Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wanneer waterfilters dodelijk kunnen worden


Tom

Aanbevolen berichten

De boosdoeners zijn de virussen die kleiner zijn dan 0,2 micron, met name het leptospirose virus afkomstig van de (besmette) urine van knaagdieren met name ratten en muizen.

 

Zoals bekend hebben de moderne waterfilters een poriëngrootte van 0,2 micron, maar de hierna vermelde virussen hebben een grootte van +0.09-0,1 micron, dit is kleiner dan de 0,2 micron poriëngrootte die de moderne waterfilters filteren.

 

 

Er zijn een groot aantal virussen, die de kop opsteken als de gemeentelijke watervoorzieningen haperen.

De virus groei zal mede afhankelijk zijn van het weer en hoe snel mensen hun leefomgeving schoonhouden en verwijderen de dierlijke en menselijke uitwerpselen.

 

 

Virussen

 

West-Nijl virus, Coxsackie virus, hepatitis A , hepatitis E, adenovirus , reovirus , calicivirus , poliomyelitis , en leptospirose allemaal een grootte van +0.09-0,1 micron, dit is kleiner dan de 0,2 micron.

 

Een van deze, leptospirose bevindt ziich al in de wateropslag reservoirs.

In het kort is de de behandeling met chloor voor voedselbereidings tafels en koken van drinkwater (ook gefilterd) welke 99% van de dit virus dood.

Lees de link voor meer gedetailleerde maatregelen.

 

 

 

Symtonen

 

De tekenen en symptomen van leptospirose zijn gevarieerd en divers.

De meeste mensen, 60-65% zullen een griepachtige ziektebeeld krijgen de eerste week, deze zal gepaard gaan met ernstige hoofdpijn en mogelijk af en toe een bloedneus. 25-30% heeft een ernstige griep-achtige ziekte welke gepaard gaat met ernstige invaliderende hoofdpijn en neusbloedingen

Vaak ook onverklaarbare blauwe plekken. Sommige van deze besmette personen zullen nier-en leverfunctie problemen ontwikkelen op een later tijdstip; 2 tot 5% zal sterven, door nierfalen. Bij deze klachten zal de hoofdpijn niet verdwijnen, men heeft vaak overvloedig bloedneuzen en onverklaarbare blauwe plekken overal op het lichaam. Dit komt door stollingsmechanisme storingen.

 

Behandeling is een relatief gecompliceerd proces

 

 

 

Via de link kunt u alle details lezen, de schrijver Lizzie van het topic gaat in detail in op het leptospirose virus met name de preventie maatregelen die we moeten nemen, omdat bj een SHTF wij allemaal te maken krijgen met deze problemen, iedere keer als we in contact komen met onbehandeld zoet water.

 

Tijdens een SHTF scenario zal deze ziekte een groot probleem worden en kan een epidemie gaan vormen net zoals in de geschiedenis is voorgekomen

 

LINK

http://www.thedailysheeple.com/why-your-water-filtration-system-may-be-the-death-of-you_032013

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Tom en daarmee val ik terug op een van mijn vorige post http://preppers.nl/forum/threads/4270-Wat-wil-je-nog-aanschaffen-in-2013-voor-speelgoed?highlight=2013

 

Waarin ik aangeef dat ik een steripen ga aanschaffen.

Want leptospirose is ook in mijn favo vakantie bushcraftland Zweden een probleem.

En UV is de killer bij uitstek voor dit beestje.

 

Goede post.

 

Riesie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmz, in je wikipedia-link zie ik dat je het ook kunt oplopen bij het werken in de moestuin - bij het werken en wroeten in de grond. En dat er in 2010 een Britse roeier aan overleed.. Probleem is dus breder dan alleen water DRINKEN.

 

Dat het na SHTF overal de kop op kan/zal gaan steken is me helder. Maar is er meer duidelijk over de mate waarin het nu al voorkomt? Zijn er bepaalde risicogebieden of kun je het overal oplopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmz, in je wikipedia-link zie ik dat je het ook kunt oplopen bij het werken in de moestuin - bij het werken en wroeten in de grond. En dat er in 2010 een Britse roeier aan overleed.. Probleem is dus breder dan alleen water DRINKEN.

 

Dat het na SHTF overal de kop op kan/zal gaan steken is me helder. Maar is er meer duidelijk over de mate waarin het nu al voorkomt? Zijn er bepaalde risicogebieden of kun je het overal oplopen?

 

Je kunt er aardig wat over lezen als je zoekt op " ziekte van weil "

 

 

http://www.beroepsziekten.nl/node/355

 

Leptospirose komt wereldwijd voor.

In Nederland worden per jaar gemiddeld dertig gevallen van leptospirose vastgesteld met een duidelijke piek in de periode van augustus tot november.

Momenteel wordt ongeveer eenderde van de infecties opgelopen (tijdens vakanties) in het buitenland, met name in tropische landen. Bij langdurige of zware regenval en overstromingen kan een toename van het aantal leptospirose gevallen tot gevolg hebben.

Een enkele keer wordt leptospirose als beroepsziekte gemeld.

Het grootste risico lopen werknemers op locaties met veel contact met dieren (ratten, vee) of daar waar besmet materiaal of water aanwezig is. Denk aan boeren (land- of tuinbouw, kwekerijen, veeteelt), rioolwerkers, muskusrattenbestrijders, mijnwerkers, dierenartsen, slachthuispersoneel, visverwerkers en militairen, jagers, boswachters en anderen die in het kader van beroep of hobby (waterrecreanten) veelvuldig met (wilde) dieren en/of oppervlaktewater of modder in aanraking komen.

Risicogroepen Ziekte van Weil: rioolwerkers, muskusrattenvangers, slopers.

Risicogroepen modderkoorts: alle buitenwerkers veeteelt en landbouw.

Risicogroepen melkerskoorts: in Nederland sinds enkele jaren niet meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam

Duidelijke post, echter verwarrende titel:

Wanneer waterfilters dodelijk kunnen worden

 

Het lijkt nu net of het waterfilter de oorzaak is. Waarschijnlijk is de kans (in WSHTF situatie) dat je al overleden bent zonder filter groter dan dat je de pech hebt leptospirose op te lopen.

De prepper met een waterfilter is -over het algemeen- oplettend (en inventief) genoeg om te kiezen voor water met de mogelijk minste verontreiniging om zo zijn kostbare (lees levensreddend) kleinnood te beschermen tegen "misbruik" 100% veiligheid bestaat niet (zelfs niet met chloor), veiligheid is een ingecalculeerd risico.

 

Jaarlijks sterven er ook mensen die worden aangereden op een zebrapad, ook geen reden om die dingen zwart te verven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tom en daarmee val ik terug op een van mijn vorige post http://preppers.nl/forum/threads/4270-Wat-wil-je-nog-aanschaffen-in-2013-voor-speelgoed?highlight=2013

 

Waarin ik aangeef dat ik een steripen ga aanschaffen.

Want leptospirose is ook in mijn favo vakantie bushcraftland Zweden een probleem.

En UV is de killer bij uitstek voor dit beestje.

 

Goede post.

 

Riesie.

 

Bedankt voor de UV-info. Ik ga meer aandacht besteden aan SODIS (Solar desinfection) als mogelijkheid na een filter-behandeling.

Wolf

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er hier 2 van gekocht en 1 reservefilter erbij

 

http://www.hettykat.nl/outdoor-survival/koken-water/mini-outdoor-water-filter.html

 

Heel goed filter, superklein, en doet de job prima.

 

Zelf ook in bezit van deze vriend.....paar tips?

- Moeders pantykous rond de inlaatslang houd je filter vrij van de grootste hoeveelheid algen.

- Nooit met bruut geweld door blijven pompen (langzame slagen dus) anders heb je kans dat het plastic handvat verbuigt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijke post, echter verwarrende titel:

 

Het lijkt nu net of het waterfilter de oorzaak is. Waarschijnlijk is de kans (in WSHTF situatie) dat je al overleden bent zonder filter groter dan dat je de pech hebt leptospirose op te lopen.

De prepper met een waterfilter is -over het algemeen- oplettend (en inventief) genoeg om te kiezen voor water met de mogelijk minste verontreiniging om zo zijn kostbare (lees levensreddend) kleinnood te beschermen tegen "misbruik" 100% veiligheid bestaat niet (zelfs niet met chloor), veiligheid is een ingecalculeerd risico.

 

Jaarlijks sterven er ook mensen die worden aangereden op een zebrapad, ook geen reden om die dingen zwart te verven.

 

Mooie reply.

 

Veiligheid = het bewust nemen van een aanvaardbaar risico.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

@SHTF: Dat kan met actieve kool, zit in sommige waterfilters erbij. Dit moet je uiteraard vaker vervangen dan het keramisch element.

Echter, voor noodsituaties ga je je niet teveel zorgen maken over lange termijns effecten van chemische verontreinigingen. Uiteraard zoek je water wat al zo schoon mogelijk is om mee te beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SHTF: Dat kan met actieve kool, zit in sommige waterfilters erbij. Dit moet je uiteraard vaker vervangen dan het keramisch element.

Echter, voor noodsituaties ga je je niet teveel zorgen maken over lange termijns effecten van chemische verontreinigingen. Uiteraard zoek je water wat al zo schoon mogelijk is om mee te beginnen.

 

precies.. voordat mn mooie eiken-ex-rodewijn-opslagvat regenton is leeg gefilterd zijn we weer een maand verder.. en als het regent zit ik weer op nul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...