Pagina 2 van de 12 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 111
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kungfufox Bekijk Berichten
    Al neig ik na het lezen van diverse stukken op de site eerder naar een NEE dan een ja...
    Waar je (imho) beter over na kunt denken is: wat wil ik als mijn hart het begeeft en ik nog tientallen jaren met een donorhart kan blijven leven? Ga ik dan liever dood, of wil ik een donorhart? Als jij een donorhart wil, wordt dan ook donor.

Moderator
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Ook ik heb orgaandonor weerstand, en zal ook zelf niet een orgaandonatie accepteren als dat nodig zou zijn. Hersendood is iets anders dan overleden zijn. "Hersendood" is een criterium om orgaandonatie mogelijk te maken.
    Voor het geven van bloed hoef je niet hersendood te zijn, dat is voor mij een verschil.
    Laatst gewijzigd door Highway; 22-10-13 om 21:41.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    ik heb mij vorig jaar geregistreerd als NIET donor, ik ben van mening dat als je tijd gekomen is dan is het gekomen. Mocht ik als een kasplantje aan machines komen te liggen, dan wil ik ook niet dat men dingen doet om mij kunstmatig in leven te houden, dat heb ik zwart op wit staan.

En het lijkt mij eerlijk gezegd erg beangstigend dat een wildvreemde kan oordelen over wanneer ze je los gaan snijden en je organen verwijderen. Nee, ik houd liever alles zoveel in mijn eigen hand, was ook de reden van mijn registratie als niet donor. Er was toen sprake van het idee om alle niet geregistreerde burgers als orgaan donor aan te merken.
    Voor je een ander kan helpen, moet je eerst jezelf helpen.

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Broodjes Aap die wakker worden zonder organen. Lees Driepinter, de kans dat je nog vrolijk verder leeft als de artsen denken dat je feitelijk geen kans maakt is nihil.
    keyserpreppersuze@gmail.com

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Elke Vlaming die geen bezwaar aantekent is bij wet donor. In de praktijk is er overleg met de familie maar het hoeft niet.

Moderator
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dR3 Bekijk Berichten
    Waar je (imho) beter over na kunt denken is: wat wil ik als mijn hart het begeeft en ik nog tientallen jaren met een donorhart kan blijven leven? Ga ik dan liever dood, of wil ik een donorhart? Als jij een donorhart wil, wordt dan ook donor.
    Tegenwoordig zijn ze ver genoeg om een mogelijk kunsthart te implanteren maar ik snap je casus wel. Ik heb er ook begrip voor als wel donoren bovenaan in een wachtlijst zouden komen te staan. Voor mij bestaat er nog wel een daadwerkelijk verschil tussen bv het doneren van een nier bij leven en doneren bij 'overlijden'. Echter is het naar mijn mening belangrijk een weloverwogen keuze te maken hierbij.

Overigens verwacht ik dat er respectvol wordt omgegaan met meningen/standpunten omtrent dit onderwerp. Het is een onderwerp wat letterlijk iedereen aan het hart gaat. Het zelfbeschikkingsrecht is aan een ieder om zelf te bepalen wat diegene met zijn of haar lijf wel of niet wil. Uiteraard is het doneren van organen een eerbaar gebaar maar ook de keuze om niet te doneren dient te worden gerespecteerd.
    "Fuck voting, fuck protesting, fuck writing letters to your congressmen. I will protest silently, with my wallet."
    ''You know when you're a Survivalist/prepper If you have ever been caught in the tub playing with your Katadyn''
    ''Whether through force (war) or democratic means, we subject ourselves to the order of governments.''

Moderator
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keyser Suze Bekijk Berichten
    Broodjes Aap die wakker worden zonder organen. Lees Driepinter, de kans dat je nog vrolijk verder leeft als de artsen denken dat je feitelijk geen kans maakt is nihil.
    Waar heb jij het nu weer over dan? Drieplinter heeft het verder over allerlei samenzweringstheorieŽn en complotten die slaat de plank ook mis geloof ik. Ik heb het gewoon over orgaan donatie. FEIT hierbij is dat je hersendood bent bij orgaantransplantatie en dat bij orgaan donatie jouw hart dus nog gewoon klopt. Hersendood is dus heel wat anders dan gewoon dood.
    "Fuck voting, fuck protesting, fuck writing letters to your congressmen. I will protest silently, with my wallet."
    ''You know when you're a Survivalist/prepper If you have ever been caught in the tub playing with your Katadyn''
    ''Whether through force (war) or democratic means, we subject ourselves to the order of governments.''

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Ja ik ben donor, ik heb mijn gezond verstand gedoneerd, hoef me dus niet meer te schamen om prepper te zijn.
    Wat is jou excuus

( het bleek bijzonder weinig te zijn )

Prep ze,
    K a n s
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Bij ons is het de wetgever die het verplicht. Ze moeten wel even nagaan dat je overleden bent voor ze wisselstukken weghalen.

Survivor
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Je zou je kunnen afvragen waarom het zo is dat wanneer je door de medische wetenschap hersendood bent verklaard men bij orgaanverwijdering toch kiest voor volledige narcose en spierverslappers want je bent toch al dood?

NB. Bij mijn laatste post op dit forum was ik volledig bezopen mijn excuses hiervoor met name aan KS.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten