[ Advertentie ]
Investeren in solar power? Koop de populaire en kwalitatief hoogwaardige Goal Zero zonnepanelen, power packs en accessoires in de Prepshop.nl.
Als je via deze link koopt, ondersteun je tevens ons forum. Dank voor je support!

Pagina 2 van de 17 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 167
    Adventurer
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaat Bekijk Berichten
    Of nu vast een hemelbed aanschaffen...
    Een hemelbed of een bedstee. Onze voorouders wisten wel hoe ze warm moesten blijven. En Dick, is het doel van preppen niet juist om het hemelen zo lang mogelijk uit te stellen ?

Dick Berts
    Guest
    @JohnM. Klinkt hemels....

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnM Bekijk Berichten
    Een hemelbed of een bedstee. Onze voorouders wisten wel hoe ze warm moesten blijven. En Dick, is het doel van preppen niet juist om het hemelen zo lang mogelijk uit te stellen ?
    ik prep omdat ik juist wil uitstellen dat ik de andere kant op ga.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    May 2012
    Ik moet zeggen dat ik nog niet op het niveau zit als sommige hier. Ik zou absoluut een probleem hebben als volgende week de stroom 6 maanden uitvalt.

Survivor
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Open haard en plenty hout...gezellig en warm

Adventurer
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Ik heb net een Outback FM-80 besteld. Hiermee kan ik alle zonnepanelen die ik op mijn dak heb liggen aan een nog aan te schaffen accubank koppelen. Momenteel heb ik 100ah beschikbaar op 24 volt en dat is veel te weinig, maar voldoende om het systeem op te kunnen bouwen.

Als ik straks een accubank heb van ongeveer 500ah dan kan ik het wel een tijdje uitzingen zonder stroom. De Victron Multiplus kan continue 1600 watt leveren en een groot deel van de verlcihting draait nu al direct op 12 volt. Met ruim 2500wp aan zonnepanelen op het dak kan ik de acuu's goed vol houden. Mocht de omvormer te weinig stroom kunnen leveren, dan kan ik op een zonnige dag ook nog direct een net omvormer aan de uitgang van de omvormer hangen. Daar heb ik er drie van beschikbaar. Op een echt zonnig dag kan ik dan 1500 watt uit mijn netinverters halen en 1600 watt uit de Multiplus, goed voor 3100 watt continue met een piek van 5500 watt. Als ik maar relatief weinign stroom nodig heb, kan ik alle vermogen van de zonnepanelen naar de Outback sturen zodat ik een maximale laadstroom van net geen 80ah de accus in kan laten lopen waarna de omvormer er weer 230 volt van kan maken. flexibiliteit ten top dus. Als ik dan over een jaar nog een dieselgenerator in het systeem kan opnemen dan zou ik eigenlijk wat betreft de stroom off the grid kunnen.

Nog even een aanvullig.

Naast de middelen om stroom te kunnen produceren heb ik ook een aantal petroleumkachels, 4 petroleumlampen, 2 benzinelampen en 2 benzinebranders staan. Koken,verwarming en verlichting is dus redelijk gegarandeerd. Ik heb permanent tussen de 75 en 125 liter petroleum op voorraad staan. Voldoende voor ongeveer een maand of 2 licht en warmte.
    Laatst gewijzigd door v0ldem0rt; 24-09-12 om 10:46.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door v0ldem0rt Bekijk Berichten
    Ik heb net een Outback FM-80 besteld. Hiermee kan ik alle zonnepanelen die ik op mijn dak heb liggen aan een nog aan te schaffen accubank koppelen. Momenteel heb ik 100ah beschikbaar op 24 volt en dat is veel te weinig, maar voldoende om het systeem op te kunnen bouwen.

Als ik straks een accubank heb van ongeveer 500ah dan kan ik het wel een tijdje uitzingen zonder stroom. De Victron Multiplus kan continue 1600 watt leveren en een groot deel van de verlcihting draait nu al direct op 12 volt. Met ruim 2500wp aan zonnepanelen op het dak kan ik de acuu's goed vol houden. Mocht de omvormer te weinig stroom kunnen leveren, dan kan ik op een zonnige dag ook nog direct een net omvormer aan de uitgang van de omvormer hangen. Daar heb ik er drie van beschikbaar. Op een echt zonnig dag kan ik dan 1500 watt uit mijn netinverters halen en 1600 watt uit de Multiplus, goed voor 3100 watt continue met een piek van 5500 watt. Als ik maar relatief weinign stroom nodig heb, kan ik alle vermogen van de zonnepanelen naar de Outback sturen zodat ik een maximale laadstroom van net geen 80ah de accus in kan laten lopen waarna de omvormer er weer 230 volt van kan maken. flexibiliteit ten top dus. Als ik dan over een jaar nog een dieselgenerator in het systeem kan opnemen dan zou ik eigenlijk wat betreft de stroom off the grid kunnen.

Nog even een aanvullig.

Naast de middelen om stroom te kunnen produceren heb ik ook een aantal petroleumkachels, 4 petroleumlampen, 2 benzinelampen en 2 benzinebranders staan. Koken,verwarming en verlichting is dus redelijk gegarandeerd. Ik heb permanent tussen de 75 en 125 liter petroleum op voorraad staan. Voldoende voor ongeveer een maand of 2 licht en warmte.
    voldemort even een vraagje, NASA verwacht een hoogte punt van solar activiteit tussen december 2012 en mei 2013, hoe bescherm jij al die electronica tegen een eventueele CME (Coronal Mass Ejection oftewel een EMP van de zon)?

Adventurer
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prepper053 Bekijk Berichten
    voldemort even een vraagje, NASA verwacht een hoogte punt van solar activiteit tussen december 2012 en mei 2013, hoe bescherm jij al die electronica tegen een eventueele CME (Coronal Mass Ejection oftewel een EMP van de zon)?
    Niet.De afgelopen jaren is hier vaker voor gewaarschuwd maar het heeft voor zover ik heb kunnen vinden niet of tot weinig schade geleid. Als er nou echt, echt echt wat aan komt zal ik de spullen wel loskoppelen maar dit is net een van de dingen waar ik me niet zo heel druk over maak. Het is wel zo dat het even vervangen niet aan de orde is als de boel echt stuk gaat. Enerzijds vanwege de kosten en anderzijds door het niet beschikbaar zijn van vervangend materiaal.

Ik heb nog een basis omvormer en zonnepaneel lader. Die zou ik op kunnen bergen in een beveiligde kist, maar aan de andere kant, hoe weet ik dat mijn apparatuur het overleeft in een dergelijke kist?

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Een CME veroorzaakt als die de atmosfeer raakt de langzamere E3 variant van EMP. Het is meer een soort bliksem, je zou je daartegen moeten kunnen beschermen met een overspanningsbeveiliging.
    A Lannister always pays his debts.

“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” - Aldous Huxley

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Voor mij persoonlijk geen enkel probleem. Het enige waar ik echt stroom voor nodig heb zijn de koelkast en diepvries, maar ik heb 9kW installatie met zonnepanelen, en materiaal om een windmolen te bouwen (nog niet aan toe gekomen, ook nu niet nodig, dus laat maar staan tot het wel nodig is) dus dat komt dan wel goed.

En voor mensen die geen houtkachel of zonnepanelen of windmolen kunnen hebben (denk aan flat ofzo)... tsja... Ik kan geen oplossing bedenken, behalve verhuizen. Al zal dat soms ook niet mogelijk zijn... Moeilijke situatie!!!

Ik denk dat je al een heel eind komt met je huis tochtvrij maken (Regelmatig luchten!!!) en warme dekens.

Forum Rechten