Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 59
    Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014

Advies gezocht over 'energie opwekkende kruiden'

Af en toe voel ik mij niet zo fit en kom ik 'energie tekort'. Voornamelijk door een overdosis aan informatie. Nu ben ik de man die voor alles een oplossing zoekt en bij deze vraag ik hulp aan de community want ik kom er zelf niet meer uit.

De kruiden die ik tegen kwam staan zijn o.a hier te vinden:
    https://www.dutch-smart.nl/smartshop/kruiden/energie/
    http://azarius.nl/smartshop/herbs/energy_herbs/

Mijn vragen:
    - Wie kent deze kruiden en heeft ervaring met wat ze doen? Het gaat er in mijn geval om dat ik het zou innemen om informatie sneller te kunnen verwerken. Ter voorbereiding het liefst maar om te drinken als tonicum of even ruiken aan mag ook...
    - Zijn er nog bijwerkingen waar ik als jonge man van 23 aan moet denken die niet beschreven staan op de website?
    - Als het mogelijk is om die kruiden ook te roken (zoals wierrook) dan heeft dat mijn voorkeur.
    'Beroemd om zijn eindresultaat, berucht om de manier hoe'

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Misschien heb je meer aan een boek als "Overprikkeling voorkomen"?
    So Long, and Thanks for All the Fish

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    [MENTION=3445]Range[/MENTION], loop gewoon even wat vaker naar buiten of pak de fiets. Beetje sporten geeft ook 12% meer energie. Kep zelf ook weer een fietsje aangeschaft.

(deze tips krijg je dan van iemand die juist wat meer zou willen kunnen slapen)

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Zoals Stuudje al aangeeft, oorzaak behandelen ipv symptoom bestrijding...

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Is thee geen heerlijke rustgever qua prikkels? Werkt voor mij uitstekend Kouwen op de stengels van de maggieplant vind ik ook heerlijk.
    Your knife and mind: Both can cut through thick situations if sharpened correctly.

Hier doen wij wat we wťl kunnen doen voor onszelf ipv alleen te klagen. Toch?

Prepping: How to turn your life from boring to Epic!

Waterval
    Guest
    [MENTION=3445]Range[/MENTION]: Dat je veel informatie tot je neemt koppel je aan het feit dat je je niet fit voelt, alsof er een causaal verband is (je vermoeidheid wordt veroorzaakt door de overload aan informatie). Dit hoeft niet zo te zijn, of in ieder geval niet volledig. Als je zo jong bent als jij zou je je vitaal moeten voelen. Is het een idee om eens een check up te doen om lichamelijke klachten uit te sluiten? Zeker als je gebrek aan energie de laatste tijd groter is geworden? Niet dat je meteen aan iets ergs hoeft te denken, maar een vitamine tekort of een ander tijdelijk euvel zou ook een oorzaak kunnen zijn, en wellicht heel makkelijk te verhelpen.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Changing the mindset Bekijk Berichten
    Is thee geen heerlijke rustgever qua prikkels? Werkt voor mij uitstekend Kouwen op de stengels van de maggieplant vind ik ook heerlijk.
    Zoethout thee niet hoor. Dat geeft nl. hartkloppingen.
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2013
    @Range in ruim 90% van de gevallen is een kleine aanpassing in de voeding al voldoende om dit soort klachten te verminderen of zelfs helemaal te laten verdwijnen.
    M'n vraag is dan ook hoe gezond en gevarieerd eet je?
    Het kan bijvoorbeeld dat je wat magnesium te kort komt (komen veel in groene groentes, granen, zaden en noten voor)
    Een optie om zulke eventuele tekorten aan te vullen mocht je niet altijd even gezond eten zal een goede multivitamine al uitkomst bieden
    Laatst gewijzigd door Vempain; 14-09-15 om 12:34.
    "Life isn't about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain." Vivian Greene

Teamwork divides the task and multiplies the succes

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Changing the mindset Bekijk Berichten
    Ik hoor veel positieve verhalen over gember thee om te kunnnen ontspannen, echter werkt bij mij braamblad, munt of brandnetel een heel stuk beter dan gember
    "Life isn't about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain." Vivian Greene

Teamwork divides the task and multiplies the succes

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012
    [MENTION=3445]Range[/MENTION]

Hier al eens gekeken? http://forum.libelle.nl/forum/gezond...messages/69227

Misschien is dit ook wat voor je? http://forum.libelle.nl/forum/huis-t...messages/68420 zomaar een extra fijne tip van mij voor jou......

Vergelijkbare onderwerpen

1. Geneeskrachtige kruiden
    Door Chinook in forum Tuinieren
    Reacties: 106
    Laatste Bericht: 30-07-15, 20:38
  2. Kruiden genezen
    Door hamster in forum Gezondheid, medisch en verzorging
    Reacties: 16
    Laatste Bericht: 14-05-13, 21:02
  3. Geneeskrachtige kruiden
    Door ancestral-viking in forum Survival Algemeen
    Reacties: 7