Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wecken in oven, ervaring?


200m²

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand van de weckers ervaring met wecken in de oven?

Of kent er iemand een degelijke website hierover waar de oventemperatuur en tijd per voedsel en bewaarbaarheid vermeld worden?

Ik vind wel hier en daar wat info maar zoals met alles is dat tegenstrijdige informatie en ga ik liever af op ervaring dan op de uitleg van iemand die voor het eerst weckt op die manier.

 

Ik dacht ook, als je kan wecken in de oven en de electriciteit valt weg dan kan je zelf een oven op hout in elkaar flansen en gebruiken om voedsel te wecken maar mijn kennis stopt bij een weckketel.

 

Nog een vraag: Ik zit hier met een half oor naar een filmpje te kijken/luisteren maar die weckt droogvoer in de oven en ik zie het nut daar niet van in. Je kan dat toch gewoon bewaren in afgesloten weckpotten met een zuurstof absorbeerder in of ben ik mis? (ben dat namelijk van plan)

 

Het kwam er wel wat verbrand uit precies. Nu ja, ik kijk met een half oor want ik zit hier te typen :p

 

dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Heeft er iemand van de weckers ervaring met wecken in de oven?

Of kent er iemand een degelijke website hierover waar de oventemperatuur en tijd per voedsel en bewaarbaarheid vermeld worden?

Ik vind wel hier en daar wat info maar zoals met alles is dat tegenstrijdige informatie en ga ik liever af op ervaring dan op de uitleg van iemand die voor het eerst weckt op die manier.

 

Ik dacht ook, als je kan wecken in de oven en de electriciteit valt weg dan kan je zelf een oven op hout in elkaar flansen en gebruiken om voedsel te wecken maar mijn kennis stopt bij een weckketel.

 

Nog een vraag: Ik zit hier met een half oor naar een filmpje te kijken/luisteren maar die weckt droogvoer in de oven en ik zie het nut daar niet van in. Je kan dat toch gewoon bewaren in afgesloten weckpotten met een zuurstof absorbeerder in of ben ik mis? (ben dat namelijk van plan)

 

Het kwam er wel wat verbrand uit precies. Nu ja, ik kijk met een half oor want ik zit hier te typen :p

 

dank bij voorbaat

 

Heb ik maar kort over nagedacht, niet doen, niet eens proberen, persoonlijk dus geen reaktie gaarne wellens nietes..

 

Door uitputtend onderzoek naar bacterien en ziekteverwekkers, tot aan blikvoer fabirkanten grafieken en curves toe :confused::

 

Een oven is nooit helemaal schoon, genoeg resten ter vervuiling, aangekoekt en geen water afsluiting.

Een oven heeft nooit een gegarandeerde temperatuur, en de temperatuur waar je hem op instelt zakt

flink wat graden als je hem al opentrekt bij voorverwarming..

Een weckmachine warmt langzaam op totdat zowel het water als de potjes de juiste temperatuur hebben en

gaat dan pas tellen qua tijd, wat het belangrijkste is qua goed wecken dus afstemming temperatuur en plaatsen

hete potjes. Hoe wil je dat met een oven doen??

 

Maar wie weet, denk eerder dat ik het niet doe omdat ik een echte automatische weckmachine heb van Weck..

perfect voor grote hoeveelheden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan bijvoorbeeld wel cake of brood bakken in weckglas zonder deksel in de oven, en daarna inwecken in de weck ketel!

heb je dit boek al? dat is wel een aarrader vind ik.

http://www.brouwmarkt.nl/het-weckboek-inmaakboek-110-pag-p-176.html

 

had je deze online recepten al gezien?

http://www.weckenonline.eu/Snel_naar_recepten/snel_naar_recepten.html

 

ik heb vaak gelezen dat de rubberen ringen poreus worden als je deze toepast in de oven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 jaren later...

Van de week heb ik geprobeerd aardappels te wecken. Dat ging heel goed, we hebben ze gisteren gegeten en dat beviel goed!

Helaas heb ik geen weckketel/grote pan, dus kan ik maar 1 pot tegelijk doen. Dat zou een beetje lang gaan duren. Na wat theorie onderzoek in de vorm van blogs nalezen, bedacht ik dat het in de oven toch wel prima zou moeten kunnen.

Wordt vervolgd...

IMG_20200329_113848.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wecken in de oven moet goed kunnen.

Ik heb zelf de weckketel gebruikt en dat gaat fijner.

 

deze heb ik verkocht want ik wil de all american canner hebben.

niet de grootste maar zeg maar iets onder de grootste.

 

beter is er niet.

grootste voordeel is dat hij door de hoge druk beter desinfected.

voedsel mbv deze pan geweckt....

blijft lang goed, heeeel lang goed.

eigenlijk extreem lang goed.

trek een pot na 3 jaar open dan is het nog steeds goed.

 

geen wonder dat ze in Amerika enkel met dit ding werken.

 

maar jou vraag de oven, dat gaat ook.

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...