Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 38 van de 38
    Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Heel lastig Stuudje, maar goed, alle beetjes helpen....

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Is ook toevallig. Zit ik vanavond op youtube een beetje wat filmpjes te kijken tot ik een NatGeo docu tegenkom over het einde van olie. En nadat ik hem afgekeken heb kom ik dit topic tegen

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Olie is alleen aantrekkelijk wanneer de prijs boven de "xxx" dollar staat, omdat de kosten om het te delven stijgen (behalve in de oliestaten waar het gewoon uit de grond loopt). Ze proberen dan ook het aanbod zo af te stemmen, dat de prijs het hoogst is. Er is nog zeker olie voldoende voor 30-50 jaar en de vraag zal alleen afnemen wanneer wij massaal gebruik gaan maken van andere energiebronnen.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiskers Bekijk Berichten
    Goede timing zeg!!

Kamp meldde dat tot begin 2015 niet zal worden geboord naar schaliegas/olie.......

Erg handig... eerst zorgen we straks voor schaarste, vervolgens heeft Kamp de oplossing... Schaliegas en -olie.. Ja, ik zie het helemaal zitten.. Top hoor, onafhankelijk van Russisch gas, onafhankelijk van olie uit het midden oosten..

En we hebben genoeg..

Alleen de prijs is erg hoog... vooral voor onze kinderen, een verziekt milieu en een verziekte bodem, verziekt drinkwater... kankerverwekkende stoffen.... Willen we die prijs betalen?

Lees verder over schaliegas en de gevolgen voor de omgeving...

Voor de leestijgers... het Rathenau rapport in PDF "samen winnen"
    Wat mij ronduit frustreert, is dat de Nederlandse politici niets lijken te willen leren van de rest van de wereld. Dat schaliegas of -olie geen oplossing is, mag nu toch wel algemeen bekend worden verondersteld.

Waarom lopen ze toch steeds maar mee met dit soort idioterie? Waarom kan niemand nu eens zeggen: Ho eens even, waar zijn wij nu eigenlijk helemaal mee bezig?

Maar ja, de problemen onderkennen en maatregelen treffen om eventueel een andere koers te gaan varen, dat vergt veel meer lef. Liever houden ze zich van de domme en halen ze straks de schouders op, zo van: Daar kunnen wij toch niets aan doen? Wij hadden onze economie al weer op orde. Het begrotingstekort zat onder de 3%. Dat de boel nu in elkaar stuitert, dat ligt buiten onze 'cirkel van invloed'.
    Maar als we met z'n allen onze schouders eronder zetten, dan komt het wel weer goed. We moeten met allemaal keihard werken en even niet klagen en mopperen.
    Aldus Kamp.

Pek en veren voor dat soort lui.
    We could have saved ourselves.
    But we didn't.
    Amazin'.... what state of mind were we in?

Pete Postlethwaite, The age of stupid.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mandy Lifeboats Bekijk Berichten
    Ik had meer van de uitzending gehoopt, maar vooruit, waarschuwing over haperingen in de bevoorradingsketen, voedselproductie en mogelijke rantsoenering. Misschien toch weer een paar mensen bewust geworden van teenenander
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Lastig he, wanneer je veel feiten kent en je wilt meer mensen op de hoogte brengen, is het de kunst om het begrijpelijk te brengen en te bevatten...hoewel je misschien de neiging hebt heeeeel hard te roepen dat "het einde eraan komt" werkt dat juist afstotend.
    Dus dan maar een beeetje simpel de boodschap doorgeven en hopen dat men op zoek gaat naar meer informatie is dan de kunst. Op zich is dit al geen nieuw nieuws. Maar goed, dat weten wij. Nu de rest nog.
    Ik vond het wel een mooi verhaal. Niet tot in het extreme doorgetrokken, maar klip en klaar verteld hoe het zit. Hoe meer doem er wordt verkondigt, hoe verder de mensen zich terugtrekken in hun schulp.
    En laten we wel wezen, zij die oog en oor hebben voor dit soort berichten, zijn al wakker. Zij die dat niet hebben, krijg je niet wakker, want die willen niet wakker worden.

Er zijn zoveel mensen (ik ken ze uit eigen omgeving) die hun schouders ophalen en zeggen, we zullen het wel zien. Ik ga me daar nu niet druk over maken. En ze zullen ons toch niet laten verkommeren?

Een enkeling, zoals Stuudje zegt, zal misschien denken: wat is dit allemaal? en meer gaan zoeken op internet. Die kunnen we over twee weken als nieuwe leden verwelkomen.
    We could have saved ourselves.
    But we didn't.
    Amazin'.... what state of mind were we in?

Pete Postlethwaite, The age of stupid.

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Geen olie meer? Wat dan?

BP's Latest Estimate Says World's Oil Will Last 53.3 Years
    According to BP, drivers whose vehicles rely on burning oil have a little more than a half-century to find alternate sources of energy. Or walk.
    http://www.zerohedge.com/news/2014-0...last-533-years
    - Prepare yourself - The End is Coming -

ghostwhiper
    Guest
    Tegen die tijd is kernfusie hopelijk de nieuwe manier van energie opwekken en zal de accu techniek en stuk verbeterd zijn zodat electrisch rijden rendabel word

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Ik zie dat dit een oud draadje is maar ik wou nog even terug komen op een eventueel olie terkort.
    Ik heb vrienden en bekenden en samen zijn we een groep van 15 preppers en we komen regelmatig bij elkaar om dingen met elkaar te bespreken.
    Volgens een betrouwbare bron binnen de grote olie industrie zal de grote klap ons binnen 15 tot 20 jaar raken en dit zal vrij plotseling komen. Vrachtwagens zullen dan (hogstwaarschijnlijk) nog niet op electriciteit lopen en transport over langere afstanden zal dramatisch zijn... gevolg? Geen voorraad in de supermarkten en daarom zal het snel een grote chaos zijn. Binnen 3 tot 6 maanden zullen de meeste slachtoffers vallen waarna het rustig zal worden en de mensen zich opnieuw zullen gaan settelen....

Jullie opinie?

Vergelijkbare onderwerpen

1. Hoeveel olie is er nog?
    Door phtvs in forum Macro algemeen
    Reacties: 20
    Laatste Bericht: 10-12-13, 22:23
  2. Broodrecepten (met boter / olie)
    Door Cardhu in forum Recepten
    Reacties: 38
    Laatste Bericht: 24-11-13, 06:31
  3. De Grote Graai naar Olie (en NWO?)
    Door Keyser Suze in forum Macro algemeen