Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 27

Onderwerp: NRG-5 test

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Een mooie review en heel erg bedankt voor het testen.
    Zelf kom ik deze pakketjes ook regelmatig tegen in m'n favoriete outdoorwinkel maar nooit echt de intentie gehad om ze aan te schaffen.
    Wel altijd wel een aantal soorten gevriesdroogde maaltijden in huis en zelfs die komen gevarieerd na een week wel een beetje de neus uit waardoor ik de NRG eigenlijk niet zo snel zou proberen.
    Wel nemen ze natuurlijk relatief weinig ruimte in beslag dus eventueel een goede vervanging van tussendoortjes wanneer je onderweg bent.
    "Life isn't about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain." Vivian Greene

Teamwork divides the task and multiplies the succes

Adventurer
    Ingeschreven
    Sep 2012
    In een BOB is 3 of 4 van die verpakkingen ook nog wel goed te doen, geen bereiding noodzakelijk en erg compact. Voor thuis geloof ik meer in een roulerende voorraad van smakelijk eten

DRD28
    Guest
    Ik denk dat ik een aantal pakketjes ga kopen. Ideale aanvulling op het ingeblikte / gedroogde voedsel. Zo doe je langer met je totale voorraad.

Leuke review!

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012
    [MENTION=3629]elloco999[/MENTION] eindelijk eens een fijne post over een test mbt "prep" gerelateerde zaken.

Ik heb BP-5 eens getest en gereviewd. Ik weet niet meer of dat nu hier was of op een ander geweldig forum In ieder geval vond ik BP-5 goed te eten. Zowel droog als met wat melk. Om de smaak op te leuken kan je er ook wat kaneel doorheen roeren, als je een papje maakt. Het maken van een papje met melk zorgt ook al voor een betere smaak. Ik heb standaard altijd wel kaneel oid bij voor m'n eten. Ik vind dit een heerlijke smaak. Maarja, smaken verschillen vandaar dat ik de hele dag wel BP-5 kan eten en jij al na 5 blokjes NRG-5 stopt. Ik weet ook niet of de smaken van NRG-5 en BP-5 overeenkomen. Oja, om m'n voorraad BP-5 te rouleren eet met enige regelmaat BP-5 op korte trips/hikes etc.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prepass Bekijk Berichten
    [MENTION=3629]elloco999[/MENTION] eindelijk eens een fijne post over een test mbt "prep" gerelateerde zaken.
    En dat nog maar twee weken na deze ook al zo goede en prepgerelateerde test.
    Review-F-100-COMPRI-READY-TO-USE-THERAPEUTIC-FOOD
    So Long, and Thanks for All the Fish

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012
    [MENTION=805]Stuudje[/MENTION] zhoow dan..........helemaal over het hoofd gezien die andere over F100 voeding. Bedankt dat je me scherp houdt

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    [MENTION=805]Stuudje[/MENTION] zhoow dan..........
    Ja, maar [MENTION=805]Stuudje[/MENTION] is dan ook onze levende zoekmachine en prep-o-pedia; er is maar weinig dat haar ontgaat.
    Unfortunately even with duct tape, this forum can't be fixed anymore.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuickFix Bekijk Berichten
    Ja, maar [MENTION=805]Stuudje[/MENTION] is dan ook onze levende zoekmachine en prep-o-pedia; er is maar weinig dat haar ontgaat.
    Vreselijk en niet eens alleen op het gebied van preppen...het is een zegen en een vloek.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Ik denk dat de smaak niet zo belangrijk is.
    Het is bedoeld om op te eten.
    Als het echt nodig is eet je het heus wel.
    (sja, ik ben over het algemeen niet zo'n lust-ik-niet eter)

Survivor
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Allemaal bedankt voor de leuke reacties!

Ik was helaas een paar dagen niet in staat om het forum te bezoeken, vandaar deze wat late reactie.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petroman Bekijk Berichten
    Goed idee. Ik mis echter nog het volgende: het gaat om voeding Kcal, wat is de normale dosering van z'n pakket ?
    En wat heb je zelf aan arbeid die dag gedaan ? Zware arbeid of kantoor werk ? En wat is het eigenlijk voor spul ?
    De bedoeling met deze pakjes is dat 1 volwassene 1 pakje (500gr, 9 repen) per dag eet. Maar dat is dus uitgaande van een noodsituatie waarbij je waarschijnlijk wel meer calorieŽn per dag verbrand dan op een gemiddelde dag. Onder normale omstandigheden wordt geadviseerd voor een volwassen man zo'n 2000 kcal per dag te consumeren en voor een volwassen vrouw zo'n 1800 kcal. Maar onder extreme omstandigheden kun je veel meer dan dat nodig hebben. Bij koud weer verbrand je al extra calorieŽn om jezelf warm te houden. Ben je ook nog eens fysiek veel bezig (de hele dag lopen met een zware bob?) dan wordt zo'n pakje wel wat krap.

Ik ben zelf die dag niet erg actief geweest. Het actiefste wat ik die dag gedaan heb is spelen met mijn dochter. Verder samen televisie gekeken (de speelgoed dokter als ik het me goed herinner) en toen zij in bed lag heb ik nog wat achter de computer gezeten. Daarom was ik ook van plan niet het hele pakje op te eten. Ik heb verder geen honger gehad die dag dus die 5 repen waren blijkbaar genoeg.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EddyCorleone Bekijk Berichten
    Eventuele allergie informatie?

Kom je hiermee aan de algemene voedingswaarde?
    Van de prepshop:
    1 pakje is speciaal samengesteld voor 1 volwassene en bevat voldoende voedingsstoffen, vitaminen en mineralen om een je 1 dag te voorzien van alle voedingsstoffen die je nodig hebt. In geval van nood kun je bij minimale inspanning er als volwassene zelfs 2 dagen van eten.

IngrediŽnten

Gebakken tarwe
    plantaardige olie
    suiker
    plantaardige eiwitten
    mout
    vitaminen
    mineralen
    Ik heb ooit eens een mooi tabelletje gezien waarin per ingrediŽnt stond aangegeven hoeveel % van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid er in 1 pakje zit. Natuurlijk kan ik dat tabelletje nu niet meer terug vinden, maar als je de link naar de pagina van de prepshop volgt vind je in ieder geval een tabelletje waarin per ingrediŽnt staat aangegeven hoeveel er van in zit.

Het idee achter NRG-5 (en BP-5 en vergelijkbare producten) is dat in 1 pakje alles zit wat je aan voeding nodig hebt voor 1 dag. Ik ben op dat gebied een leek, maar als ik zo zie wat er allemaal in zit kan ik me niet voorstellen dar er nog veel ontbreekt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vempain Bekijk Berichten
    Wel nemen ze natuurlijk relatief weinig ruimte in beslag dus eventueel een goede vervanging van tussendoortjes wanneer je onderweg bent.
    Dat was mijn gedachte er achter ook. Ze nemen weinig ruimte in en je kunt ze jaren laten liggen. Hoewel ik niet dagen op alleen dit spul zou willen leven is het denk ik prima te doen als aanvulling op ander eten. Een paar keer per dag een reep wegspoelen met een kop thee is prima te doen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alex Bekijk Berichten
    In een BOB is 3 of 4 van die verpakkingen ook nog wel goed te doen, geen bereiding noodzakelijk en erg compact. Voor thuis geloof ik meer in een roulerende voorraad van smakelijk eten
    Helemaal mee eens. Helaas heb ik thuis weinig ruimte waardoor onze roulerende voorraad niet zo groot is als ik zou willen. Daarom ben ik op zoek naar een optie die ik kan opslaan op alternatieve plaatsen, zoals achter het schot of onder het bed. Daar wil ik niet regelmatig bij hoeven om de boel te rouleren dus vandaar voedsel dat echt lang houdbaar is.

Ik heb BP-5 eens getest en gereviewd. Ik weet niet meer of dat nu hier was of op een ander geweldig forum In ieder geval vond ik BP-5 goed te eten. Zowel droog als met wat melk. Om de smaak op te leuken kan je er ook wat kaneel doorheen roeren, als je een papje maakt. Het maken van een papje met melk zorgt ook al voor een betere smaak. Ik heb standaard altijd wel kaneel oid bij voor m'n eten. Ik vind dit een heerlijke smaak. Maarja, smaken verschillen vandaar dat ik de hele dag wel BP-5 kan eten en jij al na 5 blokjes NRG-5 stopt. Ik weet ook niet of de smaken van NRG-5 en BP-5 overeenkomen. Oja, om m'n voorraad BP-5 te rouleren eet met enige regelmaat BP-5 op korte trips/hikes etc.
    Een papje maken met melk ga ik ook eens proberen. Zou goed beter kunnen smaken dan met water. En kaneel vind ik een briljant idee! Dat ga ik zeker proberen. Ik vind kaneel zelf ook erg lekker en het maakt de boel tenminste niet (nog) zoet(er) zoals suiker. Bedankt voor de tips!

Misschien ook maar eens een pakje BP-5 bestellen om te zien of dat beter smaakt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jobs Bekijk Berichten
    Ik denk dat de smaak niet zo belangrijk is.
    Het is bedoeld om op te eten.
    Als het echt nodig is eet je het heus wel.
    (sja, ik ben over het algemeen niet zo'n lust-ik-niet eter)
    Ik ben het er mee eens dat je het echt wel zult eten als er niks anders is en je honger hebt. Maar als ik de keus heb eet ik liever iets anders. En ik heb nu de keus wat ik ga inslaan dus daarmee kan ik er ook voor zorgen dat ik wanneer het nodig ik iets heb dat ik liever eet.

Ik denk wel dat ik een paar pakjes koop als aanvulling op de rest van de voorraad. Als tussendoortje is het prima te doen en daardoor doe ik dan langer met de rest van de voorraad.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten