Pagina 3 van de 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 84
    Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2013
    [MENTION=1951]SHTF[/MENTION] geen ervaring mee maar vind het nog vrij prijzig, 2,50 per cartridge, de laatste keer heb ik deze besteld en dat is nog goedkoper en ieder geval van een merk wat zn naam waar heeft gemaakt (ik zeg niet dat het prutmesjes zijn hoor).

Ik gebruik voor als ik op reis ben altijd mach3 en thuis een open scheermes of een krabbertje, veel goedkoper, veel gladder en minder irritatie.

Survivor
    Ingeschreven
    Sep 2012
    [MENTION=3242]Angel-Lion[/MENTION] Hele goede tips om geld te besparen.

Dit komt ook overeen met het lange termijn preppen van eten, vooral Tip 2: Maak een weekmenu (je kan ook langer vooruit menu maken). Door op papier (en natuurlijk daarna ook op de schap) per week een menu te maken kan je heel makkelijk zien hoeveel eten je op voorraad hebt en wat je nog aan moet vullen.
    Hiervoor zijn handige excel-sheets op dit forum in omloop, er is vast wel iemand die daarvoor de link heeft.

Dit, in combinatie met je andere geldbesparende tips, en het efficient rouleren van je voorraden, zorgt ervoor dat je nog een beetje goedkoper kan inslaan (aanbiedingen) en dat je een goed inzicht hebt wat je op schap hebt liggen.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    vergelijk prijzen van supermarkten, sommige hebben bepaalde acties waardoor je veel geld kan besparen. LET WEL: Niet elke aanbieding is een goede koop! Vaak worden dingen aangeboden die niet echt goedkoper zijn, slechts een kleiner verpakking.

Mijn tip: Schrijf de prijs van artikelen die je regelmatig gebruikt op. Zijn ze in aanbieding voor een goedkopere prijs, schrijf die er dan ook bij op.
    Koop van de aanbieding wat meer dan je nodig hebt en leg het in je voorraadkast. Door een voorraad aan te leggen van de veelgebruikte artikelen kan je makkelijker de tijd overbruggen tot ze weer in de aanbieding zijn. Op deze manier betaal je nooit de volle en duurdere prijs, dit kan je al snel 30 tot 50 cent per artikel besparen.

Voorbeeld: Page vochtig toilet papier, normaal €1.31 (Nettorama) vorige week in de aanbieding voor €0.99 bij dezelfde winkel. Besparing €0.31 per artikel.

Tip: controleer reclamefolders, zie je een aanbieding ga dan naar de winkel voor die aanbieding en laat andere dingen gewoon liggen. Zelf check ik elke zondag: http://www.reclamefolder.nl/winkels-supermarkt.html en ga dan maandag naar diverse winkels voor de aanbiedingen die ik nodig heb en die voor een geschikte prijs worden aangeboden. Natuurlijk zijn er ook winkels die de aanbiedingen op andere dagen laten ingaan (erg irritant) neem van die winkels eventueel de nieuwsbrief, de folder wordt dan naar je email adres gestuurd.
    Voor je een ander kan helpen, moet je eerst jezelf helpen.

Adventurer
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Davena Bekijk Berichten
    [MENTION=3242]Angel-Lion[/MENTION] Heb je deze al gelezen? https://preppers.nl/forum/threads/443...t=aanbiedingen
    [MENTION=836]Davena[/MENTION], nee nog niet zal het vanavond eens op het gemak lezen

Adventurer
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ulco Bekijk Berichten
    [MENTION=3242]Angel-Lion[/MENTION] Hele goede tips om geld te besparen.

Dit komt ook overeen met het lange termijn preppen van eten, vooral Tip 2: Maak een weekmenu (je kan ook langer vooruit menu maken). Door op papier (en natuurlijk daarna ook op de schap) per week een menu te maken kan je heel makkelijk zien hoeveel eten je op voorraad hebt en wat je nog aan moet vullen.
    Hiervoor zijn handige excel-sheets op dit forum in omloop, er is vast wel iemand die daarvoor de link heeft.

Dit, in combinatie met je andere geldbesparende tips, en het efficient rouleren van je voorraden, zorgt ervoor dat je nog een beetje goedkoper kan inslaan (aanbiedingen) en dat je een goed inzicht hebt wat je op schap hebt liggen.
    [MENTION=779]Ulco[/MENTION], je omschrijft heel mooi wat ik doe om hier geld uit te sparen en tevens voorraad aan te leggen, en hoe ik verder vooruit handel

Adventurer
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SHTF Bekijk Berichten
    dan ben ik wel even nieuwsgierig wat je dan gegeten heb (ik vermoed veel pasta's/studentenvoer) ik hoor 't graag
    [MENTION=1951]SHTF[/MENTION], ik heb toen een flinke pan macaroni gemaakt, evenals rijst/nasi en soep. Tevens zorgde ik voor brood voor overdag met beleg. Het was uiteraard flink puzzelen en rekenen en op de prijzen letten (denk aan euroshopper i.p.v. ah of duur merk) maar het was toch haalbaar om toch fatsoenlijk te kunnen leven van slechts 20 euro per week. En met de kleine beetjes wat ik probeerde zelfs langer als een week te redden, of wat ik toch nog beetje kon sparen, schoof ik door naar de week erna voor bijvoorbeeld toilet-papier, tandpasta en andere verzorgingsproducten. En als je echt niet anders kan ben je tot meer in staat als wat je zelf denkt.

Spambot hunter
    Ingeschreven
    Mar 2012
    alhoewel ik in bulk koop bij acties let ik er voor de rest niet op
    laten we wel wezen als iedereen super zuinig gaat leven hebben er straks een hoop cassieres etc geen werk meer
    geld wat er is kun je rustig laten rollen

ik weet dat ik best wel onzin dingen koop bij de super
    dat noemt men luxe of overdaad, maar als ik milka koekjes kan betalen waarom zou ik dan beduidend minder lekkere huismerk plastic eten?
    ook ga ik niet op zn pools zitten koken maar eet ik in een restaurant onderweg

daar staat wel tegenover dat ik maar 150kuub gas per jaar verbruik (word verder teruggedrongen)
    ik bijna geen water verbruik terwijl ik mn paarden uit de kraan laat drinken
    ik rijd zuiniger dan de auto volgens de fabrikant doet

je mag best lekker leven als je het kan dat is heus geen zonde

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Deze gebruikt ik heel veel!
    Handig als je iets moet hebben en gericht een aanbieding zoekt (en dus niet alle folders door hoeft te zoeken):

http://www.voordeelmuis.nl/

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 12gauge Bekijk Berichten
    alhoewel ik in bulk koop bij acties let ik er voor de rest niet op
    laten we wel wezen als iedereen super zuinig gaat leven hebben er straks een hoop cassieres etc geen werk meer
    geld wat er is kun je rustig laten rollen

ik weet dat ik best wel onzin dingen koop bij de super
    dat noemt men luxe of overdaad, maar als ik milka koekjes kan betalen waarom zou ik dan beduidend minder lekkere huismerk plastic eten?
    ook ga ik niet op zn pools zitten koken maar eet ik in een restaurant onderweg

daar staat wel tegenover dat ik maar 150kuub gas per jaar verbruik (word verder teruggedrongen)
    ik bijna geen water verbruik terwijl ik mn paarden uit de kraan laat drinken
    ik rijd zuiniger dan de auto volgens de fabrikant doet

je mag best lekker leven als je het kan dat is heus geen zonde
    Uiteraard staat lekker leven voorop natuurlijk, op een houtje bijten kan altijd nog. Maar het gaat er even om, dat je met wat meer opletten, best wel aardig wat kan besparen. In het verleden gooide ik ook alles zomaar in de boodschappenkar, maar nu ik meer oplet, wordt het eigenlijk ook steeds leuker om boodschappen te doen. Jammer dat we hier niet zoiets hebben als Extreme couponing, zoals in amerika. Dat de cassieres straks geen werk meer hebben, lijkt mij wat vergezocht. Zeker als prepper zijnde sla je bij een aanbieding wat extra in, dus dat zou dan eigenlijk betekenen dat het drukker wordt voor de meiden achter de kassa, toch? Kijk maar wanneer de C1000 de euroweken heeft, dan is het gigantisch druk, dus draaien ze zeker meer omzet.Maar goed, ieder bezuinigt wel op de een of andere manier, in jouw geval door minder gas te gebruiken en zuiniger rijdt. Punt is gewoon dat het dure tijden zijn, dus alle kleine beetjes helpen.
    We all grab a chicken and run down the road

Spambot hunter
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door platipous Bekijk Berichten
    Dat de cassieres straks geen werk meer hebben, lijkt mij wat vergezocht.
    dat kan je wel eens tegen vallen ben ik bang van, kijk even naar de boekenwinkels/dvd zaken (dank u bol.com)
    tankstations merken wel degelijk de omslag naar onbemande stations
    zo zijn er veel meer voorbeelden te noemen

Vergelijkbare onderwerpen

1. Geld besparen
    Door Hollander in forum Survival Algemeen
    Reacties: 36
    Laatste Bericht: 19-08-13, 22:33
  2. Geef ons heden ons dagelijkse portie hoopium
    Door Kans in forum Perspectieven algemeen
    Reacties: 12
    Laatste Bericht: 21-02-13, 01:28
  3. Water besparen