Ga naar inhoud
GENEGEERD

EHBO set


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Sandokan

bij gebrek aan lido kun je oppervlakkig ook wat verdoven mbv ijs

echter een diepe hechting zal toch wel zeer doen

lijkt me slim gewoon lido te bestellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sandokan

prepper053 die lijm zou ik sterk afraden tenzij het een oppervlakkige wond is zonder veel troep of bloeden

als je de boel dichtnaait dan hou je alle infectiemateriaal ook onder de huid

dat kan niet slim zijn tenzij je daarna graag wil oefenen met zo'n abces van Keyser ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sandokan
Ik heb mijn vinger gehecht zonder verdoving, met één hand, het is K*T maar wel te doen....

 

je hebt mannen en je hebt mannen,

en jij bent duidelijk een van de echte kerels ;-)

wat moet dat moet, maar leuk is anders

en als je dan toch lido hebt... tsja

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zag net al een soort van huid lijm. geen naald en draad en geen verdoving nodig. ideaal toch?

 

Ik gebruik daar gewoon één seconde lijm voor, dat is hetzelfde spul als wat de dokter gebruikt, alleen dat spul bij de dokter is blauw en kost 5 euro voor een tubetje; ik heb gewone 1 seconde lijm bij de Action gehaald, is precies hetzelfde

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt mannen en je hebt mannen,

en jij bent duidelijk een van de echte kerels ;-)

wat moet dat moet, maar leuk is anders

en als je dan toch lido hebt... tsja

ja klopt, dat van die lido, maar ik denk dan altijd dat ik die lido bewaar voor de echte moeilijkheden....bijvoorbeeld als ik mijn vrouw of kind zou moeten hechten....en of ik een kerel ben, nou dat weet ik niet, maar het had wel een redelijk rambo gehalte ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik voel me opeens als een laffaard hahaha maarja, ik zou als er de mogelijkheid is wel naar de dokter gaan.

 

als er geen keus is, dan jah even op een stokje bijten en er een gloeiende mes erop zetten. dan kan ik rustig ophouden met op het stokje te bijten en van het stokje afgaan lol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gloeiend mes erin? Nou, dat moet je met een verse wond NOOIT doen, dan maak je de wondranden dood, dan heb je dus nog meer 'voedsel voor de bacterien' want die smullen van dood vlees...wel als het een abces is, om je mes schoon te krijgen, maar verders niet echt handig. Gewoon goed schoon spoelen is het beste, en een vieze wond ook inderdaad NIET dicht gaan zitten plakken of hechten, dat is weer dat kat in de kelder verhaal.

 

En die dokter komt echt niet als WROL/SHTF/TEOTWAWKI want die is bezig zijn ramen te barricaderen en nog snel diesel en water scoren en blikken vreten en toiletpapier...tenzij hij geprept heeft...dan pakt hij zijn lamp op dynamo en gaat met zijn matras achter de voordeur liggen, knuppel in de aanslag, brandblusser naast zijn hoofdkussen, een mes tussen zijn tanden en met een oog open slapen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sandokan

Keyser, je laatste beeldende bericht deed me nog iets realiseren waarvan ik niet weet of ik er nu blij mee moet zijn

ik woon nl vlak bij een dokterspost; en nu vraag ik me af of dat wel zo in mn voordeel werkt als de gewonden en masse aankomen :-(

wat denk je daar van???

 

Sandokan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Keyser, je laatste beeldende bericht deed me nog iets realiseren waarvan ik niet weet of ik er nu blij mee moet zijn

ik woon nl vlak bij een dokterspost; en nu vraag ik me af of dat wel zo in mn voordeel werkt als de gewonden en masse aankomen :-(

wat denk je daar van???Sandokan

 

Ik weet dat ik als SHTF bij mijn gezin wil zijn, ik ben op min 22e gaan studeren, heb pas sinds kort mijn eigen 'winkeltje' als arts, dus nu al 20 jaar ingezet voor het welzijn der mensen....en als de SHTF of erger, dan ga ik ECHT NIET op een dokterspost zitten, sorry hoor....de hele buurt weet dat ik arts ben, dus denk dat ik hier lokaal wel veel kan betekenen. En ja, normaal gesproken komt iedereen al voor de kleinste ongemakken even naar de dokterspost, dus als SHTF dan is het daar binnen een uur een drama....

Link naar reactie
Delen op andere sites

...dan pakt hij zijn lamp op dynamo en gaat met zijn matras achter de voordeur liggen, knuppel in de aanslag, brandblusser naast zijn hoofdkussen, een mes tussen zijn tanden en met een oog open slapen....

 

Haha, +1. Ik zie het helemaal voor me :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hoi allemaal. ik heb weer eens een EHBO vraagje.

 

ik heb vandaag een EHBO set gehaald, maar er zitten ook een aantal spuiten en degelijke in. kan je die nog voor iets gebruiken of is dat alleen bedoeld voor de hulpdienst medewerker, want ik ga er niet van uit dat ik 112 kan bellen als er een ongeluk is gebeurd tijden de shtf.

 

Als het niet gebruikt kan worden door mij, dan zou ik er liever andere dingen voor in de plaats hebben die er nu niet in passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hechten is zoooo 2011 :)

 

Nu gebruik je cyanoacrylaat (1 seconden lijm)

Zelfs voor grotere wonden.

 

http://www.overbeterleven.nl/overleven/medisch/secondenlijm-als-hechting/

 

tja dat zeg je nu wel maar mijn lijf accepteert geen cyanoacrylaat, in de zin van HET LAAT ALTIJD LOS.:D

ik heb op een gegeven moment doelbewust mijn vingers aan mekaar gelijmt om te kijken waarom het nu steeds losliet en of het ook werkt als ik direct dit doe en laat drogen.

maar het liet weer los, was 1 keer mijn handen en het is los, velletjes die niet zo snel loslaten zijn na een nachtje slapen ook weg.

 

hetzelfde heb ik ook met purschuim en pu lijm contactlijmen,kitten, montagelijmen en polymeerlijmen. weet ook niet hoe het kan.

ik heb ook altijd handschoenen aan als ik iets zwaars moet tillen want het glijd altijd uit mijn handen anders.

het dichtlijmen van wondjes gaat voor mij helaas niet werken,

dus ik heb me toegelegt op zwaluwstaartjes en hechtdraad inkopen.

wel heel goed punt om te weten voor de mensen dat je het inderdaad kunt lijmen alleen moeten ze wel even kijken of je lijf dit accepteerd in de zin van allergie ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...