Pagina 10 van de 10 EersteEerste ... 8910
Resultaten 91 tot 100 van de 100

Onderwerp: Natuur!

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peerke Bekijk Berichten
    Alleen ga ik de confrontatie niet aan.

Eigenlijk heb ik met die bosbankrukker een beetje medelijden. Ga dan achter je gordijnen lekker fappen. Waar niemand er last van heeft.
    Ja, ik vind het ook altijd wel een beetje zielig. Die gast zou waarschijnlijk liever samen met iemand anders met zijn lifestraw spelen
    Toen ie vroeger in groep twee moest vertellen wat ie later wou worden als ie groot was zei hij ook vast niet vol trots "zedendelinquent!".
    no matter how cold the winter there's a springtime ahead

Peerke
    Guest
    Eergister had ik een ontmoeting met de jachtopziener en we hebben het gehad over de diverse drugsdumpingen, de wildrukker waar ik helaas geen duidelijk signalement van heb, de zwerver die er een alternatief kamp op nahield. Ik heb hem naar het kamp geleid. Dat wordt binnenkort ontruimd door een bepaalde instantie. Die idioot zal het halve bos maar laten afbranden ...

Hij bedankte mij zeer vriendelijk. We kennen elkaar al. Mocht er wat zijn kon ik hem altijd bellen. 24/7

Vandaag heb ik weer een kleine drugsdumping gevonden en hem ervan op de hoogte gesteld. Hij gaat poolshoogte nemen. Voor mogelijk sporen en eventuele gegevens.

Het bos hier is klein. En ik wil het vooral schoon en gezellig voor iedereen houden.
    Uiteraard gaan camera en zoomlens mee, en niet alleen om reeën op afstand te fotograferen, maar ook om die rukker te pakken.
    Dat soort wil ik er niet hebben. Je zou er als meisje of gezin met kleine kinderen maar mee geconfronteerd worden.

Ik voel me een soort van onbetaalde anonieme niet opgeleide groene BOA.

Alles voor een goed doel.

Tijdens mijn rondje bos sprong een groep van 5 reeën voor mijn neus weg. Even later stond er een ree 5 meter voor me. Gewoon mooi zo'n ontmoeting. Kleurt de dag. Daar doe ik het ook voor.
    Laatst gewijzigd door Peerke; 19-04-15 om 17:32.

Peerke
    Guest
    Vanmiddag weer lekker een rondje door het bos gefietst. Alles schiet in het blad. Groen.

Bij het betreden van het bos zag ik al wat afval van een kwekerij liggen. Ben nog een rondje door het bos gefietst en aan de andere kant een grote dumping van een hennepkwekerij tegengekomen.

Naam:     Dumping.jpg
Bekeken:  218
Groote:   215,2 KB

De overige 20 vuilniszakken zijn jammergenoeg niet zichtbaar op de foto.

Wederom de jachtopziener geinformeerd die van de grootste dumping afwist. Van de kleine nog niet. Misschien zitten er sporen tussen, die naar die hufters leiden.

De natuur, dat is toch niet om van te genieten, maar om te vervuilen ?

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2014
    zuidwest nederland .... maar liever ergens anders...
    Grr..... je zou ze toch

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    [MENTION=3447]Peerke[/MENTION] http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...r-worden.dhtml
    zelf spreek ik mensen die afval dumpen in natuur wel aan als het mogelijk is
    leve het vermogen om feiten te mogen vertellen

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Als natuurliefhebber was ik in eerste instantie wel gecharmeerd van het EO-programma "in de ban van de Condor", waarin een doorgewinterde vogelaar een BN'er wat kneepjes van het vogelen bij moet brengen. Het viel mij al tegen dat er afgerichte roofvogels gebruikt werden, en dat ze op zoek moesten naar een opgezette ijsvogel, maar het toppunt van ergernis zat aan het begin van de laatste aflevering in Nederland. De teams zijn dan al 4 weken bij elkaar en raken enigszins op elkaar ingespeeld. En dan krijgt één team het voorrecht om een ander team op te splitsen, en opeens zitten we in expeditie robinson, of willekeurig welke andere spelshow. Klasse dat het getroffen team er gewoon de brui aan geeft, en zegt "EO bekijk het maar, we gaan gewoon naar huis!"

Waarom denkt de format bedenker dat we zulke fratsen nodig hebben om geboeid te blijven?

Ik reageer wat laat, omdat ik pas achteraf programma's bekijk.

http://www.npo.nl/in-de-ban-van-de-c.../VPWON_1233518
    Al mijn berichten zijn samengesteld uit 100 % gerecyclede elektronen.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2014
    zuidwest nederland .... maar liever ergens anders...
    Hej [MENTION=952]Dreutel[/MENTION] ..... jij beschrijft precies de reden waarom wij zijn afgehaakt.
    Ook ik had gehoopt in mooie natuur, relaxed programma en mooie vogels ....

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Järv Bekijk Berichten
    Hej [MENTION=952]Dreutel[/MENTION] ..... jij beschrijft precies de reden waarom wij zijn afgehaakt.
    Ook ik had gehoopt in mooie natuur, relaxed programma en mooie vogels ....
    Ja ik vind dit echt een misser van de EO. Naast het vogels kijken speelde ook de teamvorming een belangrijke rol in dit programma. Natuurlijk, het is een spel, en er vallen teams af, maar de sfeer van het programma was positief, en dat is wat mij beviel. Dat was ook iets wat ik positief vond aan de EO, al heb ik niets met religie, mensen die iets nieuws in elkaar zien vind ik mooi. Vogelaars die een beetje nerd zijn binden met BN'ers (die ik meestal niet ken) levert voldoende schouwspel op. Deze strapatsen heeft het programma helemaal niet nodig, en ik vind ze ook niet bij de EO of bij de aard van het programma passen. Ik ben er best wel pissed over. Ik ben zelfs op zoek geweest naar een email-adres bij dit programma om mijn ongenoegen te uiten, maar dat heb ik nog niet gevonden, wellicht dat iemand hier de weg weet? Het lucht wel op hier even mijn gal te spuien, en ik overweeg dit programma verder aan mij voorbij te laten gaan.

Bah en Brrr

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Een uil in het gevang?

Nieuwsbericht over de terror-oehoe die maandenlang in het nieuws is geweest vanwege constante aanvallen op mensen die te dicht in de buurt kwamen. Mooie fotoseries zijn hieraan overgehouden.

http://www.nu.nl/binnenland/4160903/gevaarlijke-oehoe-purmerend-blijft-levenslang-vastzitten.html
    Laatst gewijzigd door Changing the mindset; 08-11-15 om 21:13.
    Your knife and mind: Both can cut through thick situations if sharpened correctly.

Hier doen wij wat we wél kunnen doen voor onszelf ipv alleen te klagen. Toch?

Prepping: How to turn your life from boring to Epic!

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Grutto verkozen tot Nationale Vogel

Ongeveer 85 procent van alle grutto's broeden in Nederland door ons typische polderlandschap. "De grutto is daarom terecht de Nationale Vogel", aldus Kees de Pater van Vogelbescherming Nederland tegen VARA.

"Nergens broeden zoveel grutto’s als in ons land. Zelfs binnen de stadsgrenzen van Amsterdam broeden meer grutto’s dan in heel Groot-Brittannië en Frankrijk samen."

http://www.nu.nl/dieren/4166987/grut...ale-vogel.html

Vergelijkbare onderwerpen

1. Eten uit de natuur
    Door prepperpappa in forum Eten en drinken
    Reacties: 57
    Laatste Bericht: 07-01-15, 15:59
  2. Overleven met de natuur.
    Door CMFC1988 in forum Survival Algemeen
    Reacties: 16
    Laatste Bericht: 15-01-14, 12:08
  3. Voedsel uit de natuur
    Door Cyberbeer in forum Eten en drinken
    Reacties: 19