Ga naar inhoud
GENEGEERD

Reddingsboot / Opblaasboot


Vantazzy

Aanbevolen berichten

Ik snap dat het hebben van een rubberen opblaasboot zinvol is als je ergens moet oversteken of als het land onderloopt van water en je niet meer naar behoren van A naar B kunt verplaatsen. Dus was ik wat aan het surfen en kwam toch best leuke bootjes tegen. Die reddingsboten bijvoorbeeld, net een varende tank!

 

http://bukh.eu/bukh_oud/images/reddingsboot.jpg

http://nl.dreamstime.com/oranje-reddingsboot-thumb5751047.jpg

http://frontpage.waterscouting.com/assets/images/vloot/slepers/_resampled/SetWidth400-spuitnautilus.jpg

 

Een ander kleurtje zodat het wat minder opvalt en je hebt op zich een leuk bootje.

 

En dan heb je nog die opblaasbare reddingsboten maar ben een beetje verliefd geraakt op die varende tank... Doch een gewoon opblaasbootje lijkt me wel iets om bij je te hebben. Helaas hebben de meeste een bepaalde draagkracht en zal het voor mij onmogelijk zijn. Ik weeg iets van 120 kilo en ben 2 meter lang, inclusief rugzak, die boot gaat zinken, dat is wat zeker is.

 

Nou weet je wat, ik bouw wel een vlot van boomstammen.

 

Tenzij iemand nog een ander idee heeft qua boten? Twee opblaasboten en een plaat erop? LOL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb je er weleens aan gedacht dat je in een overstromingssituatie overal voorwerpen hebt waar een rubberboot kapot aan kan gaan, prikkeldraad, scherpe stukken puin, etc. Met daarnaast het risico dat er in een noodsituatie meerdere mensen in je boot willen springen om ook weg te komen. Ik heb er wel eens eerder over nagedacht, maar goed, een houten roeiboot past niet in mijn zolderberging...... een onderzeeër ook niet......

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vantazzy als je een natte kont niet erg vindt kun je ook in een tractor binnenband gaan zitten, die blijft echt wel drijven.

 

LOL!!!

@Fluitketel

Nou, ik ben een budget prepper dus 999 euro zie je mij echt niet neertellen voor een rubber bootje. Dan ga ik toch liever voor die binnenband van een tractor. Natte kont is niet erg, maar als je in dat gat wat plastic plaatst op creatieve manier is dat euvel ook snel opgelost, anders trek ik wel ff een zwembroekje aan... :p

Maar altijd leuk om te zien wat andere mensen voor ideetjes hebben... Die opvouwbare boot is ook wel cool! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bellyboot is geniaal! :D en @Vantazzy: je kunt altijd nog wat dikke bamboe in je achtertuin parkeren? Met een beetje paracord knutsel je zo een vlot in elkaar dan!

 

Anders kan je ook altijd een paar vaten/jerrycans met water bewaren op zolder en in geval van nood die leeg laten lopen en gebruiken als drijfvermogen :). Budgetpreppen is ook vooral creatief zijn als het moet en veel gebruik maken van multifunctionaliteit. Als het echt moet kan je ook altijd een paar containers omkiepen en dichtplakken met ducktape. In mythbusters bouwden ze zelfs een boot puur uit ducktape! Een creatieve geest als jij zal vast niet zo'n probleem hebben om het hoofd boven water te houden als het water aan de lippen komt te staan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bellyboot is geniaal! :D en @Vantazzy: je kunt altijd nog wat dikke bamboe in je achtertuin parkeren? Met een beetje paracord knutsel je zo een vlot in elkaar dan!

 

Anders kan je ook altijd een paar vaten/jerrycans met water bewaren op zolder en in geval van nood die leeg laten lopen en gebruiken als drijfvermogen :). Budgetpreppen is ook vooral creatief zijn als het moet en veel gebruik maken van multifunctionaliteit. Als het echt moet kan je ook altijd een paar containers omkiepen en dichtplakken met ducktape. In mythbusters bouwden ze zelfs een boot puur uit ducktape! Een creatieve geest als jij zal vast niet zo'n probleem hebben om het hoofd boven water te houden als het water aan de lippen komt te staan ;)

 

Hahaha, nou als de waterspiegel stijgt tot 1m90 houd ik het hoofd nog droog met mijn 2 meter postuur... :p

 

Die bellyboot is idd geniaal!

