Pagina 3 van de 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 73
    ghostwhiper
    Guest
    Ja maar we worden toch door de Europese unie en de navo gesteund.
    We hebben heel die krijgsmacht niet nodig joh.

Maar defensie moet steeds meer bezuinigingen ieder jaar weer word er geld vanaf gehaald.
    Diverse legerbassisen worden opgeheven en aan de natuur "terug gegeven"
    Beveiliging is ook niet altijd wat het zijn moet.

Eerst moet de pleuris uitbreken en dan pas komen er veranderingen zo is het altijd al geweest en zal het ook altijd blijven.
    Van mij mogen ze de dienstplicht wel weer invoeren.
    Leert de jeugd wat discipline is ipv spelen met de telefoon en tablet

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Zou het niet mogelijk zijn de brandweer eenvoudig meer geld en materieel te geven en uit te breiden. Dan geven we ze wat extra training en kunnen ze in geval van nood militaire taken overnemen. Communicatie, doelen indentificeren, logistieke zaken. Als ze dat zouden willen natuurlijk. Het zou waarschijnlijk lang niet zo effectief zijn als een professioneel leger maar 't beter dan niets. Wat we nu hebben.

DickBerts
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Enki Bekijk Berichten
    Hoef je 't niet mee eens te zijn.
    Dank je wel Enki. Ik maak dankbaar gebruik van je toestemming om er anders over te mogen denken. Ik moest wel even denken aan een beroemde uitspraak van de zangeres Madonna: "Wees stil, want iedereen heeft recht op mijn mening". Weer geen persoonlijke aanval, ik plaag je alleen.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    En wat nu als er onenigheid ontstaat binnen de EU? Kan zomaar gebeuren dat bijvoorbeeld Frankrijk en Duitsland bonje krijgen. Er rommelt van alles binnen de EU en het zou zomaar kunnen dat zoiets een keer uitloopt in een conflict. Zo gek is dat eigenlijk niet eens want er bestaat heel veel verschil van mening over hoe de EU eruit moet zien en hoe er over de Eu gedacht wordt in de verschillende lidstaten.
    Daar staan we dan met een minimalistisch legertje wat vertrouwd op de bescherming door de EU...........

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phtvs Bekijk Berichten
    En wat nu als er onenigheid ontstaat binnen de EU? Kan zomaar gebeuren dat bijvoorbeeld Frankrijk en Duitsland bonje krijgen. Er rommelt van alles binnen de EU en het zou zomaar kunnen dat zoiets een keer uitloopt in een conflict. Zo gek is dat eigenlijk niet eens want er bestaat heel veel verschil van mening over hoe de EU eruit moet zien en hoe er over de Eu gedacht wordt in de verschillende lidstaten.
    Daar staan we dan met een minimalistisch legertje wat vertrouwd op de bescherming door de EU...........
    tja, ons leger zou alvast een kamp/basis kunnen gaan voorbereiden voor het binnenvallende leger, zodat ze een plek hebben om te slapen, douchen en eten terwijl ze ons land overnemen. Just kidding, ze hoeven ons land niet binnen te vallen, Rutte geeft het ze zo ook wel.
    Voor je een ander kan helpen, moet je eerst jezelf helpen.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Tja Dick, voor iemand die "af en toe fel het debat aan gaat" ben je erg goed in 't volledig negeren van al mijn standpunten waar je 't niet mee eens bent. Terwijl ik hier uitleg hoe en waarom ik er over denk, komt jouw aandeel in dit "debat" niet verder dan een "jij bent stom, lekker puh" kinderspeelplaats achtige reactie.

Jammer, ik hou wel van een serieuze discussie en hoef echt niet altijd gelijk te hebben, maar het blijkt dat dit "felle debat" al was afgelopen voor 't begon.

Je opmerkingen als "ik maak dankbaar gebruik van je toestemming" zijn gewoon heel erg kinderachtig. Alsof je mijn toestemming ergens voor nodig hebt en alsof ik dat zo bedoelde. Dat een volwassen vent als jij zich zo zielig kan gedragen had ik niet verwacht.

Mammieeee, die stomme Enki is het niet met me eens! Doe er wat aaaaaaan!

DickBerts
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Enki Bekijk Berichten
    Tja Dick, voor iemand die "af en toe fel het debat aan gaat" ben je erg goed in 't volledig negeren van al mijn standpunten waar je 't niet mee eens bent. Terwijl ik hier uitleg hoe en waarom ik er over denk, komt jouw aandeel in dit "debat" niet verder dan een "jij bent stom, lekker puh" kinderspeelplaats achtige reactie.
    Over het negeren van standpunten gesproken.... Ik maak -via een door jou niet gewaardeerde vergelijking- duidelijk, dat het onzin is om te roepen, dat de Nederlandse krijgsmacht nooit in staat zal zijn om een invasie tegen te houden, omdat we in bondgenootschappelijk verband opereren en we een faire bijdrage aan dat bondgenootschap dienen te leveren.

En wat was daarop jouw reactie Enki? Een ruft filmpje. Best een leuk filmpje hoor. Als je het goed vindt, dan ga ik nu even wat anders doen, want deze discussie met jou leidt nergens toe.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Nederland heeft vroeger in het verleden vaker grote (engelse en franse) krijgsmachten van zich afgeslagen.
    Dit was in de tijd dat Nederlanders nog de ballen bezaten om terug te slaan.
    Zeker over zee zijn wij heel lang met kleinere vloten zo goed als onverslaanbaar geweest.
    Op het land hebben wij altijd het onderspit gedelfd, maar ook daar kwamen we uiteindelijk weer naar boven toe.
    Een grotere en ook vele malen beter uitgeruste krijgsmacht zal op den lange duur meer profijt dan nadeel opleveren.
    Of moeten we het land gelijk maar weggeven?
    Natuurlijk zou bij een miljoenen invasie Nederland moeten samenwerken met buurlanden, maar om nu ons leger af te schaffen en volledig overgeleverd zijn aan die zelfde buurlanden? Liever niet!
    Hoe sterker wij en onze bevriende buurlanden om ons heen, hoe eerder een eventuele agressor besluit om ons maar gewoon met rust te laten.
    Defensie van je land is het allerbelangrijkste om vrede te kunnen bewaren of zo lang mogelijk te bewerkstelligen.

Met praatjes als gooi het leger maar overboord, geef ik die Russen nog bijna gelijk toen ze zeiden: Een vrouw met een baard is de toekomst van Europa!
    Beter nadenken mensen......
    Slechts een reiziger in de tijd
    Si vis pacem, para bellum

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Volgens mij al eens gepost door [MENTION=2777]DickBerts[/MENTION]

Naam:     capitulatiemonument.jpg
Bekeken:  211
Groote:   20,0 KB

EEN VOLK DAT ZIJN VERDEDIGING VERWAARLOOST ZET ZIJN VRIJHEID OP HET SPEL
    http://www.museumrijsoord.nl/capitulatiemonument.html

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DickBerts Bekijk Berichten
    Over het negeren van standpunten gesproken.... Ik maak -via een door jou niet gewaardeerde vergelijking- duidelijk, dat het onzin is om te roepen, dat de Nederlandse krijgsmacht nooit in staat zal zijn om een invasie tegen te houden, omdat we in bondgenootschappelijk verband opereren en we een faire bijdrage aan dat bondgenootschap dienen te leveren.

En wat was daarop jouw reactie Enki? Een ruft filmpje. Best een leuk filmpje hoor. Als je het goed vindt, dan ga ik nu even wat anders doen, want deze discussie met jou leidt nergens toe.
    Okee, dus jouw reactie op mijn standpunten, een vergelijking die wel degelijk een persoonlijke aanval was (Quote: "Jij zoekt excuses om anderen de kastanjes voor je uit het vuur te laten halen", hoe is dat niet pesoonlijk?), was inhoudelijk? Waar zijn je standpunten dan die ik zou negeren? Of was je mening dat ik anderen "de kastanjes voor me uit het vuur laat halen" een standpunt? In dat geval ken je me echt totaal niet en zal ik die belediging maar aanzien als voortkomend uit een gebrek aan kennis.

En dat ik op jouw kinderachtige belediging reageer met die reactie was om aan te geven op wat voor nivo je bezig was. JIJ maakte het persoonlijk, niet ik.

Enne, discussie? Als dit jouw idee van een discussie is, het persoonlijk maken, niet reageren op mijn standpunten en dan vervolgens bleren dat ik de jouwe ook negeer (terwijl ik daar toch vrij duidelijk op in ging in een latere post), dan vraag ik me af of je wel eens een grote mensen discussie hebt gevoerd of dat je altijd stampvoetend wegloopt als de "discussie" even niet gaat hoe jij wilt.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Zijn er meer aanmeldingen dan normaal?
    Door doom in forum Voorstelronde
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 13-12-13, 23:18
  2. [Vraag] Zijn er nog meer jonge preppers hier?
    Door coan in forum Survival Algemeen
    Reacties: 44
    Laatste Bericht: 16-04-13, 22:29
  3. Gelukkig, er zijn meer mensen die nadenken :)
    Door SG31 in forum Voorstelronde
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 16-03-13, 21:13

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten