[ Advertentie ]
Investeren in solar power? Koop de populaire en kwalitatief hoogwaardige Goal Zero zonnepanelen, power packs en accessoires in de Prepshop.nl.
Als je via deze link koopt, ondersteun je tevens ons forum. Dank voor je support!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013

Lightbulb Windenergie versus Zon

Dat windenergie onvoldoende rendement oplevert wist ik al maar dat het zo erg was vergeleken met de zon.

http://climategate.nl/2015/08/27/win...-+berichten%29

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Sep 2013
    leuk om te lezen, maar laten we eerlijk zijn. Als de overheid echt over op groen wou gaan stappen, dan hadden ze vast en zeker effectievere methodes ontwikkeld. Zoals bv reuze zonnepanelen die actief worden in de zomermaanden, ipv alleen windturbines. Of anders windturbines in combinatie met water turbines. Dan zou de opbrengst al een stuk meer zijn geweest en de prijzen van stroom lager. Maar tja dat levert toch niks op in de kas.
    In elke leugen zit een stukje waarheid...

The other day someone said; If the world were to end, i would simply give up and let it happen.
    Then he asked me; What would you do?
    So i said: I would try and survive for as long as i could, untill my last dying breath.
    Next he asked me; Why would you do that?
    To which i said; It's not in my nature to give up...

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Damios Bekijk Berichten
    leuk om te lezen, maar laten we eerlijk zijn. Als de overheid echt over op groen wou gaan stappen, dan hadden ze vast en zeker effectievere methodes ontwikkeld. Zoals bv reuze zonnepanelen die actief worden in de zomermaanden, ipv alleen windturbines. Of anders windturbines in combinatie met water turbines. Dan zou de opbrengst al een stuk meer zijn geweest en de prijzen van stroom lager. Maar tja dat levert toch niks op in de kas.
    Wat heeft de overheid hier mee te maken ?

Een systeem is rendabel of niet.
    Een bedrijf ontwikkeld iets. Een overheid niet. Die kan alleen bepaalde systemen stimuleren of belonen met een premie.

Alternatieve systemen hebben een eigen (systeem) rendement en zeg maar betrouwbaarheid van de bron.
    De zon komt (voorlopig) altijd op op dezelfde plek, draait een rondje en gaat weer onder. Op de boogstraal zit wat variatie maar de kracht en hoeveelheid licht is goed in te schatten en dus te gebruiken.
    Wind is wat moeilijker te voorspellen en met name te gebruiken. Dus zeg maar om te zetten naar energie.

Reuze zonnepanelen ?
    Als jij een bedrijf start en grond koopt en een vergunning regelt dan kan jij zo een zonneboerderij realiseren.
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Ik heb mijn plannen voor een kleine windmolen ook geparkeerd. Zeker met de te verwachten prijsdaling van solar panels en accusystemen wordt de efficiency-kloof met PV steeds groter waardoor de molens de concurrentie hebben verloren. Zie ook:
    https://preppers.nl/forum/threads/987...l=1#post325723
    Hora est.

Survivor
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Ik hou me aan mijn oude credo "De natuur wijst de weg"

In de natuur zie je dat de zon voor energievoorziening DE bron is (fotosynthese)
    Wind dient alleen voor transport (stuifmeel/zaden)

m.a.w. Als windenergie een betrouwbare energiebron is dan hadden de planten wel windmolentjes ipv bladeren gehad :-)

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door f150 Bekijk Berichten
    Ik heb mijn plannen voor een kleine windmolen ook geparkeerd. Zeker met de te verwachten prijsdaling van solar panels en accusystemen wordt de efficiency-kloof met PV steeds groter waardoor de molens de concurrentie hebben verloren. Zie ook:
    https://preppers.nl/forum/threads/987...l=1#post325723
    En toch: als het donker is en het waait denk ik toch vaak: als ik nu een windmolen zou hebben dan heb ik gratis stroom.
    Een molen die je bv als extra string op je solar converter kan aansluiten.
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petroman Bekijk Berichten
    En toch: als het donker is en het waait denk ik toch vaak: als ik nu een windmolen zou hebben dan heb ik gratis stroom.
    Een molen die je bv als extra string op je solar converter kan aansluiten.
    Dat is het nu juist, de spijker op zijn kop. Als er een paar dagen minder zon is en je redt het niet met je accubank, dan zou een windmolen erg goed uitkomen. Zeker boven op de berg waar feitelijk altijd wel wind te vinden is. Ik heb er ook aan gedacht, zeker omdat ze ook al een 48V met ingebouwde mppt hebben is het een kwestie van plug and pray. Echter had ik eens een test gezien van een stuk of 15 betaalbare molens en binnen 2 jaar gingen de meesten allemaal kapot of had de tester veel ellende aan reparaties. Dan wordt het wat minder aantrekkelijk.

