Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
Denk ik niet. De auto's van 10-15 jaar oud zijn prima auto's, sommigen behoorlijk zuinig en weinig vervuilend. De echte vervuilers zijn van voor 2000, met name de diesels. Voor een paar honderd euro kun je best een redelijk schone auto kopen die ook nog redelijk zuinig is. Als je dat niet hebt moet je maar gaan fietsen.

Natuurlijk zijn de laatste modellen nog zuiniger en minder vervuilend, maar dat noemen we vooruitgang en dat zal altijd zo blijven.
ik kan zeker een niewe auto kopen. Maar dan wordt ik over 15 jaar ook weer weggepest. Daarnaast betaal ik nu 35% bijtelling over een dagwaarde van 850 euro en bij een nieuwe Toyota Hilux 25% over 51000 euro.
Dat kost me toch snel 6000 per jaar extra (Na belasting) dus ik moet 12000 euro per jaar extra verdienen.

Als men dan zo graag wil dat ondernemers hun bestelauto's vernieuwen maak het dan mogelijk! Van een ondernemer die veel zooi mee moet nemen kun je niet verwachten dat hij een Aygo gaat rijden! 0 prive kilometers gaat binnen deze steden vaak ook niet omdat je maar 1 parkeervergunning krijgt.

Als mijn bus de stad niet meer in mag (hij is gelukkig van NET na 2000 en er hangt mij een zone boven het hoofd van 1-1-2000 ) overweeg ik er een benzine motor in te hangen. Ik ga dan wel mengsmering rijden gewoon omdat het kan!