[ Advertentie ]
Investeren in solar power? Koop de populaire en kwalitatief hoogwaardige Goal Zero zonnepanelen, power packs en accessoires in de Prepshop.nl.
Als je via deze link koopt, ondersteun je tevens ons forum. Dank voor je support!

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 31
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012

Recyclage: Zelf kaars maken, recyclage oude kaarsen en kaarsvet, frituurvet enz.

Wat ik doe met oude kaarsen, delen paraffine die over zijn enzovoort is deze
    in een blikje doen, 1/3 gebruikte plantaardige olie bijvoegen (hergebruiken we dat ook weer)
    of gebruikt frituurvet en dat met blik en al even laten smelten, wiek erin
    (maak ik zelf door 3 strookjes wc-papier of huishoudrol samen te vlechten) en voilà, kaars in een blikje:

Naam:     kaars.jpg
Bekeken:  1364
Groote:   29,4 KB

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Heb jij geen last van die vreselijke walm dan?
    A walk in the woods helps me relax and release tension. The fact that I'm dragging a body behind me should be irrelevant.

If you can't fix it with duct tape, you're not using enough duct tape!

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harmen Stap Bekijk Berichten
    Heb jij geen last van die vreselijke walm dan?
    Neen, wiek kort houden, geen walm. Als je een heel fijne neus hebt, ruikt het een beetje naar frietjes
    Wil je dat laatste niet, laat je frituurvet of olie weg en gebruik je enkel zuivere oude paraffine.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Ik maakte ze ook weleens in petflessen moet je uiteraard wel de petfles er af snijden nadat het gestold is.
    Maar uit recycle oogpunt is een blikje beter
    Even a tiny acorn becomes a mighty oak..............

If you dont take care of your gear, How can your gear take care of u

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Zelf een goed lont maken:

Wat heb je nodig?

- Keukenzout
    - Borax
    - katoenen draad

los in 350 mililiter heet water 1 maateetlepel keukenzout en 4 maateetlepels borax op. Leg je katoenen draad hier minimaal 12 uur in te week. Hang na de 12 uur je draadjes te drogen. De borax en het keukenzout zorgen er om een of andere slimme chemische reden voor dat je lont minder snel opbrand waardoor je kaars langer mee gaat.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Ook ik maak kaarsen . Van zuiver kaarsvet . Op het systeem dat mij op SC Nunspeet is aangeleerd in pvc buisjes . Ik maak er uit diameter 32 . 40 en 50 mm Ik word dus ook gewaar dat er verschillende soorten kaarsvet bestaan wat hardheid betreft . Ook heb ik vandaag geleerd ze niet te vroeg te ontvormen . Met dat warme weer gaan ze heel andere vormen krijgen dan dat je zelf wenst .

Geert
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Ik zal dat eens proberen met overgebleven kaarsvet en m'n gebruikte kokosolie.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    En moest er iemand oud stukjes kaarsen te veel hebben en richting SC komen mag hij /zij dat altijd meebrengen .

Geert
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    May 2013
    ik lees hier zo wat jullie allemaal maken en dat ze branden , dat geloof ik best maar ik ben wel van mening dat als je je kaars optimaal
    wilt laten branden , dat bij een bepaalde kaars dikte (en was soort) toch ook een bepaalde lont dikte hoort
    Nu is dat toch al een ''trial en error'' gebeuren wat je zult moeten testen , ik denk dat je toch aan bepaalde minimale en maximale grootte van lont moet voldoen
    Een lont van keuken papier werkt zeer zeker [MENTION=425]wodan[/MENTION] dat weet ik (heb het zelf ook gedaan en stukjes spijkerstof etc)
    maar als je echt kaarsen wilt maken met een efficiente verbranding (bij een shtf situatie wil je zoveel mogelijk en zolang mogelijk licht hebben van een kaars ,
    in een directe noodsituatie maakt het niet uit wat je gebruikt denk ik ) zou ik toch gaan voor bestaande kaars lonten
    ( http://zelf-kaarsen-maken.be/pit/
    http://www.kaarswinkel.nl/zelf-kaars...kaarsenpitten/ )
    gr will
    Ignorance is bliss

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Correct Wafels, wil je het goed doen, moet je je aan enige regels houden. Zelf lont maken gaat het beste uit 100% katoen (jeans bvb), maar kopen is nog gemakkelijker

Vergelijkbare onderwerpen

1. 5 manieren om een nood kaars te maken
    Door Lekker in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 22-01-15, 19:43
  2. ORS zelf maken
    Door Wafels in forum Gezondheid, medisch en verzorging
    Reacties: 27
    Laatste Bericht: 03-11-14, 00:23
  3. Zelf Energie maken of opwekken (windgenerator maken)
    Door hamster in forum Do it yourself (DIY)
    Reacties: 27
    Laatste Bericht: 01-07-13, 00:19
  4. Zelf kaarsen maken van frituurvet?
    Door Fluitketel in forum Do it yourself (DIY)
    Reacties: 16
    Laatste Bericht: 26-12-12, 13:20

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten