Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 59
    Survivor
    Ingeschreven
    May 2014

Lightbulb Auto accu naar 220 v?

Ik ben ontzettend nieuwsgierig of het mogelijk is om bijvoorbeeld een elektrische deken werkend te krijgen op een auto accu.
    Nu heb ik al wel rond gekeken op internet. En heb ik in ieder geval al geleerd dat er zoiets als AC en DC is. Maar dat is ook ongeveer het punt waar ik de weg kwijt raakte Ik heb werkelijk waar geen verstand van dit soort zaken, daar kom ik eerlijk voor uit. Daarentegen vind ik het wel interessant en logischerwijs moet het toch mogelijk zijn?!

Vooral in combinatie met zoiets als dit (leek mij):
    https://prepshop.nl/portable-solar-p...ersal-inverter

Deze info is misschien nog handig in het hele verhaal:
    Naam:     20150806_173636.jpg
Bekeken:  509
Groote:   189,0 KB
    If you want to go fast, go alone.
    If you want to go far, go together

"Kindness is no weakness... ego is"

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Het is mogelijk . Je koopt in een autoonderdeel zaak een omvormer. Min. 200 wat .
    en het werkt . Hoelang dat ligt aan jou batterij ( accu)
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Moderator
    Ingeschreven
    Aug 2013
    ja dat kan via een omvormer zoals https://www.navaudio.nl/autoshop-pro...FQLJtAodNKgLMA

maar dan nog een vette accu kopen die de hele nacht stroom kan geven .. en die zijn duuuuuur

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    [MENTION=3778]Krullenbol[/MENTION]: Kijk eerst eens hoeveel watt die elektrische deken trekt. Daarna kan het rekenen beginnen. Welke omvormer, hoe groot de accu, etc.
    Volgens mij trekt een elektrische deken zo'n 100 watt, bijna net zoveel als je twee koplampen aan laten staan.

Je hebt handige apparaatjes die je tussen de omvormer en de auto prikt, die zorgt er dan voor dat je hem niet helemaal leeg trekt zodat je 's morgens toch niet de ANWB hoeft te bellen.
    Het blijft echter wel lastig, want elke dag moet je de accu van de auto bijladen, op netstroom met een lader of door te gaan rijden. Een meetinstrument om de lading van je accu te meten is dan een must, maar het blijft een gedoe.

Andere optie is een tweede accu plaatsen in de auto, net zoals bij caravans en campers. Die is dan uitsluitend voor de stroom die je verbruikt als je stil staat. Toch mag je die ook niet helemaal leegtrekken, want dan gaat de accu zo kort mee en alsnog moet hij het liefst na iedere nacht worden bijgeladen.

Investeren in een goede slaapmat + slaapzak zou mijn voorkeur hebben. Als 't moet stop je er gewoon een ouderwetse kruik bij. Of je neemt een heetbloedig vriendje en een twee persoon slaapzak.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Survivor
    Ingeschreven
    May 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Highway Bekijk Berichten
    ja dat kan via een omvormer zoals https://www.navaudio.nl/autoshop-pro...FQLJtAodNKgLMA

maar dan nog een vette accu kopen die de hele nacht stroom kan geven .. en die zijn duuuuuur
    Duuuuur is niet leeeeuk

Survivor
    Ingeschreven
    May 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    [MENTION=3778]Krullenbol[/MENTION]: Kijk eerst eens hoeveel watt die elektrische deken trekt. Daarna kan het rekenen beginnen. Welke omvormer, hoe groot de accu, etc.
    Volgens mij trekt een elektrische deken zo'n 100 watt, bijna net zoveel als je twee koplampen aan laten staan.

Je hebt handige apparaatjes die je tussen de omvormer en de auto prikt, die zorgt er dan voor dat je hem niet helemaal leeg trekt zodat je 's morgens toch niet de ANWB hoeft te bellen.
    Het blijft echter wel lastig, want elke dag moet je de accu van de auto bijladen, op netstroom met een lader of door te gaan rijden. Een meetinstrument om de lading van je accu te meten is dan een must, maar het blijft een gedoe.

Andere optie is een tweede accu plaatsen in de auto, net zoals bij caravans en campers. Die is dan uitsluitend voor de stroom die je verbruikt als je stil staat. Toch mag je die ook niet helemaal leegtrekken, want dan gaat de accu zo kort mee en alsnog moet hij het liefst na iedere nacht worden bijgeladen.

Investeren in een goede slaapmat + slaapzak zou mijn voorkeur hebben. Als 't moet stop je er gewoon een ouderwetse kruik bij. Of je neemt een heetbloedig vriendje en een twee persoon slaapzak.
    Ik als leek had eigenlijk ook gewoon een losse accu in mijn hoofd (als in zonder auto er om heen )
    Wat betreft hoeveel watt de deken nodig heeft, daarvoor had ik de foto geplaatst. (60 watt dus als ik het goed interpreteer)

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Volgens mij slaap je op een luchtbed [MENTION=3778]Krullenbol[/MENTION]. Dat is erg koud want een luchtbed onttrekt warmte aan je lijf.
    Een geÔsoleerde mat niet. Er zijn slaapmatten van Exped die gevuld met dons en isoleren tot -34 graden.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Je hebt handige apparaatjes die je tussen de omvormer en de auto prikt, die zorgt er dan voor dat je hem niet helemaal leeg trekt
    Weet je toevallig ook hoe die handige apparaatjes heten?
    --- This too shall pass ---
    --- Primum non nocere ---

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012

Het deken is 60W de omvormer moet op zijn minst 3x dat vermogen geven anders gaat hij maar een uur mee.
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Volgens mij slaap je op een luchtbed [MENTION=3778]Krullenbol[/MENTION]. Dat is erg koud want een luchtbed onttrekt warmte aan je lijf.
    Een geÔsoleerde mat niet. Er zijn slaapmatten van Exped die gevuld met dons en isoleren tot -34 graden.
    Klopt, die Exped matten zijn echt prachtig! En zullen zeker warmer slapen dan een luchtbed, maar ik denk niet dat [MENTION=3778]Krullenbol[/MENTION] op dit moment op zoek is naar advies over betere slaapvoorzieningen. Als ik haar een beetje ken, dan wil ze gewoon de puzzel oplossen En iets nieuws leren Wat toch weer een prachtig streven is!
    --- This too shall pass ---
    --- Primum non nocere ---

Vergelijkbare onderwerpen

1. Auto accu naar 220v ?
    Door Krullenbol in forum Do it yourself (DIY)
    Reacties: 52
    Laatste Bericht: 11-08-15, 00:00
  2. Reacties: 24
    Laatste Bericht: 20-08-14, 22:23
  3. Beveiliging stukje land, BOL etc: Via auto accu (12v)
    Door hamster in forum Do it yourself (DIY)
    Reacties: 24
    Laatste Bericht: 08-08-14, 12:51
  4. Op zoek naar: grote auto, lage kosten ... wie denkt mee...
    Door Communicator in forum Voertuigen
    Reacties: 64
    Laatste Bericht: 18-03-14, 12:34

Forum Rechten