Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat denken jullie van dit mes?


neoclyps

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Wat wil je er mee doen? Dat lijkt me de meest voor de hand liggende vraag...

 

Hebben we het over die aitor jungle king? Dan is inderdaad de eerste vraag wat je er mee wil doen. Tweede vraag die bij me opkomt is: heb je dat mes al uitgeprobeerd? Beetje boompje kappen (moet kunnen, in geval van nood), steentje uit je schoenzool wrikken, beetje batonnen, appeltje schillen, dat soort dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het alleen voor bushcraft toepassingen te gaan gebruiken, hout verwerken voor een vuur, kamperen , evt verdediging ( mag ik dat hier zeggen?)

 

Die fantastische grote messen die iedereen hier heeft, mag ik hier in nederland gebruiken of in huis hebben?

anders kan ik deze alleen boven op zolder opslaan en niet mee naar een tocht of kampeerplek mee nemen

Neoclyps

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb een aantal Mora messen. Maar ik heb ook een aantal messen van het merk Hultafors. Worden gemaakt van japans staal (wat voor soort weet ik niet)

Ze zijn vergelijkbaar met Mora messen maar nog goedkoper onder € 10,-. Ze zijn erg scherp, blijven dat ook. en hebben het voordeel dat het heft door de vorm meer grip heeft dan de messen van Mora.

Te krijgen bij Hettycat.

Ze maken en verkopen ook bijlen. Maar daar heb ik geen ervaring mee.

 

http://www.hettykat.nl/outdoor-survival/messen.html

 

http://www.hultafors.com/nl/products/snijden/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ha Ha,heksenboot en urbanprepper

 

Een mes is beter als geen mes,toch...

 

Voor dat geld heb je nix beters en je moet toch ergens beginnen!

 

Het is een goed mes Joost. Zelf heb ik een Mora, dat is eigenlijk hetzelfde inderdaad. Beste prijs/kwaliteit verhouding.

Gewoon kopen, of een Mora.

 

Die tja van mij, was tegen @urbanprepper.

 

Een nietszeggend koekje van eigen deeg. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...