Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppers laptop: SOL is a solar powered laptop


Sofie

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

En zie ook tweakers.net, adviesprijs $350 en $400 voor de waterafstotende versie. Accu gaat 8 uur mee, opladen in 2 uur (mbv zonlicht). M'n eerste indrukken waren slecht, maar eerlijk gezegd lijkt het behoorlijk goedkoop voor een stevige laptop met solar oplaadfunctie. Lijkt dus een hele leuke gadget voor preppers! Evt die harde schijf vervangen voor een SSD. Ubuntu schijnt trouwens energie zuiniger te zijn dan windows, geloof dat voornamelijk XP en Vista stroomvreters zijn.

 

Ik ben benieuwd wanneer deze laptops te koop zijn, en voor welke prijs. €350/€400 lijkt mij nog steeds een uitstekende prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de truc is om tijdens een SHTF je kont te kunnen redden met boeken en eigen kennis.. het gadget geld kan beter besteed worden :) maar leuk ding, dat wel

 

Gedrukte boeken (zelfs uitgeprint) kost ook geld, en zoveel boeken kun je niet meesjouwen. Veel meer dan een paar boeken sleep je niet mee, op een laptop/tablet/smartphone/e-reader kun je een vrijwel oneindige voorraad informatie kwijt. Dus uitstekend besteed geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gedrukte boeken (zelfs uitgeprint) kost ook geld, en zoveel boeken kun je niet meesjouwen. Veel meer dan een paar boeken sleep je niet mee, op een laptop/tablet/smartphone/e-reader kun je een vrijwel oneindige voorraad informatie kwijt. Dus uitstekend besteed geld.

 

totdat de super gadget gefrituurd is door een solar flame.. en dan sta je dan zonder digitale boeken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, je kunt je uitsluitend voorbereiden op een echte SHTF of TEOTWAWKI maar veel waarschijnlijker is het dat je tijdens je leven te maken krijgt met kortstondigere problemen en daarin past deze laptop wel goed vind ik. Niet in de laatste plaats omdat je er ook een telefoon mee kunt opladen.

Als ze die prijs echt waar kunnen maken zou ik best wel geïnteresseerd kunnen zijn, voorwaarde zou wel zijn dat de laptop ook in staat is om met HDMI aan een tv te kunnen worden verbonden en relatief zware bestanden kan draaien zodat de laptop, in afwachting van problemen, ingezet kan worden als semi mediacenter, net zoals ik mijn huidige laptop gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

totdat de super gadget gefrituurd is door een solar flame.. en dan sta je dan zonder digitale boeken ;)

 

Precies, maar zolang dat niet gebeurd heb je de beschikking over duizenden boeken ipv een paar. En je kunt spelletjes spelen, muziek luisteren, films kijken, je voorraad bijhouden in een spreadsheet, etc etc. Kortom, de voordelen wegen ruimschoots op tegen de kans dat je laptop stukgaat (door wat dan ook).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gedrukte boeken (zelfs uitgeprint) kost ook geld, en zoveel boeken kun je niet meesjouwen. Veel meer dan een paar boeken sleep je niet mee, op een laptop/tablet/smartphone/e-reader kun je een vrijwel oneindige voorraad informatie kwijt. Dus uitstekend besteed geld.

 

Inderdaad dR3, helemaal mee eens.

Snel alle literatuur die nodig kan zijn tijdens een SHTF/TEOTWAWKI op usb-sticks zetten voor gebruik op je smartphone (die ik nog niet heb :p)

En tegen een solarflame is afdoende bescherming mogelijk @SHTF.

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dR3 ik heb toevallig een ereader gekocht omdat die erg weinig energie gebruikt , erg klein is , en je er inderdaad aardig wat boeken op kwijt kunt

Je kunt hem inpakken tegen een EMP of wat ook maar zoals @CrossbowClan stelt als je pech hebt blijft het een leuk dingetje net als een USB stock en kun je

er verder niets meer mee . Dus bepaalde belangrijke info op papier is wel zo handig , alsook zoveel mogelijk in je hoofd hebben

Het beste is denk ik zoveel mogelijk van alles hebben :rolleyes: zo'n laptop is ook best wel handig maar weer erg gecompliceerd en niet echt ''Murphy '' bestendig

(Zal je zien is je accu dood wil je hem met dat zonnepaneeltje opladen regent het 4 weken ;) )

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laptopje bewaren (volgepropt met alle data en boeken en info die je maar kan bedenken) in een kooi van Faraday zou afdoende bescherming moeten bieden tegen een EMP. Verpak je het stevig in de kooi dan kan deze ook schokken en andere g-krachten absorberen. zeker als je er een SSD in doet. En natuurlijk diverse USB sticks met backups van je boeken en belangrijkste dingen.

 

Als de schade aan de kooi zo groot is dat de laptop onbruikbaar word, dan hebben we een ramp meegemaakt die je dan waarschijnlijk zelf ook niet overleeft :)

 

Lijkt me dus zeker wel een handig iets om te hebben, ben dan ook benieuwd of en wanneer dit beschikbaar komt en hoeveel deze hier gaat kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij een overbodige gadget.

Als je overdag wilt laptoppen ga je niet in de zon zitten.

 

Koop een los zonnepaneel a 100 watt, een accu a 50Ah of meer en een omvormer van 12V naar jou bestaande laptop aansluiting.

Stel je laptop zo zuinig mogelijk af en je hebt veel meer waar voor je geld. Bovendien kun je de stroom voor meer dingen gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...