Pagina 11 van de 11 EersteEerste ... 91011
Resultaten 101 tot 106 van de 106
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc67NL Bekijk Berichten
    Klinkt mij klantvriendelijk in de oren. Voorkomt systeembanken.
    Alleen jammer dat het weer allemaal gereguleerd en gecontroleerd moet worden.
    Dat is dan weer tegen het vrije markt principe in. Helaas denk ik wel dat het nodig is.
    Inderdaad want banekn zijn boosaardig zonder regulering.
    De andere markten moeten minder gereguleerd.

Misschien over een jaar of 10?

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jobs Bekijk Berichten
    Inderdaad want banekn zijn boosaardig zonder regulering.
    De andere markten moeten minder gereguleerd.

Misschien over een jaar of 10?
    Ons huidig economisch systeem is wrakhout. En staat op instorten. Het heeft ons onze welvaart gebracht, maar is nu aan z'n eindje.
    Ik ga ervan uit dat we met een jaar of 3-5 overgaan op een monetair systeem met goud als anker.
    We zullen dan aan welvaart inboeten, maar kunnen weer verder zonder een grote ineenstorting. Dat zou dan ook een ideaal moment zijn om wat meer naar een vrije markt te gaan.
    Dit gezegd hebbende, vind ik beide systemen ouderwets. We leven in het jaar 2013, en het wordt tijd dat we eens gaan kijken naar hoe het anders kan.
    IdeeŽn zijn er genoeg. Voordat we het echt anders gaan doen, zullen we wel een jaartje of 20-30 verder zijn. Tot die tijd dus wat meer vrije markt.
    "Kennis geeft je macht over je omstandigheden". "Bij het overleven kun je niet zonder humor ". Mijn Moeder: "Heb je je verstand bij je?"
    "Of de wereld zoals wij die kennen nu wel of niet vergaat, kennis en genieten van overleven, geeft verdieping aan het 'gewone' leven".
    Arabisch spreekwoord: "Woorden zijn als water. Eenmaal in het zand, krijg je het niet snel terug".

*Disclaimer : Neem niets zomaar van mij aan. Zoek het ook zelf uit.*

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    May 2012
    Wat ik nog een beetje mis in het SNS debacle is die 5 miljard garanties voor dat bouwfonds. Juist dat fonds schijnt de reden te zijn dat SNS zo in de problemen zit. Is het dan onlogisch om te stellen dat naast die 3,7 miljard waarschijnlijk ook een groot deel van die 5 miljard aangesproken zal worden?

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nonkel_Ries Bekijk Berichten
    Je hebt waarschijnlijk gelijk, Jobs. Zou wereldwijd moeten.
    Van APG kreeg ik reactie op mijn Sjoerd mail:

Geachte heer xxxx,

Wij hebben uw e-mail, gericht aan de heer Van Keulen, ontvangen. Hierbij
    willen we u laten weten dat we er voor zullen zorgen dat deze in zijn
    bezit zal komen.

Verder willen we u wijzen op het door Holland Financial Centre verspreid
    persbericht. Naast zijn terugtreden als voorzitter van het bestuur van
    de Stichting Holland Financial Centre maakt de heer Van Keulen daarin
    onder andere zijn aftreden als lid van de Raad van Commissarissen van
    APG bekend.

Met vriendelijke groet

Namens APG

xxxxxx

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jobs Bekijk Berichten
    Van APG kreeg ik reactie op mijn Sjoerd mail:

Geachte heer xxxx,

Wij hebben uw e-mail, gericht aan de heer Van Keulen, ontvangen. Hierbij
    willen we u laten weten dat we er voor zullen zorgen dat deze in zijn
    bezit zal komen.

Verder willen we u wijzen op het door Holland Financial Centre verspreid
    persbericht. Naast zijn terugtreden als voorzitter van het bestuur van
    de Stichting Holland Financial Centre maakt de heer Van Keulen daarin
    onder andere zijn aftreden als lid van de Raad van Commissarissen van
    APG bekend.

Met vriendelijke groet

Namens APG

xxxxxx
    En nu de rest van al die clubjes nog, en de bonussen terugbetalen etc...

Senior Prepper
    Ingeschreven
    May 2012
    Ik mis een aantal dingen hier.

Ten eerste is het juist door de overregulatie dat er niet makkelijk een nieuwe bank ontstaat en dus geen vrije markt ontstaat. Dit zorgt juist voor consolidatie in de markt, wat tot systeembanken leidt.

Ten tweede hoor ik mensen praten over de politiek nog meer macht te geven door bonussen die al jaren geleden zijn uitgedeeld terug te betalen. We laten de politiek die grote banken heeft helpen ontstaan (zie hierboven en door de inzet van centrale banken), deze dan eerst nationaliseren (communisme!) om vervolgens zich ook nog eens te laten mengen in private contracten (communisme!!!) tussen aandeelhouders en bestuurders die in het verleden zijn afgesloten.

Dit is een voorbode van iets heeeel erg naars en een grote reden voor veel mensen om te vertrekken. Waar eindigt dit namelijk?! Wie zegt dat ze niet na hun nationalisatiewet nog meer private bezit gaan innemen? Wat als ze het idee krijgen om "onze economie te stimuleren" door private bezit toe te eigenen voor het bouwen van snelwegen/spoorwegen/luchthavens waar het publiek niet op zit te wachten, want bij de tijd dat het open gaat is de bevolking te arm om het te gebruiken.

We zitten in een periode waarbij rechten uitgedeeld worden aan die gene die het kan betalen (in de vorm van vriendendienstjes) en die gene die het niet kan betalen.
    Jim Rogers on Obama and Romney:

It's worse than clueless, Marc (Faber), because they think they know what they're doing and so they are dangerous! If they were just clueless and looked out the window all day, we wouldn't have a problem. But they think, they have the solutions and their solutions unfortunately are making the situation worse.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten