Pagina 3 van de 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 68
    Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Dat zijn heel wat mensen die je moet evacueren mocht het misgaan.
    Die krijg je nooit optijd weg, alleen bij een oosten wind blijft de schade in eerste instantie beperkt en winnen ze genoeg tijd om de dichtstbevolkte gebieden te evacueren.
    Hoe is het mogelijk dat in zo een dichtbevolkt gebied letterlijk een tijdbom word geplaatst?
    Zouden de verantwoordelijken nog kunnen slapen als het misgaat?

Zelf woon ik ook amper op 40km afstand van zo een Belgische tijdbom waar voortdurend problemen mee zijn.

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
    [MENTION=12]Cyberbeer[/MENTION] Middelburg? is het Belgische of het Nederlandse Middelburg ?
    Nee, het Nederlandse Middelburg(Zeeland)
    - Prepare yourself - The End is Coming -

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door luna1988 Bekijk Berichten
    Hoe is het mogelijk dat in zo een dichtbevolkt gebied letterlijk een tijdbom word geplaatst?

Zelf woon ik ook amper op 40km afstand van zo een Belgische tijdbom waar voortdurend problemen mee zijn.
    Een gedachte die ik wel eens heb gehad: als er niet zoveel competitie tussen de verschillende landen / naties was dan zou je als globaal collectief betonnen eilanden kunnen maken in rustig (meteorologisch en seismisch) relatief ondiep zeewater. Ver weg van bevolkte gebieden en daarop dan kerncentrales bouwen. Verbonden met het vaste land dmv van kabels die de opgewekte stroom naar het vasteland brengen en waar het gedistribueerd wordt over de wereld. Personeel zou wonen op schepen die snel weg kunnen en uiteraard zou er een legertje helikopters gestationeerd zijn. De centrales zouden al standaard omgeven zijn door een betonnen sarcofaag. Een cordon van militaire vaartuigen zou, met ook luchtdoel geschut, beveiligen tegen terroristische aanslagen. In het ideale geval zou om zo'n eiland ook nog eens een ronde betonnen muur staan die volledig van de aangrenzende zee afgesloten zou kunnen worden als er lekkages zijn.

Het is maar een fantasie en beter stappen we helemaal af van kernenergie.
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Ze hebben de olie niet op tijd bijgevuld

Tekort aan smeerolie legt Doel 4 plat

De kerncentrale Doel 4 werd dinsdagvoormiddag onverwacht stilgelegd. De oorzaak was een stilgevallen stoomturbine door een gebrek aan smeerolie. De kerncentrale zal nog enkele dagen stil liggen voor verder onderzoek.
    De reactor van Doel 4 werd vanmorgen automatisch stilgelegd. Meteen werden de nodige procedures opgestart om te onderzoeken waarom de reactor stilgelegd werd. Dat de reden voor de stillegging niet in het nucleaire gedeelte lag, werd spoedig verzekerd.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140805_01205147

tom666
    Guest
    Ik lees het ook net..tekort aan smeerolie...
    Wat voor een bende achterlijke boerestampers zijn dat daar dan ???? vraag ik mij af..
    Bestaan er geen lijsten , bestanden of andere papers van op te volgen zaken voor zo een centrale dat een stoomturbine zonder smeerolie valt??
    Amaai zeg das weer typisch hier in den belgique ....

Ik kijk boven in de slaapkamer uit mn raam en ik zie de koeltorens in de verte staan...god mag het weten als er ooit iets gebeurt..

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Nu werd er in het journaal gezegt de er mogelijk sabotage in het spel is . Een arbeider zou met opzet de koelolie afgetapt hebben.
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AWOL Bekijk Berichten
    Een gedachte die ik wel eens heb gehad: als er niet zoveel competitie tussen de verschillende landen / naties was dan zou je als globaal collectief betonnen eilanden kunnen maken in rustig (meteorologisch en seismisch) relatief ondiep zeewater. Ver weg van bevolkte gebieden en daarop dan kerncentrales bouwen. Verbonden met het vaste land dmv van kabels die de opgewekte stroom naar het vasteland brengen en waar het gedistribueerd wordt over de wereld. Personeel zou wonen op schepen die snel weg kunnen en uiteraard zou er een legertje helikopters gestationeerd zijn. De centrales zouden al standaard omgeven zijn door een betonnen sarcofaag. Een cordon van militaire vaartuigen zou, met ook luchtdoel geschut, beveiligen tegen terroristische aanslagen. In het ideale geval zou om zo'n eiland ook nog eens een ronde betonnen muur staan die volledig van de aangrenzende zee afgesloten zou kunnen worden als er lekkages zijn.

Het is maar een fantasie en beter stappen we helemaal af van kernenergie.
    Prachtig dat je daar zo goed over nagedacht hebt. Wat vind je van de gedachte dat, als al dat soort voorzorgsmaatregelen nodig zijn, het misschien verstandiger is om helemaal geen kerncentrales te hebben?!?

Edit: en toen zag ik je laatste zinnetje pas... lol
    --- This too shall pass ---
    --- Primum non nocere ---

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Er is maar ťťn ding wat ik zeker weet. Deze winter verwarm ik mijn woning elektrisch.

Ik betaal voor stroom, een mens investeert in PV panelen en wordt in de zeik gezet door de overheid. Wel ik ga de Kwh's die ik op het net plaatste deze zomer er in de koudste periode ook weer afhalen. Maakt me geen ruk uit hoeveel stroom dan kost.
    Peace allemaal en fuck al de haters.
    _

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom666 Bekijk Berichten
    Ik lees het ook net..tekort aan smeerolie...
    Wat voor een bende achterlijke boerestampers zijn dat daar dan ???? vraag ik mij af..
    Bestaan er geen lijsten , bestanden of andere papers van op te volgen zaken voor zo een centrale dat een stoomturbine zonder smeerolie valt??
    Amaai zeg das weer typisch hier in den belgique ....

Ik kijk boven in de slaapkamer uit mn raam en ik zie de koeltorens in de verte staan...god mag het weten als er ooit iets gebeurt..

Als het effectief dat was; wat ik altijd betwijfel, dan zegt dat inderdaad heel veel... Het beste wat we kunnen doen is Kerncentrales illegaal maken,
    maw een wet die zegt dat op Belgisch grondgebied vanaf 2015 er geen meer mogen in werking zijn en in 2020 moeten ontmanteld zijn. Voila, klaar.

En dat de stroom nadien duurder wordt, who cares? Ik wil 3x meer betalen dan wat ik vandaag betaal voor stroom als ze maar ECHT groen is (deze die ik nu heb is ook al officieel groen...)

tom666
    Guest
    Vandaag op het nieuws net binnen gekomen.......doel 4 zou zijn gesaboteerd ....
    Damn als dit kan....er zou idd iemand met opzet de olie laten lopen hebben uit die bepaalde pomp.
    Ik snap dat niet...bij de machines waar ik dagelijks aan werk gaat er bij een laag oliepeil direct een lampje branden en bij sommige ook een geluidssignaal..
    Je zou toch verwachten dat in een kerncentrale daar zeker een luid bepaald alarm op staat en dat de zaken allemaal met camera's wordt gecontroleerd...
    Blijkbaar is dit alleen op tv en in de films...
    Godverdoeme hoeveel voorbeelden moeten er nog zijn eer men werkelijk beseft met wat men bezig is en doet???
    Als er in Doel of Tihange wat serieus gebeurt....hou u vast zowel in Belgie als Nederland of eender welk buurland....en daar kan je NIET tegen preppen!!! Dat moeten we goed onthouden..wegvluchten als het kwaad is geschied is te laat!!
    Het probleem is dat dit een mondiaal gegeven is dus je bent eigenlijk voor kernenergie nergens veilig.
    Afschaffen is een utopie voor het moment vrees ik...
    Dezelfde energie anders gaan opwekken kost een enorme hoeveelheid fossiele brandstof en met zonnepanelen en windmolens alleen redden we dat niet TENZIJ er mondiaal een totale mentaliteitsverandering teweeg kan worden gebracht.
    Misschien is dit ook een utopie maar op een welbepaalde dag zal het zo zijn...Of we vinden in de toekomst andere energiebronnen...koude fusie of eender...of een bron die we uit de kwantumtechnologie halen...Of ontdekken we donkere materie of misschien is die er al in een diepe bunker in een groot labo ergens ter wereld..
    1 ding staat vast ...de mens kan zo niet verder gaan....uiteindelijk krijgen we de rekening op een bordje voor de neus gelegd en dan zullen we de allesbeslissende keuze moeten maken...

Vergelijkbare onderwerpen

1. Kerncentrale Doel 4 onverwacht stilgelegd
    Door Tom in forum Binnenland
    Reacties: 39
    Laatste Bericht: 14-02-15, 20:41
  2. Mijn 'Belgische' champignonsoep
    Door Peerke in forum Recepten
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 08-08-14, 23:53

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten