Ga naar inhoud
GENEGEERD

Simpel opslagruimte/kelder alarm.


Bugger

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb van die kleine dingetjes die een hoop lawaai maken. De hoofd-unit, met knoopcellen gaat aan de deurpost, de magneet aan de deur. Als die het contact verliezen breekt de hel los. Hard genoeg om voor mij boven te horen dat er iets in m'n berging gebeurd (heb er nu een pro- sensor hangen, maar daarvoor werkte het prima). Natuurlijk zou je andere dingen kunnen verzinnen met de uitgang van de speaker, het voltage en vershillende stofjes. Maar dat mag hier niet dus... Kortom dat was mijn systeem voor m'n eigenlijk alarmsysteem er kwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van die kleine dingetjes die een hoop lawaai maken. De hoofd-unit, met knoopcellen gaat aan de deurpost, de magneet aan de deur. Als die het contact verliezen breekt de hel los. Hard genoeg om voor mij boven te horen dat er iets in m'n berging gebeurd (heb er nu een pro- sensor hangen, maar daarvoor werkte het prima). Natuurlijk zou je andere dingen kunnen verzinnen met de uitgang van de speaker, het voltage en vershillende stofjes. Maar dat mag hier niet dus... Kortom dat was mijn systeem voor m'n eigenlijk alarmsysteem er kwam.

 

Deze dingetjes

 

IMAG0084.jpg.0e81b3fad0f2055eeb4edfd98c2ed486.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@phaelin @Bugger deze systeempjes werken inderdaad wel , maar dan mag niemand het weten dat het er zit , zou iemand uit je kennissen omgeving de dief

zijn en dus kunnen weten dat er een systeem zit dan is het gemakkelijk uit te schakelen door een sterke magneet bij de reedcontacten (die magneetschakelaartjes) te houden

zeker tegenwoordig met die neodymium magneten .Er zijn wel weer trucjes om dit te omzeilen (ik denk aan een gewone contact schakelaar met een ingebouwde vooraf ingestelde weerstandswaarde )

maar het geheel wordt er niet simpeler op .Wel is het zo dat die simpele schakelaartjes met zoemer zoals je laat zien @phaelin dat als men niet op de hoogte ervan is ze je stevig kunnen laten schrikken :)

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@phaelin @Bugger deze systeempjes werken inderdaad wel , maar dan mag niemand het weten dat het er zit , zou iemand uit je kennissen omgeving de dief

zijn en dus kunnen weten dat er een systeem zit dan is het gemakkelijk uit te schakelen door een sterke magneet bij de reedcontacten (die magneetschakelaartjes) te houden

zeker tegenwoordig met die neodymium magneten .Er zijn wel weer trucjes om dit te omzeilen (ik denk aan een gewone contact schakelaar met een ingebouwde vooraf ingestelde weerstandswaarde )

maar het geheel wordt er niet simpeler op .Wel is het zo dat die simpele schakelaartjes met zoemer zoals je laat zien @phaelin dat als men niet op de hoogte ervan is ze je stevig kunnen laten schrikken :)

gr will

 

Da's waar, als mensen weten dat het er zit schiet 't niet op natuurlijk. Sterker nog die kleine dingetjes hebben een klepje dat naar beneden schuift waarachter een aan/uit knopje zit -.-) Maar als je je ze op een onzichtbare plek aanbrengt, of gewoon aan de binnenkant van de deur (je kunt 'm immers zelf met dat knopje direct uitzetten) dan is het redelijk effectief voor de prijs. Ik heb destijds 3 van die gevalletjes voor 12 euro of zo gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

handig maar zoals al gezegt is zou ik voor deze kiezen.

 

SC07-3.jpg.2ed607bcc5fd916e316644f1df7a99d1.jpg

 

in combinatie met deze voeding aangezien je niet wilt dat batterij leeg is in shtf tijd

uitleggen hoe je deze moet samenvoegen lijkt me niet echt nodig dat zullen de meeste mensen hier wel snappen

 

wbt het aan en uit knopje deze zou je eventueel kunnen los solderen en op een andere niet zichtbare plaats kunnen zetten.

 

greetzzz hamster

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk voor mensen in een flat niet echt geschikt

zeker als je wat hoger woont

beetje crimineel schrikt daar niet van

als ze eenmaal binnen zijn,zette ze hem gewoon uit

mischien is een camera(wiffi) het beste

bewegingsmelder inschakelen

handig maar zoals al gezegt is zou ik voor deze kiezen.

 

SC07-3.jpg.2ed607bcc5fd916e316644f1df7a99d1.jpg

 

in combinatie met deze voeding aangezien je niet wilt dat batterij leeg is in shtf tijd

uitleggen hoe je deze moet samenvoegen lijkt me niet echt nodig dat zullen de meeste mensen hier wel snappen

 

wbt het aan en uit knopje deze zou je eventueel kunnen los solderen en op een andere niet zichtbare plaats kunnen zetten.

 

greetzzz hamster

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor als je ooit "zomaar" word aangevallen door hond

kan gebeuren tijdens een BUG-OUT

 

 

of deze op min. 2.16

 

 

Ik zou die gok niet nemen dat je een hond tegenkomt die getraind is om overmant te worden :)

 

Uiteraard word ik voor gek verklaard hier, maar vraag @Toef maar even :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...