Pagina 3 van de 12 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 111
    Moderator
    Ingeschreven
    Aug 2013
    In deze docu op 04:55 is te zien wat mijn bezwaar is:

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Laatst gewijzigd door lewieke; 22-10-13 om 22:51.

Moderator
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkstar Bekijk Berichten
    NB. Bij mijn laatste post op dit forum was ik volledig bezopen mijn excuses hiervoor met name aan KS.
    [MOD] Voor latere wijziging/aanpassing van een eerder gepost bericht kan je ook gewoon altijd ff een PM sturen naar een moderator. Kleine moeite om ff een geŽmotioneerde reactie of een respons op een verkeerd geÔnterpreteerde reactie etc te wijzigen .
    Laatst gewijzigd door Kungfufox; 22-10-13 om 22:56.
    "Fuck voting, fuck protesting, fuck writing letters to your congressmen. I will protest silently, with my wallet."
    ''You know when you're a Survivalist/prepper If you have ever been caught in the tub playing with your Katadyn''
    ''Whether through force (war) or democratic means, we subject ourselves to the order of governments.''

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Orgaandonatie, tja, vele voors en vele tegens, om welke reden dan ook.
    Vele meningen, en gelukkig maar.

Nu kunnen we er nog zelf voor kiezen, lees kiezen, maar wat als het verplicht gesteld word ?

Zelf ben ik geen donor, en wil dat ook niet zijn, niet via een site op internet.
    Kijk trouwens wel een beetje uit, als je een hele zeldzame bloedgroep hebt, zou ik daar al helemaal niet voor kiezen via internet.
    Als je dan toch donor wil zijn, licht je naasten in, en draag een kaartje in je portemonnee.
    Als mij iets overkomt waar eventueel met een orgaandonatie iets aan gedaan kan worden, wil ik dat ook niet. (dat denk ik nu).

Ook is mij een flinke bloedtransfusie opgedrongen, die ik pertinent niet wilde.
    Als volwassen patiŽnt toendertijd werd ik niet als mondig gezien, terwijl ik wel wat slapjes was, maar volledig bij kennis, en mijn mond goed genoeg kon gebruiken.
    Ik werd gewoon niet gehoord, werkelijk schandalig. Dit speelde 26 jaar geleden.
    Bizar detail: half jaar later stonden kranten en nieuwszenders bol over bloedtransfusies die besmet waren met het Aids virus, en bedankt he !
    Ik heb toen het hoofd van het lab gebeld van het desbetreffende ziekenhuis, en werd met een kluitje in t riet gestuurd.

Alsof ik een randdebiel was, die zulke rare vragen stelde.
    Sinds die tijd, ben ik niet meer zo happig op dit soort kwesties.

Er word hier ook nog niet gesproken over het feit, dat er gewoon orgaanhandel bestaat, misschien nog niet in Nederland, maar zo ver is t allemaal niet van de deur.

Goed, dit vind ik enge praktijken, en daarom wil ik niet via t internet bekend staan als een mogelijke donor.
    Mijn naasten mogen wel, als ze zeker weten dat ik dood ben, en ze kunnen nog wat gebruiken, besluiten om iets te transplanteren, maar alleen als ze het zeker weten.

Orgaandonatie kan heel mooi zijn, er zijn al vele levens mee gered, dus ik begrijp ook alle voors.
    Maar ga aub niet voorbij, aan t feit, wanneer je een donatie krijgt, dat dan je leven per definitie dan weer gelijk helemaal normaal word.
    Je zult je verdere leven lang medicatie moeten slikken tegen afstoting, en van dichtbij gehoord, dat dit absoluut geen pretje is.
    De bijverschijnselen van die medicatie, zijn ook niet voor de poes.
    then came the lawyers and then came the rules, by Dire Straits

Samenlever

Survivor
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kungfufox Bekijk Berichten
    [MOD] Voor latere wijziging/aanpassing van een eerder gepost bericht kan je ook gewoon altijd ff een PM sturen naar een moderator. Kleine moeite om ff een geŽmotioneerde reactie of een respons op een verkeerd geÔnterpreteerde reactie etc te wijzigen .

Ach, een niet grotere moeite dan als ik het zo ff doe.

Survivor
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Ik ben donor, maar een geheel andere donor dan de meeste.
    Ik ga ervan uit dat als ik mijn organen afsta ik nog leef..
    Nadere verklaring: Mijn moeder is nierpatient en heeft 1 nier. Tot nu toe gaat dit goed, alleen verwacht wordt dat deze nier het niet heel haar leven vol gaat houden. En daar kom ik om de hoek kijken. Ik ben namelijk voor haar de perfecte donor. Ik zorg dus nu goed voor mijn niertjes, omdat er ookt eentje naar mamsie gaat. Vind mijn moeder dit goed? Nee, maar ze heeft geen andere keus. De wachtlijst voor nieren is erg lang. Ook zal het lastig worden een orgaan te vinden dat zo goed past als de mijne. Vind ik het oke? Ik heb nooit een moment getwijfeld. Denk ook aan dit verhaal als de keuze komt of je donor wilt zijn.

Moderator
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkstar Bekijk Berichten
    Ach, een niet grotere moeite dan als ik het zo ff doe.
    [Mod] Not really . Bij jullie verdwijnt de wijzig bericht knop na enige tijd om te zorgen dat het forum geen puinhoop wordt. Mooi voorbeeld ter illustratie
    "Fuck voting, fuck protesting, fuck writing letters to your congressmen. I will protest silently, with my wallet."
    ''You know when you're a Survivalist/prepper If you have ever been caught in the tub playing with your Katadyn''
    ''Whether through force (war) or democratic means, we subject ourselves to the order of governments.''

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    [MENTION=699]Kimputten[/MENTION]

Ik heb veel respect voor jou !
    then came the lawyers and then came the rules, by Dire Straits

Samenlever

Survivor
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amazing Dree Bekijk Berichten
    [MENTION=699]Kimputten[/MENTION]

Ik heb veel respect voor jou !
    Dank je, maar niet nodig hoor...
    Ik heb een superlieve moeder die ik niet kan missen ...
    En die gruwelijk goed kan koken (tja liefde gaat door de maag)

Moderator
    Ingeschreven
    Jul 2012
    [MENTION=699]Kimputten[/MENTION] Respect voor je keuze hoor maar hoe denk jij over orgaan donatie bij 'overlijden' dan? Want in mijn topic doelde ik voornamelijk op dat punt. Aangezien er niet echt sprake is van overlijden maar 'hersendood' wanneer ze je organen uit je komen halen. Dat is hetgeen waarom ik dit topic opende en nieuwsgierig ben naar jullie standpunten. Als ik echt dood zou zijn dan zou ik er geen problemen mee hebben om te doneren denk ik maar de vraag is of je hersendood als echt dood kan accepteren?

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten