Pagina 2 van de 31 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 310
    Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Zie ik hem over het hoofd of staat hij er nog niet tussen?

De sleepkabel!

Kan iemand anders je lostrekken als je vast zit, of gewoon slepen uiteraard.
    Beetje lengte is handig, extra touw erbij is handig.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heksenboot Bekijk Berichten
    Nee, nee, koken doe je buiten. Beste is even een tarp te improviseren.
    12 volt waterkokertje of dompelaar gaat ook goed, maar lang leve de backup. Nog een paar MRE's?
    Zoek gewoon een deken die je als extra "bekleding" van je achterbank kan gebruiken, fleece of wol, desnoods dubbelvouwen en/of op maat knippen.
    O ja: een paar nooddekens van de action. Ook leuk om uit te delen.
    Het lijkt er op dat je er in jouw mentale scenario van uit gaat dat je mogelijk echt langere tijd strandt en dat zie ik in Nederland niet zo snel gebeuren, ik hou rekening met max 12 uur of zo (ik heb het niet over SHTF maar een "normale" stremming door winterse omstandigheden)
    Ik kan inderdaad MRE's of mountainhouse maaltijden meenemen en het dekzeil gebruiken om onder te koken maar ik denk dat ik met wat simpel snack voer en water wel 12 uur overleef. Warme thee of koffie zou dan wel heel fijn zijn.
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    de sleepkabel staat onder "wil ik nog" maar hoort er zeer zeker bij!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    Zie ik hem over het hoofd of staat hij er nog niet tussen?

De sleepkabel!

Kan iemand anders je lostrekken als je vast zit, of gewoon slepen uiteraard.
    Beetje lengte is handig, extra touw erbij is handig.
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    [MENTION=1951]SHTF[/MENTION] die 5 liter brandstof zit in een kunststof jerrycan, niet ideaal nee maar ik ruik niets in de auto.
    Forumregels

Heksenboot
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AWOL Bekijk Berichten
    Het lijkt er op dat je er in jouw mentale scenario van uit gaat dat je mogelijk echt langere tijd strandt en dat zie ik in Nederland niet zo snel gebeuren, ik hou rekening met max 12 uur of zo (ik heb het niet over SHTF maar een "normale" stremming door winterse omstandigheden)
    Ik kan inderdaad MRE's of mountainhouse maaltijden meenemen en het dekzeil gebruiken om onder te koken maar ik denk dat ik met wat simpel snack voer en water wel 12 uur overleef. Warme thee of koffie zou dan wel heel fijn zijn.
    Nee hoor, gewoon omdat een goede warme maaltijd er wel ingaat. Goed tegen de kou en goed voor de moraal. Er zijn ook maaltijden waarbij je alleen heet water hoeft te gooien.
    En ja, ik ben graag goed geprept. Want WTSHTF als je in je auto zit, heb ik graag het een en ander bij me. Een soort mini- [MENTION=1469]Geert[/MENTION].
    W.C. papier?

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Nee hoor, gewoon omdat een goede warme maaltijd er wel ingaat. Goed tegen de kou en goed voor de moraal. Er zijn ook maaltijden waarbij je alleen heet water hoeft te gooien.
    En ja, ik ben graag goed geprept. Want WTSHTF als je in je auto zit, heb ik graag het een en ander bij me. Een soort mini- [MENTION=1469]Geert[/MENTION].
    W.C. papier?
    Natuurlijk - WC papier!!!!!! Doe ik er gelijk wat vuilzakken bij om eventueel als wc te gebruiken of wat dan ook.
    Forumregels

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Mijn auto is een halve BOL. Standaard ligt - buiten zo goed als alles wat hierboven vermeld is:
    - 7 persoonstent, grondzeil, drietal fleecedekens
    - compleet gereedschaps (alle gangbare maten schroevendraaiers, imbus/ring/steeksleutels, handschoenen, duct tape, tie wraps enzovoort)
    - 6mm2 draad ca 20m
    - 230V / 600W continu
    - extra 70 Ah deep cycle accu
    - 10 liter brandstof
    - ca. 40 maaltijden MRE maaltijden
    - waterfilter + ca. 25liter water
    - Gerber shovel
    - Fiscar bijl
    - trechters
    - alcoholtester
    - brandblusser (schuim, geen poeder!)
    - bandenreparatieset
    - waterdichte zakken
    - aanmaakblokken
    - 5 kg aanmaakhout
    - verlengsnoer
    - compressor
    - 5 liter ruitenwissenvloeistof
    - start- en sleepkabel
    - in de zomermaanden: 45l koelbox
    - trackr
    - manuals
    - routekaarten europa (hard copies)

Het zit er niet in omdat ik een F150 rij: de F150 is er omdat ik dit graag bij me heb
    Hora est.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    W.C. papier?
    Ach met die MRE's bedoel je natuurlijk dat je koud water kunt gebruiken om chemisch heet water te maken, da's wel een idee eigenlijk, je kunt die ook gebruiken voor hete drank.
    Forumregels

Heksenboot
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AWOL Bekijk Berichten
    Ach met die MRE's bedoel je natuurlijk dat je koud water kunt gebruiken om chemisch heet water te maken, da's wel een idee eigenlijk, je kunt die ook gebruiken voor hete drank.
    Ik bedoel beide soorten.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Mijn oude trouwe corolla zou door de hoeven zakken
    Alcoholtester heb ik ook nog (oeps) en een brandblusser ben ik ook vergeten te vermelden (is maar 1 kilo dus tja, maar het is iets)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door f150 Bekijk Berichten
    Mijn auto is een halve BOL. Standaard ligt - buiten zo goed als alles wat hierboven vermeld is:
    - 7 persoonstent, grondzeil, drietal fleecedekens
    - compleet gereedschaps (alle gangbare maten schroevendraaiers, imbus/ring/steeksleutels, handschoenen, duct tape, tie wraps enzovoort)
    - 6mm2 draad ca 20m
    - 230V / 600W continu
    - extra 70 Ah deep cycle accu
    - 10 liter brandstof
    - ca. 40 maaltijden MRE maaltijden
    - waterfilter + ca. 25liter water
    - Gerber shovel
    - Fiscar bijl
    - trechters
    - alcoholtester
    - brandblusser (schuim, geen poeder!)
    - bandenreparatieset
    - waterdichte zakken
    - aanmaakblokken
    - 5 kg aanmaakhout
    - verlengsnoer
    - compressor
    - 5 liter ruitenwissenvloeistof
    - start- en sleepkabel
    - in de zomermaanden: 45l koelbox
    - trackr
    - manuals
    - routekaarten europa (hard copies)

Het zit er niet in omdat ik een F150 rij: de F150 is er omdat ik dit graag bij me heb
    Forumregels

Vergelijkbare onderwerpen

1. Leder als materiaal voor uitrusting
    Door Joop in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 25
    Laatste Bericht: 21-05-14, 21:16
  2. Open scheermes voor in je prep-uitrusting?
    Door Doomsday in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 45
    Laatste Bericht: 18-11-13, 22:04
  3. Uitrusting van Walther
    Door Black Back Pack Man in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 19
    Laatste Bericht: 03-07-13, 13:57
  4. Mijn uitrusting van afgelopen zomer tijdens een survival tocht te Noorwegen
    Door overleven in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 20
    Laatste Bericht: 30-11-12, 23:37

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten