Vandaag is het dan zover, we gaan de spullen die verzameld zijn in een eerder draadje ook daadwerkelijk installeren met een compleet bouw team.
https://preppers.nl/forum/threads/134...t-heb-ik-nodig
Vanmiddag vlieg ik richting Catalunya en drie anderen ( [MENTION=76]Charlie[/MENTION], [MENTION=2046]Flow[/MENTION] en El Andries) rijden ook vanmiddag met een bus vol spullen richting de finca. Ik zal vanavond op de bestemming zijn en zij waarschijnlijk morgenochtend of begin van de middag. Als hoofddoel hebben we om de finca van buurman Rogan te voorzien van een off-grid solar systeem, maar als het allemaal een beetje meezit zullen we mogelijk nog een paar andere klusjes oppakken. Uiteraard zullen we voldoende tijd over hebben om het een en ander te bekijken, lekker te eten en drinken en de boel onveilig te maken.
Een eerste planning:
Dag 1: verzamelen materialen, gereedschap en definitieve plaats bepalen voor de panelen. Mogelijk al voor monteren panelen en vastzetten aan het dak en boren dak doorvoer.
Dag 2: het dak voorzien van een laagje beton (dat gedeelte was nog niet gedaan) ook met vlechtijzer \ accu's , laadcontroller en omvormer plaatsen en mogelijk al aansluiten zover mogelijk.
Dag 3: afmaken zodat systeem werkend wordt opgeleverd en zorgen dat in het huis elektra op gewenste punten gaat werken.
Dit is het belangrijkste en ons primaire doel voor de trip. Uiteraard maken we pixies voor in dit topic.
Verder kunnen we eventueel ook nog andere klusjes oppakken bij Rogan, er zijn er zat.Zelf wil ik proberen een dak op mijn buiten bar te realiseren. Eerder zaagde ik voor Rogan al een oude trailer in grove stukken. Hierin zit "plywood", laten we zeggen heel dik watervast multiplex wat nog over 30 jaar nog niet zal gaan rotten. Ik mag hier twee stukken van gebruiken voor het dak en het lastigste deel is het ophalen en vervoeren van dat hout naar de finca. Het op maat zagen en op het dak plaatsen is zo gebeurd.
Op donderdag wil ik een BBQ plannen voor de bouwers en wat Catalaanse vrienden. Enerzijds een beetje socializen en anderzijds de mensen bedanken die Rogan hebben bijgestaan in deze lastige periode. Door drukte de afgelopen weken ga ik nu pas bedenken wat ik in de koffer moet proppen.![]()