Pagina 19 van de 19 EersteEerste ... 9171819
Resultaten 181 tot 186 van de 186
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Afgesloten van licht en lucht, bewaart zuiver zilverwater (dus enkel gemaakt van water en zilver) volgens mij levenslang.
    Wat deze gemaakt met behulp van meerdere ingrediënten heeft qua houdbaarheid, daar heb ik geen gedacht van.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    @Wafels : Ik kan nog niets zeggen over de houdbaarheid van het zilverwater want ik heb het pas gemaakt (zie post hierboven). Ik gebruik als electroliet een druppel verzadigd natriumbicarbonaat oplossing op ca. 150 ml volume. Hierdoor krijg ik tamelijk hoge concentraties aan zilver met kleuren variërend van heel licht geel tot wijnrood na reductie met glucose. Ik kan nu al wel zeggen dat als de kleur donkerder is dan geel dat de houdbaarheid niet goed is. Er kan metallisch zilver afscheiden. Ook heb ik wat last van de vorming van zwart zilveroxide op de electroden.
    Bij alle opstellingen voor de bereiding van zilverwater ontstaan mengsels van ionisch zilver (Ag+) en colloïdaal zilver in verhoudingen van ca. 50 - 50%. Ionisch zilver geeft een neerslag van zilverchloride (AgCl) in de maag die niet meer wordt opgenomen en gewoon via de ontlasting wordt uitgescheiden. Colloïdaal zilver is enige tijd stabiel in aanwezigheid van chloride ionen en kan wel door de maag cq. darmwand worden opgenomen. Er bestaat echter ook een bereiding van colloïdaal zilver uit bv. zilvernitraat door reductie met glucose en deze wordt in mijn bereiding toegepast waardoor alle gevormde zilver in oplossing wordt omgezet in colloïdaal zilver. Deze techniek wordt in mijn bereidingsvoorschrift toegepast. Het aandeel van ionisch zilver is in mijn bereiding aanzienlijk hetgeen blijkt uit de hoge concentraties aan gevormd colloïdaal zilver na reducties (tot soms wel wijnrood)!! Zie hiervoor de volgende video.

De uiterst primitieve opstelling die ik heb beschreven is geschikt voor preppers die geen ervaring hebben met electrische schakelingen. Iedere prepper kan nu zilverwater maken met dien verstande dat na reductie van ionisch zilver (Ag+) met glucose een preparaat kan worden gemaakt dat, indien té donker van kleur, moet worden verdund tot licht-geel tot geel met gedestilleerd water.

Het ampèrage kan niet worden gemeten met mijn opstelling omdat een electrolyse-cel zich niet gedraagt als een echte Ohmse weestand maar als (virtueel) als een diode in serie met een weerstand. Daarom wordt in een betere opstelling de cel in serie geschakeld met een echte Ohmse weerstand waarover je het spanningsverval goed kunt meten om het milli-ampèrage door de weerstand (en dus ook de cel) te meten. Bovenstaand spannings-verval moet je bovendien aftrekken van de aangelegde voedings-spanning om te weten wat de spanning is over de electrolyse-cel. Ik heb begrepen uit de gegevens op het internet dat een (rest)-spanning over de electrolyse-cel van ca. 12-13 volt bij 5-10 mA optimaal zou zijn. Bronnen: video en de post van @wodan hierboven. Ik heb nu een nieuwe multimeter aangeschaft en ik ben doende met de nieuwe opstelling te experimenteren waarvan later acte.
    Laatst gewijzigd door vheeswijk; 21-08-15 om 22:53.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    May 2013
    [MENTION=473]vheeswijk[/MENTION] dank voor je duidelijke en uitgebreide uitleg ,ik ga het eens proberen met uw methode en de zilverwater generator die ik heb , kijken wat ik krijg
    Rest me nog één vraag ,namelijk wat is de invloed van de temperatuur van het water (tijdens het proces)
    want je ziet dat sommige het water verwarmen terwijl anderen het koud willen hebben of op kamertemperatuur
    dat de temperatuur invloed heeft op het proces lijkt mij van wel
    wat betreft de oxide op de elektroden ,of constant schoonmaken tijdens het proces of er een schakeling tussen plaatsen die constant de spanning van de polen wisselt (dubbelpolig relaistje)
    gr will
    Laatst gewijzigd door Wafels; 22-08-15 om 12:59.
    Ignorance is bliss

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    [MENTION=2266]Wafels[/MENTION] : Hoe hoger de temperatuur tijdens de bereiding hoe beter het resultaat. Heet water bevat dan door het splitsen van water in H+ en OH- veel meer ionen. Bij kamertemperatuur is de pH van water 7 en bij bijna kokend water is deze 6, dus [H+] en [OH-] zijn beiden 10-6 mol/liter. Een 10 maal betere geleiding dan bij kamertemperatuur. Misschien is het gebruik van electroliet dan helemaal niet nodig. Ik heb zo'n bereiding gevonden met een amber-kleurig product.
    Over de kleuren heb ik overigens nog de volgende gegevens gevonden:
    licht geel: 1 - 3 ppm
    geel: 4 -6 ppm
    donkergeel : 7 -9 ppm
    Amber: 10 - 20 ppm

Over het gebruik van een electroliet heb ik de volgende links gevonden:
    https://www.youtube.com/watch?v=--_nRhM4QmI (Keukenzout, NaCl)
    https://www.youtube.com/watch?v=Xur-oP3bmbc (Soda, Na2CO3, natriumcarbonaat)
    Mijn bereiding (NaHCO3, natriumbicarbonaat)

Voor de reductie van ionisch zilver (Ag+) naar colloïdaal zilver:
    https://www.youtube.com/watch?v=LufmchbPpNg
    https://www.youtube.com/watch?v=Xur-oP3bmbc

Voor het maken (DIY) van een variabele weerstand (bereiding zilverwater):

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    May 2013
    [MENTION=473]vheeswijk[/MENTION] genoeg spul dus om me weer eens in te verdiepen dank u !
    gr will
    Ignorance is bliss

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    [MENTION=2547]Highway[/MENTION] maakte al melding over de toepassing van Zilverwater voor het veiling opslaan van water.

Het Amerikaanse deel van het internationale ruimtestation ISS heeft jarenlang jodium gebruikt om water te zuiveren, terwijl de Russische kant kiest voor zilver. Het Russische zuiveringsproces bleek effectiever dan het Amerikaanse.

NASA gebruikt colloïdaal zilver als antibioticum in de ruimte
    13 september 2015

Vergelijkbare onderwerpen

1. Zelf dobber maken
    Door luna1988 in forum Do it yourself (DIY)
    Reacties: 13
    Laatste Bericht: 06-02-14, 01:43
  2. Zelf vilt maken
    Door Vempain in forum Do it yourself (DIY)
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 21-03-13, 09:46
  3. Zelf een fietskar maken van een winkelwagentje
    Door carsten888 in forum Voertuigen
    Reacties: 32
    Laatste Bericht: 03-03-13, 00:03
  4. Zelf antenne maken...
    Door Communicator in forum Communicatie
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 25-11-12, 21:11
  5. Zelf stroom maken populair
    Door Rodin in forum Binnenland