Vooralsnog als de accu leeg dreigt te raken, zal ik een generator moeten bij schakelen. Ik heb dat al getest en het werkt. Ik heb een snoer gemaakt die in aansluit op welke generator dan ook en de omvormer\lader regelt dan zelf hoeveel hij kan laden, max 16A bij 48V wat sneller zou kunnen, maar dat boeit me niet.

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Bedoelde ook bedrijven, was laat aan het worden en haalde dingen door elkaar. Maar idd zo een zonneboederij moet mogelijk zijn en had ik het geld gehad, dan had ik het allang gedaan. Goed het koste plaatje zal ongetwijfeld hoger liggen dan die van een windmolen, maar als er genoeg vraag naar is, dan zal de totaal prijzen pakket ook dalen. Daarbij bestaan ze al in Amerika, Duitsland, etc, dus het is een mogelijk concept. De vraag is alleen levert Nederland genoeg zonuren op, om er iets van te kunnen maken. Denk persoonlijk van wel, mits gecombineerd met bv opslag van stroom. Combineer dit ook nog eens met zonnepanelen op meer huizen/bedrijven, een beetje zelfvoorzienend en minder afhankelijkheid. Dan denk ik dat we al beter af zijn, dan het landschap vol windmolens zetten.
    Laatst gewijzigd door Damios; 28-08-15 om 13:27.
    In elke leugen zit een stukje waarheid...

The other day someone said; If the world were to end, i would simply give up and let it happen.
    Then he asked me; What would you do?
    So i said: I would try and survive for as long as i could, untill my last dying breath.
    Next he asked me; Why would you do that?
    To which i said; It's not in my nature to give up...

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Damios Bekijk Berichten
    Bedoelde ook bedrijven, was laat aan het worden en haalde dingen door elkaar. Maar idd zo een zonneboederij moet mogelijk zijn en had ik het geld gehad, dan had ik het allang gedaan. Goed het koste plaatje zal ongetwijfeld hoger liggen dan die van een windmolen, maar als er genoeg vraag naar is, dan zal de totaal prijzen pakket ook dalen. Daarbij bestaan ze al in Amerika, Duitsland, etc, dus het is een mogelijk concept. De vraag is alleen levert Nederland genoeg zonuren op, om er iets van te kunnen maken. Denk persoonlijk van wel, mits gecombineerd met bv opslag van stroom. Combineer dit ook nog eens met zonnepanelen op meer huizen/bedrijven, een beetje zelfvoorzienend en minder afhankelijkheid. Dan denk ik dat we al beter af zijn, dan het landschap vol windmolens zetten.
    Beter in Spanje of Frankrijk of een ander mediterraan land beginnen. De opbrengsten zijn daar veel hoger.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Dat is het nu juist, de spijker op zijn kop. Als er een paar dagen minder zon is en je redt het niet met je accubank, dan zou een windmolen erg goed uitkomen. Zeker boven op de berg waar feitelijk altijd wel wind te vinden is. Ik heb er ook aan gedacht, zeker omdat ze ook al een 48V met ingebouwde mppt hebben is het een kwestie van plug and pray. Echter had ik eens een test gezien van een stuk of 15 betaalbare molens en binnen 2 jaar gingen de meesten allemaal kapot of had de tester veel ellende aan reparaties. Dan wordt het wat minder aantrekkelijk.
    Wel jammer dat er juist dan weer in de consumenten markt geen goede betrouwbare systemen te krijgen zijn. Die natuurlijk ook nog betaalbaar zijn.
    Aan de andere kant zijn er wel veel (?) mensen die zelf een molen maken.
    Vaak zijn die dan wel weer een stuk groter.

Zo'n amerikaans model windmolen, dus met meerdere bladen die je vaak in westerns ziet en voor water oppompen zijn, moet toch ook wel via een generator stroom kunnen leveren.
    Ok, dat wordt visueel niets voor mijn rijtjeswoning maar in spanje op een berg toch wel.
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Vergelijkbare onderwerpen

1. Brood versus Pap
    Door FincaInSpanje in forum Eten en drinken
    Reacties: 37
    Laatste Bericht: 04-01-14, 17:08
  2. Windmolens / windenergie
    Door hamster in forum Do it yourself (DIY)
    Reacties: 13
    Laatste Bericht: 03-07-13, 10:18
  3. Led versus EMP
    Door Dispar Vulgo in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 08-02-13, 21:45
  4. Amerika versus China
    Door Kans in forum Internationaal
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 25-01-13, 22:50

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten