op zijn minst 100 kluizen in gebetonneerd of verankerd in heel Vlaanderen en omstreken. Natuurlijk alles bij gehouden hoe groot en waar ze zitten in welke woning. Je weet eigenlijk nooit of het ooit nog van pas komt.
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    [QUOTE=Geert;372065]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom666 Bekijk Berichten
    Een kleine kluis is goed. Wil je echter zeker zijn dan zal je wat centen moeten neertellen en vooral de kluis verankeren in de muur of grond of eender omdat het anders wel heel simpel wordt om de kluis mee te nemen.

Veel succes
    Ik heb in mijn carrière op zijn minst 100 kluizen in gebetonneerd of verankerd in heel Vlaanderen en omstreken. Natuurlijk alles bij gehouden hoe groot en waar ze zitten in welke woning. Je weet eigenlijk nooit of het ooit nog van pas komt.
    Ok dan. Met andere woorden beter proberen om 't zelf te doen dan?

tom666
    Guest
    [QUOTE=phaelin;372066]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Ok dan. Met andere woorden beter proberen om 't zelf te doen dan?
    Zoals [MENTION=1469]Geert[/MENTION] ook aangeeft , een kluis kan je kopen (is niet goedkoop voor degelijk materiaal) en ja , ik zou het zelf doen. Maar weet wel voor jezelf of je de komende jaren blijft wonen waar je nu woont.
    De kluis er terug uithalen is niet zomaar he...

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    [MENTION=4723]Bus-lane[/MENTION] overweeg eens de volgende gedachtegang:
    Een kluis heeft ook nadelen.
    -mocht de kluis gevonden worden dan verwacht men dat daar iets van waarde in zal zitten. De kluis kan weliswaar niet gemakkelijk geopend / meegenomen worden maar dat kan ook een situatie opleveren waarin jij (of een familielid) gedwongen wordt de kluis te openen.
    -als het geen top kwaliteit kluis is zal een professionele inbreker er korte metten mee maken.(kwaliteit = duur)

Denk ook eens aan simpelweg slimme plekken in en om je woning waar zaken te verbergen vallen en waar een inbreker niet snel zal zoeken. En dat zijn dus niet de kledingkast, onder het bed, keukenkastjes of het vriesvak. Eerder in de muur of in een holle deur, achter plinten, weggewerkt in het plafond enz.
    Natuurlijk beschermd dat papieren niet tegen brand maar een gemiddelde kluis doet dat ook maar beperkt, dan zal je een brandkast moeten aanschaffen.
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    [QUOTE=tom666;372073]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phaelin Bekijk Berichten

Zoals [MENTION=1469]Geert[/MENTION] ook aangeeft , een kluis kan je kopen (is niet goedkoop voor degelijk materiaal) en ja , ik zou het zelf doen. Maar weet wel voor jezelf of je de komende jaren blijft wonen waar je nu woont.
    De kluis er terug uithalen is niet zomaar he...
    Nee, dat klopt. Kan ik over meepraten. Een goed idee zou misschien zijn om een goedkopere, losstaande kluis te hebben als dummy. Meeste mensen verwachten niet dat er twee in huis zijn. Aan de min-kant is het weer zo dat je op youtube tig filmpjes vind over hoe makkelijk het is om diverse kluizen te openen. Ook die met een keypad. Ik denk dat (als je niet bezig bent om met pm de belasting te ontduiken ) je het beste een kluis kunt nemen met een certificatie en dat dan weer regelen met de verzekering. Kan een hoop schelen in premie. Mijn goud ligt niet in huis, maar bij Amsterdamsafe. Omdat het als investering/verzekering tegen economische ellende is. Cash en zilver ligt wel thuis, want dat heb ik direct nodig in geval van.

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Jan 2014
    [QUOTE=Geert;372065]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom666 Bekijk Berichten
    Precies de reden om het helemaal zelf te doen!

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Zoek eens naar het boekje " How to hide anything" voor goede tips over slimme verbergplaatsen in huis. Zeker voor kleinere objecten staan hier goede tips in.
    It is I, Gerbewoner! The man with a thousand faces - every one the same.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Wat kluisoverpeinzingen:
    - Je wilt een kluis zonder elektronica (ook na EMP te openen)
    - Je wilt een kluis met sleutel en draaischijf (iets dat je hebt en iets dat je weet)
    - Je wilt een zo zwaar mogelijke kluis (principe: zwaar is degelijk maar ook wordt een zware kluis minder makkelijk verplaatst)
    - Je wilt de kluis verankeren in vloer en/of muur
    - De kluis vervult naast bescherming tegen braak ook een brandwerende functie
    - De kluis wordt uit het zicht bevestigd
    - Een geloofwaardige dummy (denk aan de inhoud) helpt een dief zonder voorkennis
    - Tweedehands zijn er prima kluizen te vinden
    - Verander de code code! (geen fabriekscode laten staan)

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten