Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 27
    Survivor
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom666 Bekijk Berichten
    Tegen de brandnetelprikken gebruik ik sinds de kinderjaren de blaadjes van de brandnetel.
    Je plukt ze , wrijft ze tussen de vingers en dan op de plaats van de prik. SUPER effectief en mijn kinderen weten dit ook al. Fight fire with fire.
    Beetje spuug over de plek waar je de brandnetel geraakt hebt. Er komen geen blaren en het prikkende gevoel trekt snel weg.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Ik gebruikte azijn al jaren tegen mijn eczeem (gelukkig verleden tijd). Het ontsmet erg goed en voorkomt daarmee allerlei infecties (schimmels en bacterieel) en je huid reageert er bovendien goed op en het beschermt tegen Uv-straling voor mensen met zonneallergie. Ook tegen alle basische insecten steken (muggen, bijen, wespen, etc) werkt het bijzonder goed.

Zelf gebruik ik azijn essence uit Duitsland, 25% sterk en dat kun je nog gewoon op de huid gebruiken zonder verdunning. (neus dicht)
    Dat kost 1,20 per 400ml, bij een winkel wat dieper in Duitsland zelfs 1 euro. Al tientallen flesjes uitgedeeld en op bestelling gekocht voor SC's bezoekers.

Op het internet is grote verwarring omtrent de zuurpercentage die nodig zijn om alle bacterieen de nek om te draaien en wat 'inmaakazijn' nu eigenlijk is. Gelukkig vond ik de juiste info in mijn boekenkast, 0,8% en alle bacterieen en schimmels zijn dood. Zie mijn inmaken in azijn topic: https://preppers.nl/forum/threads/679...centages/page2
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Vind het niet zo verbazingwekkend dat het infecties voorkomt. BacteriŽle infecties komen door, je raadt het al, bacteriŽn. En die beestje zijn nou eenmaal niet compleet bulletproof

Hoe maak je onder andere bacteriŽn kapot?
    hoge / lage temperatuur
    hoge concentraties alcohol / zout / suiker / zware metalen
    zeer zuur / alkalisch
    tekort aan zuurstof / water
    hoge druk
    hoge dosis ioniserende straling

Om nou azijn in een open wond te gooien lijkt me vrij schadelijk voor niet alleen de bacteriŽle maar ook je eigen cellen. Zou toch liever de betadine pakken

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    In IsraŽl werd edik, een azijnessence van tachtig procent, aangelengd met water en honing. De zo ontstane goedkope zure drank was een uitstekende dorstlesser. De Romeinen noemden het "posca".
    De meeste ediks zijn vier jaar houdbaar.
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Edik

Azijn zorgt ervoor dat calcium in het lichaam efficiŽnt wordt benut en stimuleert de aanmaak van sterke botten, haar en nagels. Het zorgt ervoor dat het lichaam voedsel efficÔent gebruikt (balans metabolisme).
    Het is schimmelwerend en wordt daarom wel gebruikt bij de behandeling van spruw (drinken of mond spoelen) en bij schimmelvoeten (wijnazijn op de huid aanbrengen).
    Het werkt ontstmettend, samentrekkend en helpt tegen ontstekingen aan de urinewegen.
    Appelazijn werkt versterkend en kan verlichting geven bij keelpijn.
    Azijn helpt tegen brandneteljeuk en bij zwelling en pijn van wespensteken door wat aan te brengen op de aangedane huid. (Onderweg helpt bij brandneteljeuk het beste weegbree of hondsdraf dat altijd in de buurt groeit, omdat ze van dezelfde grond houden).
    Bij slechte spijsvertering of geringe eetlust helpt het drinken van kleine slokjes azijn direct na het opstaan of vlak voor de maaltijd.
    Bij bronchitis of hoest met taai slijm helpt het stomen met handdoek over het hoofd boven een kom met heet dampende wijnazijn.
    Hoestbuien, verkoudheden, ontstekingen kunnen afnemen door het drinken van een kop warm water met twee eetlepels azijn en wat honing.
    Azijn in het badwater helpt bij jeukende huidaandoeningen en om gifstoffen te verdrijven.
    Bij eksterogen: 's ochtens een sneetje witbrood in azijn leggen, en de brij en 's avonds opsmeren en zwachtelen. Meerdere dagen herhalen en de eksterogen zijn week genoeg om te "pellen"
    Bij verstopping: 2 eetlepels appelazijn en 2 eetlepels water in half glas melk. Op nuchtere maag 's ochtends drinken.
    http://www.kruidenkorf.nl/index.php?...&limitstart=90

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phtvs Bekijk Berichten
    In IsraŽl werd edik, een azijnessence van tachtig procent, aangelengd met water en honing. De zo ontstane goedkope zure drank was een uitstekende dorstlesser. De Romeinen noemden het "posca".
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Edik
    Cool, dat kende ik nog niet!
    no matter how cold the winter there's a springtime ahead

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apex Bekijk Berichten
    Vind het niet zo verbazingwekkend dat het infecties voorkomt. BacteriŽle infecties komen door, je raadt het al, bacteriŽn. En die beestje zijn nou eenmaal niet compleet bulletproof

Hoe maak je onder andere bacteriŽn kapot?
    hoge / lage temperatuur
    hoge concentraties alcohol / zout / suiker / zware metalen
    zeer zuur / alkalisch
    tekort aan zuurstof / water
    hoge druk
    hoge dosis ioniserende straling

Om nou azijn in een open wond te gooien lijkt me vrij schadelijk voor niet alleen de bacteriŽle maar ook je eigen cellen. Zou toch liever de betadine pakken
    Mijn ervaring met wonden en azijn zijn zeer positief. Je zak het alleen niet op iets anders dan kleine wondjes en bv schaafwonden gebruiken want dat doen pijn. Pijn is erg lekker als je verrekt van de jeuk door eczeem, daarom krab je ook en daarom gebruikte ik het graag als ik last had van (extreme) eczeem. Ik heb zelfs het idee dat het de genezing bevorderd van wondjes en bv. schaafplekken. Behalve over specifiek appelazijn is hier echter bizar weinig over geschreven/te vinden op het internet.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Naast edik is er ook nog verjus.

Het is sap van onrijpe druiven, onrijpe appels, zuring, kruisbessen, wat dan ook, als het maar zuur is. Je komt het tegen in middeleeuwse recepten, en zelfs nog tot in de zeventiende eeuw en later, daarna is het in vergetelheid geraakt. Nu is het weer aan een voorzichtige comeback bezig
    http://www.coquinaria.nl/recepten/verjus.htm

Bij het druiventelen doe je soms een rigoureuze snoei, ook van hele trossen druiven, om zo de overgebleven trossen meer zon, ruimte en licht te geven. Deze gesnoeide trossen druiven die dus nog niet rijp zijn, zijn perfect om verjus te maken.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Een blauw met groene planeet die steeds bruiner wordt
    Mijn schoonvader vertelde dat ze vroeger, in en na de oorlog, "limonade" maakten met azijn, suiker en water. Lijkt daar ook een beetje op.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014

Red face

Hartelijk dank Floshtf[/I] voor de aanpassing, zo ook veel duidelijker, mooi gedaan weer wat geleerd, nu nog aan denken de volgende keer, het is maar goed dat mijn achterwerk vast zit anders zou ik die ook nog vergeten.
    Mhg,
    J.J

Molkosan wonder middel van Dokter A Vogel,

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...an-avogel.html

Werkt ook heel goed bij brandwonden, en veel soorten van ernstige huid problemen is onze ervaring.

Groet,
    J.J

[MOD: de geplaatste info heeft copyright. Het is dus niet altijd toegestaan om hele lappen tekst over te nemen van een andere website. Let hierop bij het plaatsen van info direct van andere website's. De copyright forumregels zijn hier van toepassing.]
    [MENTION=3986]JJ&A[/MENTION]
    Groet Floshtf
    Laatst gewijzigd door JJ&A; 18-09-15 om 10:54.
    Mocht ik het zijn vergeten,
    Met een vriendelijke groet,
    J.J
    Ps, er zijn klachten dat mijn berichten niet prettig te lezen zijn ik probeer er aan te werken,
    het is al een heel stuk beter geworden dan wat jaren geleden,
    de ťťn is hier goed in de ander weer in iets anders, de intentie is wel goed.

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2015
    'Vinegar: Medicinal Uses and Antiglycemic Effect'
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1785201/

.. experts advise against using vinegar preparations for treating wounds .. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8717010

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 8
    Laatste Bericht: 16-07-14, 00:57
  2. Brandwonden
    Door Vempain in forum Gezondheid, medisch en verzorging
    Reacties: 35
    Laatste Bericht: 21-12-13, 03:33
  3. Azijn !
    Door Chinaka in forum Tuinieren
    Reacties: 33
    Laatste Bericht: 28-08-13, 20:32

Labels voor dit Bericht