Pagina 1 van de 51 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 501
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012

Daar is ie weer: Fukushima

Helaas geen hoera verhaal.
    Het was, is en blijft een enorme puinhoop, en laten we hopen dat het binnenkort niet nog veel erger wordt.
    Weer een mooi overzicht van wat er aan de hand is, maar vooral wat er nog moet gebeuren om het grootste risico, de gebruikte brandstof die ook op de locatie staan opgeslagen, even op te ruimen.

Tja we hebben helemaal geen oorlog nodig momenteel maar dat lijkt bij onze wereldleiders nog niet door te dringen.

http://www.zerohedge.com/contributed...kushima-danger

Prep ze,
    K a n s
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    ik heb maar een klein stukje gelezen en toen kwam bij mij de gedachte: we are F*cked.

1 foutje bij dat geauwehoer daar en we hebben een ramp 14.000 keer erger dan Tsjernobyl tegemoet, hoe kan je daar in hemelsnaam tegen preppen?
    Voor je een ander kan helpen, moet je eerst jezelf helpen.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Er valt niet tegen zo een grote nucleaire ramp te preppen, tenzij je multi-miljonair bent en zelfs dan is de vraag of je 't wel zou willen. Tientallen jaren ondergronds moeten leven spreekt mij persoonlijk niet echt aan.

Ik prep dus ook nadrukkelijk NIET voor nucleaire scenarios.

Wel voor economische rampen, peak oil / energiecrisis, oorlog en dat soort ongein.

Ik denk ook dat de media ook wel doorheeft dat we fucked zijn als Fukushima echt fout gaat en dat ze het daarom stil houden. Er valt niets aan te doen en wereldwijd bekendmaken dat we allemaal fucked zijn, levert paniek en chaos op en garandeert 't einde van de maatschappij zoals wij die kennen. Hoe raar 't ook klinkt en hoe erg ik ook tegen media censuur ben, denk ik stiekem dat 't wel okee is dat de media weinig laat horen in dit geval.

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prepper053 Bekijk Berichten
    ... hoe kan je daar in hemelsnaam tegen preppen?
    Ik heb het al eerder gezegd: met een Cyaankali pil!
    Niks sjouwen en stressen, gewoon eruit stappen voordat het te gek wordt.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    May 2013
    [MENTION=1974]Wolverine[/MENTION] klinkt goed maar is het dan niet beter alvorens die pil te slikken om met zoveel mogelijk mankracht de beschadigingen af te sluiten , zodat andere mens en dier die verder weg wonen
    minder straling zullen krijgen ?? Indertijd in Tjernobyl hebben een aantal militairen en wetenschappers dat wel gedaan . sommige hebben nog een paar dagen geleefd en sommige wat langer
    maar ze hebben zich wel opgeofferd zodat de schade minder was . deze optie lijkt me beter als direct zo'n pilletje .
    gr will

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Ik neem aan dat als de straling 14000x hoger is dan Chernobyl er weinig terecht komt van een kamikazi actie.
    Dan val je al uit mekaar voordat je überhaupt in de buurt bent.

Lang leve de op afstand bestuurbare robot!

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    [MENTION=812]Enki[/MENTION]

Gezinnen en families moeten eventueel toch de tijd krijgen om nog samen te kunnen genieten of zie ik dat verkeerd?

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Iori Mochizuki, de auteur van http://www.fukushima-diary.com wordt kennelijk ook steeds meer onder druk gezet om geen nieuws meer te publiceren. Eerst gaf hij al aan zijn locatie niet meer te publiceren. Vanmorgen poste hij op zijn blog "If I leave no message for 3 days, please make some noise. In that case, probably
    1. I got something in my computer.
    2. I got something in my server.
    3. I’m in trouble.
    I hope it will never happen but there’s nothing to lose to prepare an emergency plan."

Hij schrijft er niet bij wie hem op de huid zit, maar vermoedelijk wil de Japanse overheid hem monddood maken.
    Hora est.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Oct 2012
    [MENTION=815]freeprepper[/MENTION] : Op zich wel, maar wat nou als de kans 50/50 is dat de hele wereld naar god gaat, moet je 't dan wel of niet vertellen? Door 't wel te vertellen krijg je massale paniek en verhoog je die kans opeens naar, zeg, 90/10 of nog hoger. In zo'n geval is 't beter om je mond te houden en net te doen of er niets aan de hand is. Hoe fout het ook is...

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wolverine Bekijk Berichten
    Ik neem aan dat als de straling 14000x hoger is dan Chernobyl er weinig terecht komt van een kamikazi actie.
    Dan val je al uit mekaar voordat je überhaupt in de buurt bent.

Lang leve de op afstand bestuurbare robot!
    Die kunnen ze juist niet gebruiken omdat de straling de werking nadelig beinvloedt. Het is nu al een horrorscenario van de eerste orde.
    A Lannister always pays his debts.

“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” - Aldous Huxley

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 34
    Laatste Bericht: 29-08-13, 18:39
  2. Weer eens wat over Fukushima
    Door Kans in forum Internationaal
    Reacties: 21
    Laatste Bericht: 07-04-13, 14:17
  3. Daar gaat ie dan
    Door Kans in forum Voorstelronde
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 29-03-13, 19:25
  4. Daar gaat'ie dan