Pagina 2 van de 18 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 171
    gerbewoner
    Guest
    Sja, als het nu zou gebeuren doen mijn radio en laptop het niet meer. Dat zijn zo'n beetje alle elektrische apparaten die ik heb.

Het nadeel zit veel eerder op grote schaal. Als de gemalen niet meer draaien krijgen we snel natte voeten in een groot deel van Nederland.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jun 2012
    In holland stond een huis, een eiland heb ik nu.
    wij hebben soms zonder electra geleeft en als kind had wij het niet. alles duur veel langer. de was voor een gezin neem een hele dag in beslag. eten koud houden was altijd een groot problem, nu zijn er ijskast op propane.koken op open vuur of hout fornuis leer je ook niet in een dag.ook het gebruik van zon oven moet je leren.ik denk dat je niet de tijd heb om internet te missen. trouwens over 5 manden heben wij ook geen electra meer.
    Proud member of MAG

gerbewoner
    Guest
    Ja even snel koken is er voor mij ook niet bij. Ik zet de kachel in de morgen om 5.40 uur aan en om 6.20 uur kan ik een bak thee drinken. Dat is wel wat anders als de waterkoker maar het heeft wel zijn charme.

Alleen met je eerderr uitspraak ben ik het niet helemaal eens [MENTION=364]Mrsjones[/MENTION]

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riesie Bekijk Berichten
    Probeer het eens een keer uit, een hele dag alles uit.

Gewoon de stoppenkast induiken en omdraaien. Dan de 24 uur vol maken, zult zien dat het tegen valt.
    DS leeg....paniek, kladblok met kleurpotloden. Tijdsvermaak.....stok kaarten en het opwarmen bij de olielampen. Opwindradio werkt niet vanwege (de gespeelde) doorgefikte transistor, dus aandachtig luisteren naar de buitenwereld wat er gebeurd. Hout stoken en met zijn allen in de woonkamer in een slaapzak crashen.
    Is al snel een isolement waar weinig van ons ervaring mee hebben.

Valt vies tegen hoor, paar keer gedaan hier thuis, en geloof me valt vies tegen met kids.
    Ja, [MENTION=1650]Riesie[/MENTION] , jij hebt wel gelijk hoor, geen elektriciteit zal zeker tegen vallen !
    Heb het nog niet geprobeerd, 24 uur zonder elektriciteit, denk dat het commentaar groot zal zijn hier thuis !
    Ook mijn eigen gemopper zal dan waarschijnlijk niet mals zijn
    Het lijkt me wel zinvol om eens te proberen, knap van jou dat je het al geprobeerd hebt

Als het waar is wat [MENTION=364]Mrsjones[/MENTION] zegt, kunnen beter niet allemaal dezelfde dag uitkiezen, anders krijgen we een babyboom ............ bij de jongere preppers dan he......
    then came the lawyers and then came the rules, by Dire Straits

Samenlever

Riesie
    Guest
    http://xandernieuws.punt.nl/content/...n-zonnestormen
    En in de tekst te vinden: 'Onze boodschap is: raak niet in paniek, maar bereid je voor,' betoogt professor Paul Cannon van de Britse Royal Academy of Engineering.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Zijn kerncentrales, CME of EMP bestendig.
    Wat als de super zonnestorm er is geweest, ik neem aan dat kerncentrales dan ook uitvallen, mits ze er niet tegen beveiligt zijn,
    even van het slimste scenario uit. meltdown, branden, explosies, straling, en weet ik veel wat voor ellende er komt,
    De straling zal dan wel honderden malen hoger zijn, als Fukushima en chernobyl samen, gezien er tig kerncentrales zijn,
    Oud chinees spreekwoord is "Twee hoofden weten meer dan één hoofd"

Riesie
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lone-wolf Bekijk Berichten
    Zijn kerncentrales, CME of EMP bestendig.
    Wat als de super zonnestorm er is geweest, ik neem aan dat kerncentrales dan ook uitvallen, mits ze er niet tegen beveiligt zijn,
    even van het slimste scenario uit. meltdown, branden, explosies, straling, en weet ik veel wat voor ellende er komt,
    De straling zal dan wel honderden malen hoger zijn, als Fukushima en chernobyl samen, gezien er tig kerncentrales zijn,
    Kort antwoord, nee dat zijn ze niet.

Ze zijn wel gigantisch goed beschermd in Nederland tegen mogelijke natuursverschijnselen (Tsunami, orkaan, bliksem) maar een CME en EMP zijn geen scenario waar een kerncentrale rekening mee kan en moet houden.
    De noodvoedig van centrales loopt ook gewoon via dikke noodstroomdiesels, en die gaan ook down....O MIJN GOD.
    Niet direct. Nederlandse centrales kunnen hot down worden genomen omdat ze met een gesloten systeem werken met water onder hoge druk in een gesloten systeem. Als alles uitvalt gaat het proces direct in shutdown. Zonder dat er meer (extra) koeling nodig moet zijn voor nakoeling.
    In het buitenland hebben centrales hogere temperaturen voor reactie. En deze kunnen alleen cold down. Dus om het proces te stoppen dient constant koeling gegarandeerd te zijn.
    Iets waar wij met onze kleine dingentjes dus voor geborgd zijn.

Maak je zorgen in dit geval om het buitenland, ga maar eens na wat er zoal in Frankrijk staat....nasty.
    http://epz.nl/kernenergie/veiligheid...barri%C3%A8res

In Fukushima raakte het containment lek door een waterstofexplosie. De Kerncentrale in Borsele beschikt over zogenaamde waterstof-recombinatoren. Dat zijn een soort katalysatoren die waterstof meteen bij het ontstaan van dit gas omzetten in zuurstof en water. Deze componenten hebben geen elektriciteit nodig om hun werk te doen. Daardoor zal het containment niet door een waterstofexplosie beschadigd kunnen raken.

Kun je nu beter slapen?

Grt, Ries

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Hey Ries,

Neem aan als het gebeurt de boel helemaal plat gaat, noodaggregaten doorbranden, je geen tijd meer
    hebt om maatregelen te treffen, alles werkt met stroom, maar die is weg, dus geen pompen meer die water
    naar de brandstofstaven voeren voor de koeling "de doos van Pandora gaat open" .
    Wat ik bedoel, het is niet één kerncentrale, waar het mis gaat, maar over de hele wereld, in Nederland
    hebben we niet van die hele grote centrales, dat zal dan wel mee vallen, heb mijn twijfels over de buitenlandse.
    Waar ze het niet allemaal zo nauw nemen met regels.
    Mocht het gebeuren, dan is het toch al te laat, ik ben niet zo voor, processen die niet stop gezet kunnen worden.
    Zie het zo, als je van een flat springt om zelfmoord te plegen, en je halverwege bedenken, k.... maar ik wil nog
    dood.
    Oud chinees spreekwoord is "Twee hoofden weten meer dan één hoofd"

Riesie
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lone-wolf Bekijk Berichten
    Wat ik bedoel, het is niet één kerncentrale, waar het mis gaat, maar over de hele wereld, in Nederland
    hebben we niet van die hele grote centrales, dat zal dan wel mee vallen, heb mijn twijfels over de buitenlandse.
    Cold down fabrieken, ja daar maak ik me ook wel eens zorgen over.
    En doodgaan/ziek worden van stralingsziekte is een vreselijk enge gedachte.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Stralingsziekte

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CMFC1988 Bekijk Berichten
    Zijn we natuurlijk ook allemaal van facebook en dergelijke sociale media af FOR THE WIN !
    En natuurlijk ook van preppers.nl.
    A Lannister always pays his debts.

“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” - Aldous Huxley

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 30
    Laatste Bericht: 21-12-12, 11:25
  2. Super aarde
    Door Cyberbeer in forum 2012
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 10-11-12, 09:08
  3. Reacties: 1
    Laatste Bericht: 06-07-12, 09:27
  4. Enorme zonnestorm nadert de aarde.
    Door Ecoprepper in forum Perspectieven algemeen
    Reacties: 15