Eigenlijk zou ik dit weekend naar Parijs gaan, maar achteraf ben ik blij dat het niet doorgegaan is. Nu twijfel ik eraan of ik binnenkort nog wel naar Parijs wil.
Eigenlijk zou ik dit weekend naar Parijs gaan, maar achteraf ben ik blij dat het niet doorgegaan is. Nu twijfel ik eraan of ik binnenkort nog wel naar Parijs wil.
Al mijn berichten zijn samengesteld uit 100 % gerecyclede elektronen.
Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)
Misschien toch ook interessant voor ons, ook al is het op sommige punten nogal Amerikaans (ik zit nu eenmaal vooral op Amerikaanse sites):
How to Survive a Terrorist Attack
http://www.theorganicprepper.ca/how-...ttack-11152015
Think about what you would do in an event like the ones that have taken so many lives and harmed so many people. Thinking through events before they occur is what allows us to act quickly when they do happen. Believing in the possibility of bad things helps you to accept it and move to save yourself and your family, while others stand there in shock, making targets of themselves. It’s time to consider what you would do to survive a terrorist attack.
Gelukkig drink ik geen alcohol, dat is al 1 probleem uit de weg. Alleen heb ik nooit gedacht aan verstopplekken zoeken, goed dat je het aanhaalt [MENTION=805]Stuudje[/MENTION]. In het artikel dat ik hierboven post staat dit ook. Ik besef na het lezen hiervan ook dat ik degene ben die in paniek stilstaat (wat al enkele keren is gebeurd).
Je hebt gewoon minder paniek als je je beseft wat je kán doen. Als je weet hoe te handelen en welke mogelijkheden je hebt, zal je ook minder stilvallen.
Kijk, het klinkt natuurlijk paranoďde om te bedenken dat je in een garderobe je kan verstoppen onder een berg jassen...maar, het kan wél. En als je in een situatie zit zoals in Parijs, dán is het ineens niet zo'n gek plan om je onder berg jassen te verstoppen. Als je je awareness al op orde hebt, heb je meer mogelijkheden om te handelen. Maar let op he, maak jezelf er ook niet gek mee. Maak er eerder een spelletje van met je vriend om nieuwe dingen te verzinnen qua awarenes.
So Long, and Thanks for All the Fish
Ik zou met mijn vriendin een weekend naar london gaan met kerst, om de sfeer te proeven en een goede vriend te zien die in newcastle woont. Echter zijn we beide aan het nadenken of het wel zo verstandig is. London is een risico stad en ik vind kerst ook een risico periode, veel massas mensen en het lijkt mij voor een terrorist een perfecte periode. Mij lijkt het mij misschien verstandiger volgend jaar te gaan, in het voorjaar.
Wat denken jullie ervan?
Tja, ik begrijp je afweging maar tegelijkertijd moet je in het achterhoofd houden:
-kans dat er iets gebeurd is relatief klein dat het net op het moment is dat jij er bent, en
-als er iets gebeurd is de kans relatief klein dat jij daar net in de buurt bent, en
-als je er wel in de buurt bent is de kans weer relatief klein dat je ook een slachtoffer bent.
Wat allemaal niet wil zeggen dat het niet zou kunnen gebeuren. Maar zie hier in de praktijk wat de terroristen willen bereiken: angst, ontwrichting, invloed op economie enz.
Het is aan jou om te bepalen of je je laat leiden door angst en kansberekening.
Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
Forumregels
Heb hier dubbele gevoelens over. Wanneer we allemaal thuisblijven en nergens meer heen durven te gaan dan hebben zij al gewonnen... Wat alerter zijn kan echter geen kwaad, hele drukke plaatsen vermijden indien je daar niet perse hoeft te zijn.
Zag deze Facebookpagina voorbij komen, https://m.facebook.com/stopterrorismenl Er staat een filmpje op van een fanatiekeling die beweert 'morgen' naar Nederland te komen... Paniekvoetbal of echte dreiging?
Laatst gewijzigd door Davena; 15-11-15 om 23:18.
Preparedness is a state of mind as well as a style of life.
Wellicht als je een Facebook account heb, ik zie alleen maar de drie artikelen op de hoofdpagina en niet het filmpje.
Ik denk dat het niet zo moeilijk zal zijn om een filmpje op internet te vinden van jeugdige radicaal sympathisanten die dergelijke claims maken, die gekken heb je eenmaal en dat zijn eigenlijk de minst gevaarlijke. De echte terroristen pakken dat heel anders aan.
Vandaag hoorde ik dat een paar straten verderop in de wijk, er jonge gasten waren geweest die leuzen scanderend met de Hitlergroet voor twee huizen marcheerden. Daar woonden voormalig asielzoekers (al 15 jaar of zo). Kameraad van mij is op zijn scootmobiel (hij kan niet zo goed lopen) erachter aan geweest, want ze gingen meteen op de loop.
Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)