Pagina 1 van de 10 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 100

Onderwerp: Natuur!

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012

Natuur!

Eigenlijk mis ik een ingang "Natuur" bij Forum Home. Een plek waar je kunt vertellen wat je vandaag nou weer gezien hebt, dingen met klimaat, natuurkrachten en ga zo maar door.

Vandaag: natuur in de media.

Vroege Vogels is weer begonnen!

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1401696

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    [MENTION=952]Dreutel[/MENTION], leuk programma, vandaag niet gezien, maar ga ik zeker nog kijken, lekker bij 't ontbijt.
    Effe bij de favorietjes gezet dus voor morgen bij de bak koffie.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Op zich wel een goed idee [MENTION=952]Dreutel[/MENTION] maar ik vind 'natuur' toch niet helemaal bij preppers passen. Eerder bij een bushcraft forum. Maar aan de andere kant zijn er natuurlijk wel aardig wat bushcraftende preppers op dit forum, dus misschien zou je idee wel aanslaan... Misschien kan er een subforum gemaakt worden die gaat over de mogelijke rol van de natuur in een SHTF. Denk aan orkanen, aardbevingen, vulkanen, overstromingen en wat heb je. Dan past het nieuwe onderdeel ook wat meer op dit forum. Zo denk ik er over.
    A walk in the woods helps me relax and release tension. The fact that I'm dragging a body behind me should be irrelevant.

If you can't fix it with duct tape, you're not using enough duct tape!

Peerke
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harmen Stap Bekijk Berichten
    Op zich wel een goed idee [MENTION=952]Dreutel[/MENTION] maar ik vind 'natuur' toch niet helemaal bij preppers passen. Eerder bij een bushcraft forum. Maar aan de andere kant zijn er natuurlijk wel aardig wat bushcraftende preppers op dit forum, dus misschien zou je idee wel aanslaan... Misschien kan er een subforum gemaakt worden die gaat over de mogelijke rol van de natuur in een SHTF. Denk aan orkanen, aardbevingen, vulkanen, overstromingen en wat heb je. Dan past het nieuwe onderdeel ook wat meer op dit forum. Zo denk ik er over.
    Ga zelf eens de natuur in, en zie wat je kan ervaren. Zie ook mijn post van het weekend 'Even carnaval ontvluchten'. Misschien leerzaam voor je.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Tegen de tijd dat al je preps op zijn, kon die natuur wel eens erg belangrijk worden, dus niet alleen als veroorzaker van een SHTF. Vandaar dat een heleboel preppers aan bushcraften doen. Last Resort uiteraard, maar zeker geen onderdeel wat je moet overslaan.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Peerke
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreutel Bekijk Berichten
    Eigenlijk mis ik een ingang "Natuur" bij Forum Home. Een plek waar je kunt vertellen wat je vandaag nou weer gezien hebt, dingen met klimaat, natuurkrachten en ga zo maar door.

Vandaag: natuur in de media.

Vroege Vogels is weer begonnen!

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1401696

Inderdaad een leuke ingang om aan te maken. We hoeven niet altijd met survival oid bezig te zijn. Ook ik ben gewoon graag in de natuur en werkzaam als vrijwilliger bij Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten.
    Op Tiengemeten zijn ijsvogels, bevers en soms de zee-arend gesignaleerd !
    Inmiddels zie je overal tekenen van lente ! Ik zie lieveheersbeestjes op de coniferen. Krokussen beginnen te bloeien. Narcissen beginnen bijna uit te komen. Ook in het bos uitlopende hazelnoot, kamperfoelie, en vlierbes.
    Met een verrekijker of camera met zoomlens vogels spotten. Buizerd, havik, torenvalk, puttertjes, mezen en merels.

Het is gewoon fijn om buiten te zijn !

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    Tegen de tijd dat al je preps op zijn, kon die natuur wel eens erg belangrijk worden, dus niet alleen als veroorzaker van een SHTF. Vandaar dat een heleboel preppers aan bushcraften doen. Last Resort uiteraard, maar zeker geen onderdeel wat je moet overslaan.
    Dan vindt ik een bushcraft pagina toch meer op zijn plaats dan een pagina genaamd: 'Natuur'. Dat vind ik helemaal prima. Ik heb er gewoon geen zin in dat er straks een pagina helemaal vol gepropt wordt met verhalen over boswandelingen. Niks mis met dat soort posts, maar dat vind ik dan eerder in de koffiecorner passen.
    Maar een pagina waar mensen hun persoonlijk ervaringen delen met bushcraft of tips geven over hoe je moet overleven in de natuur, daar ben ik 100% voor.
    A walk in the woods helps me relax and release tension. The fact that I'm dragging a body behind me should be irrelevant.

If you can't fix it with duct tape, you're not using enough duct tape!

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Dan vindt ik een bushcraft pagina toch meer op zijn plaats dan een pagina genaamd: 'Natuur'. Dat vind ik helemaal prima. Ik heb er gewoon geen zin in dat er straks een pagina helemaal vol gepropt wordt met verhalen over boswandelingen. Niks mis met dat soort posts, maar dat vind ik dan eerder in de koffiecorner passen.
    Maar een pagina waar mensen hun persoonlijk ervaringen delen met bushcraft of tips geven over hoe je moet overleven in de natuur, daar ben ik 100% voor.
    Ah, dat snap ik beter, je post was wat onduidelijk.
    Voor de dagelijkse belevingen en wandelingen hebben we het dagboek topic: https://preppers.nl/forum/threads/62-...hlight=dagboek

Heksenboot
    Guest
    Hehe. Natuur is het mooiste wat er is. Daarom leef ik gvd.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Eten uit de natuur staat al bij eten. Ik poog eerder mensen naar buiten te krijgen en om zich heen te kijken, dat is het begin van "eten uit de natuur".

Vergelijkbare onderwerpen

1. Eten uit de natuur
    Door prepperpappa in forum Eten en drinken
    Reacties: 57
    Laatste Bericht: 07-01-15, 15:59
  2. Overleven met de natuur.
    Door CMFC1988 in forum Survival Algemeen
    Reacties: 16
    Laatste Bericht: 15-01-14, 12:08
  3. Voedsel uit de natuur
    Door Cyberbeer in forum Eten en drinken
    Reacties: 19