 

Maar ik heb nog een stuk oude schutting liggen, dat is op zich al prima grondmateriaal voor een beginnende vlot en idd wat containers eronder (door die latten heb je prima bevestigingruimte om de containers eraan vast te binden) en varen maar! :) Wat ducktape op de schutting zodat je geen splinters in je gat krijgt... Ja, je zet me aan het denken! Thanks, mister Kung! :p

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Die bellyboot is geniaal! :D en @Vantazzy: je kunt altijd nog wat dikke bamboe in je achtertuin parkeren? Met een beetje paracord knutsel je zo een vlot in elkaar dan!

 

Anders kan je ook altijd een paar vaten/jerrycans met water bewaren op zolder en in geval van nood die leeg laten lopen en gebruiken als drijfvermogen :). Budgetpreppen is ook vooral creatief zijn als het moet en veel gebruik maken van multifunctionaliteit. Als het echt moet kan je ook altijd een paar containers omkiepen en dichtplakken met ducktape. In mythbusters bouwden ze zelfs een boot puur uit ducktape! Een creatieve geest als jij zal vast niet zo'n probleem hebben om het hoofd boven water te houden als het water aan de lippen komt te staan ;)

 

Vergeet je PET-flessen niet. Vele kleine maken 1 grote. Heb weleens een sympathieke Belg gezien die een kano aan elkaar had gelijmd van lege plastic wegwerpflessen. Met duct tape kom je ook een heel eind. Bovendien kan je lege flessen en jerrycans als verwarming gebruiken. Regen- of slotwater opwarmen op je kachel (die staat toch te branden). Flessen vullen en je hebt kruiken of ruimte-verwarmers. In de zomer andersom, dan kan je ze 's nachts buiten laten afkoelen. Met een klein ventilatortje uit je computer heb je dan aircom

 

Hier op het forum las ik van iemand dat je rubber kan oplossen in ammonia. Binnenbanden en dikke elastieken. Smurrie op een lap smeren en je hebt

waterdicht doek. Eerst een model in elkaar naaien. Zoals dat waadpak met reddingsband.

 

Je kan ook simpele opblaasbare drijvers maken. Tube-vorm in maat naar wens. Daar heb ik wel eens een Land Rover mee zien varen.

Over drijfvermogen moet je even aan Archimedes vragen.

 

Zelf een boot bouwen of een vlot? Uit een plaat multiplex kan je een kano in elkaar schroeven. Bovenkant dicht maken en je hebt een drijver.

Piepschuim verzamelen. Als je dat in een groot stuk (landbouw-)plastic pakt, met het gat naar boven heb je een onzinkbaar vaar-ding. Daar heb ik wel eens een aardige hippie een eiland van zien bouwen. Compleet met tuin en huisje. Dat is wel een goed gecamoufleerde BOL toch?

Boten duur? Voor consumenten misschien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

bestway-outdoor-opblaasboot-318x152-cm.jpg.25a498e8aef60a74c3c7cdcfd3fc3d05.jpg

 

Ik heb deze. denk dat ie in nood ook wel functioneert.

Alhoewel ik graag een binnen no time zelfoplaasbare en gecamoufleerde boot zou willen hebben, heeft mijn budget ook deze aangeschaft. Werkt prima maar wel lang pompen (K*t ik woon in Flevoland wat als de dijken breken?!?);)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet een 2e hands Zodiac? Die goedkope rubberbootjes zijn volgens mij zo lek. Bijv deze Zodiac.

Omdat behalve dat ik er het budget niet voor heb, er ook nog eens 6 personen inclusief vooraden in zouden moeten passen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat behalve dat ik er het budget niet voor heb, er ook nog eens 6 personen inclusief vooraden in zouden moeten passen.....

 

En dat gaat wel lukken met een goedkoop plastic bootje? Die Zodiacs heb je in veel formaten en zijn 2e hands, mits je een beetje rondkijkt, prima betaalbaar (paar honderd euro).

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat gaat wel lukken met een goedkoop plastic bootje? Die Zodiacs heb je in veel formaten en zijn 2e hands, mits je een beetje rondkijkt, prima betaalbaar (paar honderd euro).

Ik heb er twee. En nee niet ideaal maar voorlopig tot tot hewt budget het toelaat beter dan niks toch? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...