Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 44

Onderwerp: Hoeveel knopen?

Heksenboot
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wafels Bekijk Berichten
    [MENTION=1847]carismo[/MENTION] [MENTION=1124]Heksenboot[/MENTION] als jullie interesse in knopen hebben hier wat leesvoer
    hier kun je dat Ashley Book of Knots downloaden (wel de kleine kortste download link gebruiken )
    is 130 Mb aan knopen lees ze
    gr will
    http://monsterdl.com/pdf_ebooks/1179...-knotspdf.html
    Dank je Wafels, altijd leuk.
    Een echt boek heb ik ook al en een professionele knopen-cursus (dienst-tijd).

Op SC Flevo van [MENTION=1810]Vempain[/MENTION] en [MENTION=1480]JamHard[/MENTION] nog een opfris-cursus gehad, met wat nieuwe truuks (scheerlijn-knoop).

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Deze selectie vind ik persoonlijk een goede basis om je plan te kunnen trekken.

Adventurer
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Even een aanvulling, niet elke knoop werkt in elk touw, kunststof touw kan akelig glad worden en dan kan zelfs je beste dubbele acht eruit schieten...

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    May 2013
    [MENTION=2597]bot mes[/MENTION] dat klopt en ook of touw /koord droog of nat is , maar touw als een prolypropyleen ed mijdt ik toch wel naast dat het glad is is het kwalitatief ook niet zo goed (het enigste voordeel
    dat het heeft is het is goedkoop en drijft . Het grootste probleem bij knopen is dat het het touw verzwakt zodat men vroeger voor elke toepassing en knoop ontwierp
    zo is de timmermanssteek een knoop (steek) waarbij het touw bij hijswerk het sterkste blijft
    gr will

Survivor
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Om te beginnen moet je je afvragen waarvoor je een knoop wilt gebruiken.

Je hoeft niet alle knopen te kennen om je in de meest voorkomende situaties te kunnen redden.

Om 2 touwen aan elkaar te maken is een platte knoop goed.
    om een touw aan aan een vast object zoals een een boom vast te maken is een mastworp goed.

Er zijn nog 10000 andere knopen te bedenken maar als je deze twee kent, kan je 95% van alle situaties aan.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ulco Bekijk Berichten
    Om te beginnen moet je je afvragen waarvoor je een knoop wilt gebruiken.

Je hoeft niet alle knopen te kennen om je in de meest voorkomende situaties te kunnen redden.

Om 2 touwen aan elkaar te maken is een platte knoop goed.
    om een touw aan aan een vast object zoals een een boom vast te maken is een mastworp goed.

Er zijn nog 10000 andere knopen te bedenken maar als je deze twee kent, kan je 95% van alle situaties aan.
    Akkoord betreft dan men niet alle knopen moet kennen.

persoonlijk geef ik de voorkeur aan quick release knopen. Ook voor 2 touwen aan elkaar te knopen want ze worden strakker aangespannen als de lange uiteinden onder druk komen te staan en bij een ruk aan de korte einden heb je terug 2 losse touwen zonder dat je de knopen moet breken of ze met een tang uiteen te halen.

Ik heb ook een eigen variatie op de verstelbare tarpknoop die imo veel steviger en betrouwbaarder is. (die op de vorige sc de stevigheid bewezen bij de harde rukwinden.)
    If it looks stupid and it works, it ain't stupid.

Don't blame it on the tool while the user is a fool.

Heksenboot
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carismo Bekijk Berichten
    Akkoord betreft dan men niet alle knopen moet kennen.

persoonlijk geef ik de voorkeur aan quick release knopen. Ook voor 2 touwen aan elkaar te knopen want ze worden strakker aangespannen als de lange uiteinden onder druk komen te staan en bij een ruk aan de korte einden heb je terug 2 losse touwen zonder dat je de knopen moet breken of ze met een tang uiteen te halen.

Ik heb ook een eigen variatie op de verstelbare tarpknoop die imo veel steviger en betrouwbaarder is. (die op de vorige sc de stevigheid bewezen bij de harde rukwinden.)
    Waarvan akte [MENTION=779]Ulco[/MENTION]. Dat had je niet gered met een mastworp en een platte knoop. Het gemak dient de mens en een paar knoopjes zijn zo geleerd. Even oefenen. Vaak gebruiken. Klaar.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Ik hoef maar één knoop te kennen. De enige die nuttig is en waarvan je zeker weet dat de politicus blijft hangen aan de tak van die boom als je hem opknoopt.

Adventurer
    Ingeschreven
    Aug 2013

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Haha, het toeval wil dat ik niet veel knopen kan leggen, maar deze wel.....

Vergelijkbare onderwerpen

1. Hoeveel zilver is er eigenlijk...
    Door Kans in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 02-03-13, 15:17
  2. Hoeveel water nodig?
    Door Starikurac in forum Water
    Reacties: 12
    Laatste Bericht: 15-02-13, 12:00
  3. Hoeveel kleding in een bob?
    Door nvd72 in forum Rugzakken en tassen
    Reacties: 18